Eminem v rytmu NFT. Slavný rapper vydražil exkluzivní beat a digitální díla za více než milion dolarů
Eminem už má vše, co si rapper může přát – přes 130 milionů kusů prodaných desek a téměř 390 milionů singlů, patnáct cen Grammy, řadu dlouhodobých předních pozic v žebříčku Billboard Top 200, jeden z nejstriktnějších dissů na scéně a jmění odhadované na 230 milionů dolarů. Ani tak se žijící legenda hip hopu nezastavuje a zkouší nové trendy, což potvrzuje svou úspěšnou digitální kolekcí ve formě NFT, která mu lusknutím prstu vydělala přes milion dolarů.
Stejně jako zpěvák The Weeknd, který na exkluzivních NFTs vydělal více než dva miliony dolarů, i Eminem našel v této mánii ze světa kryptoměn zalíbení. Je otázkou, zda NFT považuje za potenciální silný nástroj ke změně jinak konzervativního hudebního průmyslu (což tak vnímá zmíněný The Weeknd), nebo jde z jeho strany o experimentální krok vstříc novému digitálnímu trendu.
Tak či tak, fanoušci na výtvory s jeho jménem slyšeli. Na online tržišti Nifty Gateway rozjel tři speciální virtuální kolekce, v rámci kterých nabídl několik různých sběratelských kousků. Mezi ty nejpočetnější patřily animované digitální repliky sběratelských figurek, které na sebe vzaly podobu umělce samotného i alter eg, pod nimiž během své hudební kariéry vystupoval.
Každému ze tří dostupných balíčků s názvy Eminem, Slim Shady a Marshall Mathers nasadil jednotnou cenu 313 dolarů (6 700 korun) a uvedl je v maximálním počtu 9 999 kusů. I když se jich nakonec prodalo „pouhých“ 2 368, za poměrně krátkou chvíli si Eminem přišel na více než 700 tisíc dolarů, respektive necelých 15 milionů korun.
Vzhledem k tomu, že digitální figurky, z jejichž následných přeprodejů mezi vlastníky může mít Eminem další procenta k dobru, byly zahrnuty v rámci tzv. Open Collections, nebylo příliš složité je získat. Zkrátka jejich limitovaný počet nebyl tak malý a do budoucna dost možná nebudou mít takovou hodnotu. Jiná situace ale nastala u další kolekce.