Energie pro startupy. Do Česka míří další ročník akce Red Bull Basement a hledá nejlepší studentské projekty
Jiří Janoušek a Dominik Klement, vítězové loňského národního kola akce Red Bull Basement
Říká se, že nejlepší podnikatelské nápady vznikají z hlav mladých lidí, kteří nad světem smýšlí jinak – kreativněji, uvolněněji a bez předsudků. A právě studenty s ambicemi měnit svět hledá Red Bull Basement, mezinárodní program pro studenty, jenž se i letos uskuteční v České republice a CzechCrunch je jeho mediálním partnerem.
Red Bull už několik let potvrzuje, že není jen výrobcem energetického nápoje. Naopak tento rakouský gigant proniká do různých sfér, mezi které patří i startupy a sociální inovace. Z nich ostatně vychází i Red Bull Basement, na jehož českou edici byly již spuštěny přihlášky a vyzývá všechny studenty, kteří mají zajímavé nápady.
Na rozdíl od minulého ročníku, ve kterém se CzechCrunch taktéž angažoval, se však letošní ročník nesoustředí pouze na vysokoškoláky, ale na všechny plnoleté studenty. Ti mohou do 24. října posílat své přihlášky obsahující především krátké minutové video, ve kterém svůj nový projekt představí. A kreativitě se meze nekladou.
Důležité je, aby nápad zaujal a byl přínosný pro široké okolí. Například minulý rok vyhrál národní kolo soutěže brněnský projekt Reair Jiřího Janouška a Dominika Klementa, kteří vymysleli chytrou krabičku se senzory, jež měří koncentraci jedovatých látek, množství oxidu uhličitého a prachových částic obsažených ve vzduchu.
Po uzavření přihlášek se nad nápady sejde lokální porota, která vybere ty, jež pošle do takzvané vývojové fáze. Hodnotí přitom několik aspektů, zpravidla proveditelnost, kreativitu a potenciální dopad na společnost. Ve vývojové fázi pak soutěžící čekají intenzivní týdny, kdy se svému nápadu pokusí vdechnout život.