Exšéf Mallu investuje do startupu, který pomáhá e-shopům za hranice. A napomohl tomu CzechCrunch
Oldřich Bajer, jenž spoluzaložil Centrum.cz a jako ředitel vedl i Mall Group, vkládá miliony korun do firmy Omnicado.
Trendem posledních let je v české e-commerce nástup online tržišť, kdy velcí hráči otevírají své e-shopy i pro obchodníky třetích stran. CzechCrunch loni na podzim na toto téma uspořádal konferenci, na níž vystoupil i Oldřich Bajer, pod jehož vedením model takzvaného marketplacu zavedl Mall. Vedle něj na pódiu seděl Lukáš Huňka, spoluzakladatel společnosti Omnicado, která e-shopům pomáhá s integracemi na různá tržiště, čímž jim zjednodušuje expanzi do zahraničí. A díky tomuto propojení oba podnikatelé hlásí, že se dohodli na investici a dlouhodobé spolupráci.
Omnicado zakládali Lukáš Huňka a Matouš Houžvíček v roce 2020 nejdřív jako vedlejší aktivitu (ještě pod názvem ISimplySell.com) s cílem pomáhat českým výrobcům a obchodníků s prodejem zboží v zahraničí prostřednictvím integrací na tržiště. Loni se z bočního projektu stal hlavní, přičemž aktuálně hlásí více než 120 zákazníků včetně jmen jako Vivantis, Feedo, TecTake nebo Popron.
Potenciál v takovém projektu vidí i Oldřich Bajer, který ještě v roce 1999 s Ondřejem Tomkem spoluzakládal a v roce 2007 prodal portál Centrum.cz. Investování do internetových projektů mu není cizí, prostřednictvím fondu Enern například podpořil Slevomat a Rohlík, osobně pak třeba Zoot nebo Campiri. V letech 2019 až 2021 z pozice ředitele vedl Mall Group a dlouhodobě se věnuje také projektům v kultuře jako Rock for People.
„Zajímá mě další směr e-commerce, který bude mimo jiné o tržištích. V Česku a v regionu středí a východní Evropy kromě Polska a Rumunska marketplacy do roku 2020 nebyly téma. Až s otevřením Mallu, Alzy i Heureky se zákazníci začali učit, co to je. S tím přišel i zájem obchodníků a výrobců. S příchodem Allegra (polský majitel Mallu, který v Česku vlastní tržiště spustil začátkem května, pozn. redakce) se toto téma znásobí. A Omnicado ukázalo, že má skvělou technologii a zkušené lidi, desítky velkých a desítky středních i malých partnerů. Ideální mix na budování zkušeností a škálování produktu a salesu,“ komentuje pro CzechCrunch Bajer.