Facebooku jeho problémy nemusí vadit. Meziročně zvýšil tržby o více než třetinu a utrácí miliardy za svůj virtuální vesmír
Veřejný obrázek Facebooku je v posledních letech čím dál tím horší. Ať už jsou to obvinění z monopolu, nedostatečné kontroly nad nebezpečným obsahem, či blokování zpravodajství, kritika se na společnost Marka Zuckerberga snáší ze všech stran. Sedmatřicetiletému podnikateli a jednomu z nejbohatších lidí světa to ale ve výsledku může být jedno. Jak totiž ukazují nově zveřejněné čtvrtletní výsledky, Facebook stále závratně roste.
Technologická skupina, jejímž hlavním produktem je největší sociální síť světa, utržila od července do září letošního roku lehce přes 29 miliard dolarů (643 miliard korun), což je o 35 procent více než za stejné období v minulém roce. Čistý zisk pak rostl meziročně o 17 % na 9,19 miliardy dolarů (203 miliard korun) neboli 3,22 dolaru na akcii.
Z drtivé většiny stojí příjmy Facebooku pochopitelně na reklamě. Jak moc se na číslech podílí například Instagram a jak moc Facebook samotný, není z výsledků patrné, ale obecně se předpokládá, že tahounem koncernu už začíná být právě první zmiňovaná obrázková sociální síť.
Růst zaznamenala Zuckerbergova firma i v počtu uživatelů. Facebook samotný měl za minulé čtvrtletí 1,92 miliardy denně aktivních a 2,91 miliardy měsíčně aktivních uživatelů. Jedná se v obou statistikách o šestiprocentní meziroční navýšení. Celá rodina aplikací Facebooku (například včetně WhatsAppu a Instagramu či Messengeru) pak akumulovala 3,58 miliardy lidí, téměř polovinu světové populace. Celkově Facebook zaměstnává přes 68 tisíc lidí, což je o 20 % více než před rokem.