Ferrari se po 50 letech vrací do nejvyšší třídy Le Mans. Triumf má zajistit nový hybridní hypersport

50 let se Ferrari nepostavilo na start závodu 24 hodin Le Mans. Nyní se vrací, aby připomnělo slavnou historii a získalo jubilejní desátý titul.

ferrari-le-mans3

Foto: Ferrari

Ferrari se po padesáti letech vrací do vytrvalostního závod 24 hodin Le Mans

0Zobrazit komentáře

24 hodin Le Mans je jedním z nejproslulejších vytrvalostních závodů světa. Jezdí se od roku 1923 a za tu dobu se na jeho asfaltu odehrála celá řada strhujících příběhů. Tím možná nejsilnějším je soupeření Fordu s automobilkou Ferrari, která se nyní do nejvyšší třídy závodu vrací po padesáti letech. A k této příležitosti si připravila zbrusu nový hybridní hypersport Ferrari 499P.

Od roku 1960 až do roku 1965 nenašlo Ferrari v Le Mans přemožitele. Pak ale přišel Ford a rozepsal příběh, který skvěle zachycuje snímek Ford vs Ferrari. Tento příběh odstartoval konec účasti Ferrari v Le Mans, který definitivně nastal v roce 1973, kdy se Italové začali plně soustředit na šampionát F1.

S devíti triumfy tehdy odcházeli coby držitelé největšího počtu titulů a dodnes je překonalo jen Porsche a Audi. Po padesáti letech se však Ferrari do Le Mans vrací a z rukávu vytahuje eso, které jej má opět dostat na vrchol.

Po dvou letech vývoje se chce do vytrvalostního mistrovství světa WEC, kam spadá i Le Mans, vrátit s hybridním hypersportem, který má dva úkoly. Nejen že připomíná slavnou historii automobilky spojenou s vytrvalostními závody, ale má také Italům vydláždit cestu k jubilejnímu desátému titulu, a to na stoleté výročí této akce.

ferrari-le-mans4

Foto: Ferrari

Nový prototyp nabízí hybridní ústrojí s výkonem přesahujícím 500 kW

Ferrari 499P by se mělo poprvé před diváky postavit 17. března na závodě na Floridě. Novinka má pohon všech kol, která roztáčí dvakrát přeplňovaný šestiválec párovaný s elektromotorem. Ten dodává porci koníků navíc přední nápravě, přičemž kombinovaný výkon je 500 kW.

Co se designu týče, vše se maximálně podřizuje aerodynamice, přesto jsou patrné některé společné jmenovatele například s modelem Ferrari Daytona SP3. Celý vůz pak byl tradičně zahalen do rudého laku, který dostal žluté detaily, a na několika místech je přítomna i číslovka 50 coby připomínka slavného návratu.

Zda Ferrari dokáže i po padesáti letech psát podobně strhující příběhy jako před dekádami, se dozvíme v červnu. Kdo v Le Mans usedne za volant 499P, však prozatím není známo. Ferrari bude vybírat z nejzkušenějších pilotů svého GT programu, jmen je ovšem ve hře hned několik.

Na startovním roštu mu budou soupeři značky jako Toyota, Peugeot, Porsche, Cadillac, BMW či Lamborghini. Chybět však bude Audi, které se aktuálně soustředí především na svůj plánovaný vstup do F1, kde bude dodávat motory stáji Sauber, respektive Alfa Romeo, ve které chce také koupit podíl. V příštích letech by se tak měla stáj přejmenovat zpět na Sauber a využívat motory od Ferrari, aby se od roku 2026 stal tovární stájí Audi.