Fotbalová liga bude limetkově zelená. Za 260 milionů ročně mění logo, jméno i sponzora

Sázkovka Chance do ligy pošle 260 milionů korun ročně. Celkem s novými smlouvami za TV práva si tak český profi fotbal přijde na 700 milionů.

Michal MančařMichal Mančař

chance-liga-boxed

Foto: Ligová fotbalová asociace

Novým partnerem nejvyšší české fotbalové ligy je sázkovka Chance

0Zobrazit komentáře

Ať už titul vyhraje Sparta, Slavia, nebo Plzeň, stane se mistrem Chance ligy. Sázková společnost je od prvního července novým partnerem domácího ligového fotbalu, když vystřídala Fortunu. Nově pojmenovaná Chance liga se navíc představuje také novou vizuální identitou. Ještě zajímavější jsou ale miliony, které do sportu coby partner přináší.

Fotbal bude nepřehlédnutelný. Zástupci Ligové fotbalové asociace (LFA) spolu s připomenutím už dříve vysoutěženého nového titulárního partnera Chance představili i nový název profesionálních soutěží a grafický styl, který uvidíte na reklamních panelech okolo hřišť či při fotbalových přenosech. A to jak v nejvyšší Chance lize, tak v Chance národní lize, tedy druhé nejvyšší soutěži.

Výrazná barevnost nejspíš zaujme fotbalové fanoušky i v těchto dnech, kdy se jejich pozornost jinak zaměřuje spíš na Euro 2024, které vstoupilo do vyřazovací fáze. Základem nového stylu Chance ligy, který podobně jako nový partner vzešel z tendru, je totiž tmavě modrá – a limetkově zelená.

„Při tvorbě nové identity jsme měli jasné požadavky: moderní, multibrandová, zaměřená na mladé, nadčasová a taková, která posune ligu o výrazný kus dopředu. Všechny tyto prvky podle nás nejlépe splnil návrh studia Touch Branding,“ uvedl marketingový ředitel LFA Daniel Hajný. Design má navíc být nadčasový a použitelný i po případném střídání partnera v budoucnosti.

„Nová identita obou soutěží se poprvé v historii stává svébytnou a je silně zaměřena na mladší generaci. Toto se projevilo zejména ve výběru barev, v širším vizuálním stylu a také v motion designu, který společně s ostatními prvky vyčleňuje identitu z tradičních principů sportovních značek,“ vysvětlil designér Martin Marušinec.

Kromě názvu a barevnosti se také mění znělky, písmo a další prvky spojené se dvěma nejvyššími soutěžemi. Samozřejmě i loga, která kromě značky Chance zakomponují také logo samotné LFA. Přichází i nové heslo „V novém dresu. Mezi elitu“, jež má odkazovat na skutečnost, že domácí celky se kromě titulu šampiona utkají také o lukrativní přímý postup do Ligy mistrů.

„Vnímáme velký kus práce, který české fotbalové kluby v posledních letech odvedly. Už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. Jsme přesvědčeni, že díky nově navázané spolupráci se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i v oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že jeho konkurenceschopnost dál citelně posílíme,“ uvedl marketingový ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí, Jan Čumpelík.

Nabídka Chance na pozici nového titulárního partnera fotbalovou terminologií přestřílela konkurenci. Sázkovka nabídla 260 milionů korun, zatímco ČSOB a Fortuna kolem sta milionů, další sázková firma Betano pouhých 38 milionů korun. S nejvyššími fotbalovými soutěžemi bude Chance spojena po dobu pěti let.

Přes čtvrt miliardy korun se přičte k další solidní finanční injekci do profesionálního fotbalu. Závěrem roku více než 300 milionů ročně za televizní práva na první ligu nabídla O2 TV. Spolu s dalšími audiovizuálními právy a penězi od Chance si tak český fotbal každý rok přijde na zhruba 700 milionů korun.