Galgonek rozjíždí další byznys. S marketingem na e-shopech bude značkám pomáhat i bývalý šéf Rohlíku
Nová platforma Cruxo chce značkám pomoci zlepšovat propagaci a prodej jejich zboží na internetu. Stojí za ní zkušení zakladatelé.
S druhým nejbohatších Čechem plánuje vybudovat velkou konzultační skupinu s mezinárodním přesahem, avšak tím aktivity Jana Galgonka nekončí. Dva měsíce po vyhlášení ambiciózních plánů s Karlem Komárkem a Jakubem Havrlantem se totiž matador tuzemské mediální scény pouští do dalšího projektu, pro který opět získal zkušené partnery. Firmám chce pomáhat k lepšímu marketingu jejich značek na internetu a na palubě má i bývalého šéfa tuzemského Rohlíku Petra Pavlíka.
Nejnovější byznys Jana Galgonka se jmenuje Cruxo. Jedná se o platformu, která má značkám přinést možnost spravovat a optimalizovat digitální kampaně na e-shopech. Své zkušenosti z různých sfér nejen reklamního online byznysu do projektu vedle Galgonka a Pavlíka přinesou také Matěj Novák a Michal Trunkát. Všichni čtyři jsou zároveň podílníky v nově vzniklé Cruxo Group a pro CzechCrunch prozradili, že do ní na start z vlastních zdrojů vkládají několik milionů korun.
Byznysově, marketingově i mediálně zkušený tým chce využít stále rostoucího e-commerce trhu. Podíl nákupů na internetu na celkových maloobchodních tržbách se loni v Česku zvýšil na 17 procent a očekává se další růst. Na internet stále více vstupují i silní hráči, kteří dosud působili hlavně offline, a tak mají potřebu propagovat své značky a produkty také v e-shopech. Právě ty největší subjekty na trhu chce Cruxo zpočátku oslovovat, ať už se jedná o dodavatele zboží, internetová tržiště, nebo samotné prodejce.
„Cruxo značkám nabízí výrazné zlepšení možností propagace a prodeje jejich zboží v online prostředí. Prodejcům přináší vyšší výnosy z reklamních ploch, nižší náklady díky automatizaci procesů a vyšší prodeje na základě cílené reklamy,“ popisuje hlavní propozici nové platformy Matěj Novák, který má dlouholeté zkušenosti s reklamními technologiemi. V nově vzniklé Cruxo Group drží 15% podíl, Petru Pavlíkovi patří 20 %, Michal Trunkát, který je zároveň CEO, drží 19,5 % a největším akcionářem je se zbylými 45,5 % Jan Galgonek.
Právě čtveřice spoluzakladatelů přináší zkušenosti z retailového prostředí, online marketingu a e-commerce. Petr Pavlík působí přes pětadvacet let doma i v zahraničí v byznysu s rychloobrátkovým zbožím a má zkušenosti z firem jako Procter & Gamble, Stock Spirits Group nebo Albert, naposledy působil jako šéf tuzemské pobočky online supermarketu Rohlik.cz, kde skončil loni v září. V Cruxu je členem představenstva pro strategické rozhodování, rozvoj a strategický prodej.
V Procter & Gamble působil přes deset let také výkonný ředitel Cruxa Michal Trunkát, který v obřím koncernu se spotřebním zbožím posledních pět let šéfoval e-commerce divizi pro Česko a Slovensko a spolupracoval s největšími e-shopy v čele s Alzou, Mallem či Notinem. Matěj Novák jako další člen představenstva přináší zkušenosti z oblasti reklamních technologií a yield managementu. Sedm let jako zakladatel vedl sdružení Czech Publisher Exchange, které zastřešuje programatickou reklamu pro přední české mediální domy.