GTA 5 je nejvýdělečnější zábavní produkt všech dob. Výrazně předčilo i Star Wars

Filip HouskaFilip Houska

gta1

Foto: Rockstar Games

Grand Theft Auto V

0Zobrazit komentáře

Herní megahit Grand Theft Auto 5 (GTA 5) od vývojářského studia Rockstar North, dceřiné firmy Rockstar Games, dosáhl na fantastický milník. Od svého uvedení v roce 2013 vydělal okolo šesti miliard dolarů, v přepočtu přibližně 124 miliard korun, a je výdelečnější než jakýkoliv jiný produkt celosvětového zábavního průmyslu. To vše navíc s rozpočtem ve výši „pouhých“ 265 milionů dolarů.

Již před pěti lety, kdy studio Rockstar Games zatím poslední díl herní série Grand Theft Auto vydalo, se očekávalo, že GTA 5 bude masivně úspěšnou hrou. Mohl za to nejen silný brand, ale zejména otevřený svět s nespočtem různých singleplayerových a multiplayerových misí. Málokdo však tušil, že dílo, které debutovalo na konzolích PS3 a Xbox 360, dosáhne na takovou hranici.

259E7CF2-0337-4BAC-A613-E5EF2B2831C4

Přečtěte si takéVesmírný startup Orion Span chystá do čtyř let otevřít hotel na oběžné dráze ZeměVesmírný startup Orion Span chystá do čtyř let otevřít hotel na oběžné dráze Země

GTA 5 skrze distributora Take-Two Interactive, který mimo jiné Rockstar Games vlastní, prodalo k dnešnímu dni přes devadesát milionů kopií a vydělalo okolo šesti miliard dolarů. To je více jako například výdělky megafilmu Avatar (2,8 miliardy dolarů), nejziskovějšího dílu ságy Star Wars, Star Wars: Síla se probouzí (2,1 miliardy dolarů) a obecně více než cokoliv, co v zábavním průmyslu v celosvětém měřítku vzniklo. Informuje o tom server MarketWatch.

F5DC0A19-6E0A-4051-9A55-4683AA738C4C

Příčín pro dosažení tohoto milníku je hned několik. V první řadě se jedná o titul, který funguje v kuse již pět let a zatím neexistuje další díl, na nějž by hráči přesedlali. S tím se pojí i velká aktivita ze strany vývojářů, kteří neustále do online rozhraní dosazují nové herní prvky a tím si tak udržují (a přitahují) hráče. Nelze opomenout ani in-game nákupy, jež se na uvedeném finančním úspěchu dost podílejí.

Co s tím udělá příchod GTA 6?

Nyní je otázkou, jak se vývoj GTA 5 zachová, jakmile na trh vtrhne dlouho očekávaný nástupce této veleúspěšné herní série – GTA 6. I když zatím nejsou dostupné žádné bližší informace, spekuluje se, že by se další díl mohl odehrávat ve dvou lokalitách, Vice City a South America, a mohl by vůbec poprvé nabízet ženu jakožto hlavní postavu.

Podle youtubového kanálu The Know, který o novince na základě svých zdrojů referuje, se však GTA 6 dostane na trh až v roce 2022. V této době navíc budou dostupné i nové generace konzolí PlayStation a Xbox, což by pro Rockstar Games dávalo smysl z hlediska herních nároků.

Foto: Grand Theft Auto V Press kit

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Seznam.cz se svým kanálem Televize Seznam zahajuje outdoorovou propagaci

Filip HouskaFilip Houska

92E9BC3D-8B12-4543-BBF3-A9F789300750
0Zobrazit komentáře

Česká internetová společnost Seznam.cz zahájila další kampaň, díky které chce svůj televizní kanál Televize Seznam přiblížit široké veřejnosti. Nově bude možné vidět tematické vizuály i na billboardech či v tištěných novinách po celé republice. Během léta se chce také stát součástí velkých regionálních akcí.

Seznam.cz svůj celoplošný program Televize Seznam spustil 12. ledna s cílem nabídnout divákům jiný obsah než ten, který normálně na obrazovkách konzumují. Alespoň takto to interpretoval v době spuštění Jakub Unger, ředitel divize Zpravodajství a TV v Seznamu, přičemž zveřejnil, že hlavní zaměření bude na detailněji zpracované kauzy a příběhy spolu se živými vstupy z interaktivních studií.

gandalf

Přečtěte si takéAmazon začne do dvou let natáčet svoji adaptaci Pána prstenů. Stát ho má až miliardu dolarůAmazon začne do dvou let natáčet svoji adaptaci Pána prstenů. Stát ho má až miliardu dolarů

Vysílaný obsah, na kterém se podílí například bývalý redaktor internetové televize DVTV Filip Horký nebo Jindřich Šídlo s pořadem Šťastné pondělí, však na úspěch nemusí vždy stačit. S ohledem na množství televizních programů je zapotřebí i kvalitní a co možná nejcílenější propagace, ke které se nyní český gigant z pražského Smíchova ve větším měřítku uchyluje.

87329393-598B-477A-A2B5-5C8E066870E2

Společnost zakladatele Iva Lukačoviče dnes oznámila, že spouští reklamní „out-of-home“ kampaň, která se projeví zejména venkovními billboardy, grafikou v tištěných novinách a také online marketingem. Na vizuálech tak bude možné spatřit například zmíněného Horkého propagujícího svůj pořad Obzor Filipa Horkého, Olgu Šípkovou, moderátorku Rána na gauči, nebo Sabinu Slonkovou a její Uzávěrku.

A07EC893-74C7-471D-8194-4C787356F7EF

Vstupy z letních festivalů

Součástí této reklamní kampaně se mají stát i letní kulturní akce v České republice, do kterých se Televize Seznam bude zapojovat. Se svým mobilním studiem tak moderátoři ze Seznamu zavítají například na červencový taneční festival Beats for Love v Ostravě, hip-hopovou akci Hip Hop Kemp nebo Létofest či Soundtrack Poděbrady.

88EAEB8B-52C6-4A6F-AEC8-0BE69C56AB82

Foto: Seznam.cz