Harley-Davidson se pouští do elektrokol a začíná pořádným retrem. Model Serial 1 je inspirován první motorkou z roku 1903
Legendární americký výrobce motocyklů Harley-Davidson už začátkem loňského roku naznačil, že ve spalovacích motorech budoucnost nevidí. Nalákal nás totiž na unikátní model LifeWire poháněný čistou elektřinou a slíbil, že by se brzy v jeho portfoliu mohly objevit i elektrické skútry nebo kola. A právě na segment jízdních kol se firma z Milwaukee začíná ještě více zaměřovat.
Ačkoliv měl Harley-Davidson vždy primární fokus na výrobu silných motorek uzpůsobených pro ikonický americký lifestyle, v jeho vývojovém centru se už nějakou dobu rýsovaly první návrhy na elektrické kolo, které by muselo být natolik speciální, aby mohlo nést název této kultovní značky. Z původně utajovaného projektu se nyní stává regulérní firma zvaná Serial 1 Cycle a rovnou odhaluje první produkt.
Tím je silniční elektrokolo, které se svým designem podobá legendární motorce Serial Number One z roku 1903, což je vůbec první motocyklový model, jejž Harley-Davidson kdy vyrobil. A inspirace začátky 20. století je znát hned na první pohled – novinka přichází s retro koženým sedadlem, pod nimž se nachází viditelné odpružení, koženými rukojeťmi a poměrně starodávným rámem v černé barvě.
O výrazný kontrast se u prvního cyklistického výstřelu pod hlavičkou dceřiné firmy Harley-Davidson starají bílé pláště kol, které ono nostalgické pojetí stylově doplňují. Celkový retro design je nicméně doplněn o novodobé technologie, mezi které patří elektrický motor nebo kotoučové brzdy. Bližší specifikace o výkonu, dojezdu nebo nabíjení ovšem Serial 1 Cycle zatím nezveřejňuje.
„Dynamický a rychle rostoucí segment elektrických kol je v popředí globální revoluce mobility a vznik Serial 1 Cycle umožňuje Harley-Davidsonu hrát v tomto poli klíčovou roli,“ říká Aaron Frank, brand director pro Serial 1 Cycle, čímž odkazuje na zvýšený zájem o elektrokola ze stran amerických zákazníků, jejichž počet by se měl vlivem aktuální pandemie letos oproti loňskému roku zdvojnásobit až na 600 tisíc modelů.