Herečka Jessica Alba chce za desítky miliard prodat svůj startup s kosmetikou a doplňky
V posledních letech se to startupy, které adorují nebo rovnou založily celebrity, jen hemží. Spousta z nich se tím snaží diverzifikovat portfolio k udržení financí na více frontách, nebo si jen plní dlouholeté sny a chtějí pomáhat. Jedním z dalších startupů je tak například The Honest Company, založený v roce 2012 herečkou Jessicou Alba.
Startup se již od počátku zaměřuje na produkty spojené s výchovou dětí – tedy prodej plenek, oblečení, kosmetiky, ale i různých doplňků do domácnosti. Mimo své vlastní stránky pak dodává takřka 1200 typů produktů i do více než 6000 obchodů a celkem už se mu podařilo vybrat od investorů na 222 milionů dolarů, po kterých startup získal valuaci kolem 1,7 miliard dolarů, tedy přes 40,8 miliard korun.
Za zhruba podobnou částku by ho chtělo při aktuálních vyjednáváních vedení odprodat většímu řetězci, který mu může lépe pomoci s rychlou distribucí na další trhy. V minulém roce The Honest Company vygenerovalo přibližně 275 milionů dolarů a začaly se zároveň zvažovat plány i na první veřejnou nabídku akcií, informuje Recode.
Akvizice podobného rázu dává pro obě strany smysl – v nedávné době tomu byl příkladem odprodej serveru se slevami Jet.com do rukou retail obra Walmart za 3,3 miliard dolarů nebo miliardová akvizice startupu na předplatné žiletek na holení, Dollar Shave Club. Oficiální potvrzení zpráv o prodeji Honest Company ale prozatím neproběhlo.
Foto: JD Lasica / Flickr