Hollywood se od základu mění. Black Widow bude mít premiéru online a Warneři zkracují exkluzivitu pro kina
První reakce na film Godzilla vs. Kong právě vyšly a ať už jsou v nich novináři shovívaví, nebo kritičtí, shodují se na jednom: pokud je to možné, je třeba ho vidět v kině. Pro velkou část publika to naneštěstí možné nebude, některé sály se navíc ani nikdy znovu neotevřou. Warner Bros., kterému snímek patří, ale s těmi ostatními do budoucna rozhodně počítá. Příští rok jim opět bude poskytovat exkluzivní okno pro distribuci, byť výrazně kratší než kdy dříve.
Ohlášení zároveň znamená, že studio je podle všeho pro celou letošní sezónu oddané od prosince aktivnímu modelu, kdy všechny jeho nové filmy vycházejí v kinech, která jsou otevřená, a zároveň na streamovací službě HBO Max. Tento plán se hned po ohlášení koncem loňského roku stal středem kontroverze. Warnery začali okamžitě kritizovat tvůrci jako Christopher Nolan, režisér nové Duny Denis Villeneuve či režisérka Wonder Woman Patty Jenkins.
Samozřejmě jim nejvíce vadilo, že filmy natočené pro velké plátno a výkonnou reprosoustavu si najednou odbydou premiéru klidně na displeji telefonu. Studio se navíc vůbec neobtěžovalo jim svůj záměr předem sdělit, takže se o něm dověděli až spolu se zbytkem světa, bez možnosti poskytnout svůj pohled. Tím ale jenom začíná poměrně komplexní problém s potenciálem zásadně ovlivnit budoucnost filmu, a to nejen jeho uvádění.
Warner Bros. svůj hybridní model distribuce (filmy online zůstanou měsíc a pak pokračuje několikatýdenní exkluzivita pro kina) ohlásilo se záměrem přestat odsouvat premiéry a zajistit sobě i kinařům nějaký příjem. Přiznanou součástí motivace ovšem bylo také navýšení počtu předplatitelů HBO Max. Jak jsme už mohli vidět na uvedení Wonder Woman 1984 a před několika dny Ligy spravedlnosti Zacka Snydera, nejlepší jsou pro obojí velké filmové události, blockbustery.
Zároveň velká část lidí do kina stejně jednoduše nemůže, obává se jít nebo nechce. Zatímco na plátnech nyní i drahé filmy vydělávají spíše v desítkách milionů dolarů (oproti stovkám mimo pandemii), streamovacím službám přinášejí velké vlny zájmu. Například HBO Max, které má mnohem menší uživatelskou základu oproti Netflixu nebo Disney+, zajistila Wonder Woman 1984 podle odhadů dosud největší online premiéru filmu v historii.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs