Huawei či Xiaomi na uchu i v garáži. Čínští výrobci telefonů šlapou do produkce elektromobilů
Jak velký je rozdíl mezi produkcí mobilů a elektromobilů? Huawei a Xiaomi jich moc nevidí, a tak obě firmy brzy nabídnou nadupané sedany.
Společnosti Xiaomi a Huawei má většina z nás spojené s cenově dostupnou elektronikou všeho druhu, od chytrých telefonů přes koloběžky až po robotické vysavače. Nyní však Číňané přicházejí s novinkou, která se dosavadnímu produktovému portfoliu přece jen vymyká. Obě společnosti téměř totožně nabídnou zákazníkům své elektrické sedany.
Automobil a telefon jsou na první pohled dva zcela odlišné produkty. Nicméně díky digitalizaci a elektrifikaci vzájemných průsečíků přibývá. V minulosti tak zájem o produkci vlastního automobilu projevila řada firem, jejichž primárním zdrojem obživy je elektronika.
Mezi nejznámější případy patří pokusy Applu, které ovšem nedopadly dle představ. Nedařilo se ani Googlu. O něco úspěšnější je případ společnosti Sony, která myšlenku výroby vlastního automobilu dotáhla až k založení zcela nové automobilky Afeela, na které spolupracuje s Hondou. Někteří výrobci proslavení především svými telefony ale mají v rukách již skutečný vůz, a to konkrétně Huawei a Xiaomi. Jejich díla rozhodně stojí za pozornost.
Huawei již dříve ukázal svůj elektrický crossover Aito M5 a nyní přichází s modelem Luxeed S7, tedy elektrickým sedanem, jehož předprodej byl už odstartován v Číně. Nabízen je tam za 258 tisíc jüanů, tedy přibližně 800 tisíc korun, což je velmi zajímavá částka, pokud se podíváme na jeho technické parametry.
Automobil stojící na 800V architektuře má délku bezmála 5 metrů a nabízí neotřelý design, který je u vozů z Číny již standardem. Pracuje s aerodynamikou, tenkými světlomety a také tenkou světelnou linkou na zádi, která nese nápis Luxeed. Právě tento nápis naznačuje, že by se nutně nemuselo jednat jen o model určený pro domácí trh.
Vůz působí celkově luxusním dojmem, což ještě více podtrhuje jeho interiér. Tomu vévodí 12,3 palce velký přístrojový panel a velký dotykový displej, skrze který posádka komunikuje s operačním systémem, podle očekávání, od Huawei. Zajímavostí jsou dotykové lišty na zadních dveřích, skrze které lidé na zadních sedadlech ovládají některé funkcionality vozu, jako je klimatizace. Oko zaujme i obří panoramatická střecha.