Prahu v létě čeká koncert, jaký tady ještě nebyl. Rozduní ji Post Malone se světovou show

Jeden z nejslavnějších hudebníků současnosti zahájí v české metropoli evropské turné. S rekordy bořícími hity se pak vydá i na Slovensko.

Filip HouskaFilip Houska

post-malone-mvp-cc-yx

Foto: Adam DeGross / Depositphotos

Post Malone

0Zobrazit komentáře

Že zatím nebyl oznámen koncert, který má dostatečný potenciál stát se letošní největší hudební událostí v Česku? To už velmi pravděpodobně neplatí. Do Prahy totiž přijede jeden z nejslavnějších interpretů současnosti, který vyprodává arény po celé planetě a na svých hitech generuje stovky milionů streamů. Léto v české metropoli ovládne Post Malone.

Jsou tomu sotva dva týdny, co jsme se dozvěděli o příjezdu legendární rockové kapely AC/DC, která se do Prahy vrací po téměř deseti letech. Už to byla velká věc s ambicí skvěle nastartovat letní koncertní sezónu. Teď ale přichází ještě větší kalibr, co se aktuálních čísel a popularity týče. Jen málokdo má v dnešním hudebním průmyslu takové jméno jako Post Malone.

Americký zpěvák a rapper přijede v srpnu do Prahy poprvé ve své kariéře – a rovnou si pro fanoušky chystá speciální událost. V Česku totiž autor megahitů jako Goodbyes, Circles, Better Now, Sunflower nebo samozřejmě Rockstar zahájí evropskou část svého globálního turné s názvem The Big Ass Tour. Praha tedy jako první v Evropě uvidí tematiku celé show.

Je jasné, že Post Malone do hlavního města nepřijede se standardním koncertem. I proto jeho tým nevybral O2 arenu, ale rovnou letiště v Letňanech, kde před časem se svou elektrizující a těžko zapomenutelnou show vystoupil i The Weeknd. Na rozlehlé ploše, kam se vejdou desetitisíce lidí, připravuje spíš audiovizuální zážitek než vysloveně hudební vystoupení.

Podoba pódia i ladění celé show je tajemstvím, pořadatelé ale slibují, že Prahu čeká „obrovská produkce světového formátu“. Ta má umožnit, aby se skladby z poslední desky F-1 Trillion – ale i ty nejznámější hity z minulých let – dostaly do všech koutů letňanského letiště.

arleta-mvp

Přečtěte si takéMezi holkama je větší rivalita. Nedopadnu jako Rohony, říká ArletaMezi holkama je v rapu mnohem větší rivalita. Nechci skončit jako Rohony, říká nadějná česká rapperka

Post Malone vystoupí v Praze v úterý 12. srpna a cena jedné vstupenky začne na 1 690 korunách. Do klasického prodeje i přes Ticketmaster míří lístky v pátek 21. února od 12 hodin s tím, že předprodej pro členy klubu Live Nation začíná o den dříve ve stejný čas. A ti, co mají platební kartu od Mastercard, mohou vstupenky kupovat hned ve středu 19. února, také od 12.00.

S velkou jistotou se dá očekávat, že o koncert takového rozsahu bude velký zájem. Těm, kteří by nákup nestihli, se nicméně otevírá možnost zajet si kousek za hranice, kde Post Malone také vystoupí. Následující den po pražském koncertu vyjede do rakouského St. Pöltenu, 15. srpna bude hrát v polské Poznani, 16. srpna vystoupí ve slovenské Bratislavě a na závěr měsíce přijede i do německého Mnichova.

Všechny tyto zastávky jsou ale festivalového charakteru, tím pádem nepůjde o samostatný koncert. Stejně jako v případě maďarské Budapešti, kde bude Post Malone vystupovat 10. srpna v rámci akce Sziget, nebo rumunské Kluže, kde má naplánovaný slot během festivalu Untold. Separátní koncertní zastávky po dalších místech v Evropě budou postupně oznamovány.

To nejdůležitější o Post Malonovi v osmi větách:

  • Post Malone, vlastním jménem Austin Richard Post, je americký zpěvák, rapper a skladatel.
  • Proslavil se v roce 2015 singlem White Iverson, který mu otevřel dveře do hudebního průmyslu.
  • Jeho hudba kombinuje hip-hop, pop, rock a country, což mu pomohlo oslovit široké publikum.
  • Album Beerbongs & Bentleys z roku 2018 debutovalo na prvním místě žebříčku Billboard 200 a získalo platinovou desku.
  • Hit Circles z roku 2019 byl jedním z nejdéle hrajících singlů na prvním místě Billboard Hot 100.
  • Vyniká svým charakteristickým hlasem, tetováními na obličeji a uvolněným stylem.
  • Spolupracoval s hvězdami jako Ozzy Osbourne, Swae Lee, The Weeknd a 21 Savage.
  • Kromě hudby se věnuje podnikání, e-sportu a vlastní značce vína Maison No. 9.

Záhada smrti sovy z Duolinga míří i na Elona Muska a cybertruck. Mezitím se prodávají rakve

Divoké spekulace živí kauzu okolo Duolinga brilantním způsobem. Do středu pozornosti se teď dostal Elon Musk, firma prodává i rakve.

Filip HouskaFilip Houska

duolingo-mvp-x-cc

Foto: Filip Houska/CzechCrunch

Duo

0Zobrazit komentáře

Od nejzáhadnější smrti firemního maskota v dějinách uběhl už skoro týden, vyšetřovatelům se ovšem stále nedaří zjistit, co konkrétně se s milovanou a zároveň nenáviděnou zelenou sovou Duolinga stalo. Pravidelně ale přibývají indicie přímo od populární jazykové aplikace, která hraje marketingovou hru, jakou svět ještě neviděl. A do středu pozornosti se teď v souvislosti s údajnou vraždou dostává Elon Musk.

Když se tři dny před Valentýnem zničehonic objevila zpráva o úmrtí Dua, vyvolalo to na sociálních sítích velké pozdvižení. Vždyť se jedná o hlavního maskota Duolinga, které hravým způsobem učí stovky milionů lidí cizím jazykům. A přece by nedávalo žádný smysl, aby populární zelenou sovu firma jen tak odstranila. Jenže ono za to Duolingo zřejmě vůbec nemohlo.

Prezentovalo to tak, že byla postavička usmrcena někým, kdo ji nemá rád. Mohl to být slavný kanadský rapper Drake, do kterého se – stejně jako jeho úhlavní rival Kendrick Lamar – veřejně opřela, mohl to být ale kdokoliv jiný. „Úřady momentálně vyšetřují příčinu její smrti a my s nimi plně spolupracujeme,“ napsalo Duolingo na začátku kauzy.

duolingo-coffin

Foto: Duolingo

Krabicová rakev pro Dua

Všem pochopitelně muselo být jasné, že jde o propracovanou marketingovou kampaň firmy, na jejímž konci bude nějaké nové ohlášení. To ale nic nemění na faktu, že tím Duolingo ovládlo veřejný prostor na sociálních sítích – a razantním způsobem si na uměle vyrobené tragické zprávě navýšilo čísla, tím pádem i povědomí o značce a potenciálně uživatele.

Zatímco před 11. únorem, kdy ke smrti došlo, Duolingu přibývali instagramoví sledující tempem v úrovni jednotek tisíc uživatelů denně, po 11. únoru šlo o vyšší desítky tisíc lidí. Za čtyři dny se aplikaci podařilo zvednout fanouškovskou základnu na Instagramu o tři sta tisíc sledujících. A sto tisíc nových sledujících přiskočilo i na X.

duo-is-dead-mvp-cc-x

Přečtěte si takéSova z Duolinga je mrtvá. Může za to Drake? Vyšetřování probíháHravě vás učila novým jazykům, teď je mrtvá. Podle Duolinga za smrt sovy může Drake

Zároveň se Duolingu podařilo vyvolat nevídaný zájem ze strany jiných, zpravidla amerických značek, které pod tematickými příspěvky vtipně komentovaly, zapojovaly se do vyšetřování a obecně smutnily nad ztrátou Dua. Ať už šlo o Walmart, Fedex, Five Guys, Pinterest, Kit Kat, Crocs, Pringles, Uno, Twitch nebo třeba Durex.

Pokud ale něco širší vyšetřovatelskou obec obzvlášť zaujalo, byl to způsob smrti, jakým se Duo s tímto světem rozloučila. Na parkovišti ji totiž srazil dosud neznámý řidič cybertrucku, futuristického pick-upu od americké automobilky Tesla, za kterou stojí miliardář a věrný přítel amerického prezidenta Elon Musk.

Netrvalo dlouho, než se rozjely spekulace, jestli nemá s úmrtím něco společného právě Musk, který už má s „odstraňováním ptákům“ své zkušenosti. Jakmile totiž před třemi lety koupil za v přepočtu 1,1 bilionu korun sociální síť Twitter, přejmenoval ji na X a odstranil z jejího loga ikonického modrého ptáčka, kterého nahradil symbol písmene X.

Teď je po smrti další enormně známý pták – a místo očí dostal symboly písmene X. Náhoda? Velmi pravděpodobně ano, ovšem… „Nejprve zničil Twitter a nyní má na kontě vraždu,“ napsal s nadsázkou server AdWeek v komentáři na Instagramu. „Na bezpečnostních funkcích záleží,“ napsal Chevrolet. „S našimi brzdami by z ní neodletělo ani pírko,“ reagoval Nissan.

Podivná příčina smrti rozjela kolotoč domněnek, z čehož Duolingo náramně těží – a velmi dobře pokračuje v nastavené hře. To potvrzuje i prodej speciálních rakví pro Duo na oficiálním e-shopu, o které byl takový zájem, že se za pár dní vyprodaly. A aby toho nebylo málo, k celé situaci se vyjádřil také šéf Duolinga Louis von Ahn s jedním veledůležitým bodem.

Na úplném konci svého proslovu, kde připomínal vliv Dua na celý svět, v podstatě zmínil, že pokud lidé otevřou aplikaci, projdou alespoň jednu lekci a udrží si takzvaný streak, kdy budou každý den pokračovat v plnění lekcí, možná se Duo vrátí. Zřejmě to tedy vypadá, že záleží jen a jen na uživatelích, aby se pokusili o její oživení.

Nebo může roli v návratu sehrát i anglicko-albánská zpěvačka Dua Lipa, kterou měla zelená sova ve velké oblibě a často se tak sama nazývala. Proč asi… A samozřejmě ani autorce hitů jako Physical nebo Love Again tato smutná zpráva neušla – a sama se k ní vyjádřila. „Dokud se duo nerozdělí,“ napsala na X a sdílela emoji rozpůleného srdce.