Jack Dorsey se pouští do hudebního byznysu. Jeho Square za skoro 300 milionů koupil část služby Tidal rappera Jay-Z
V roce 2015 s velkou slávou na pódium vystoupili Jay-Z, Beyoncé a několik dalších slavných hudebníků a ohlásili, že dohromady vlastní většinu Tidalu, streamovací služby zaměřené na vstřícnost umělcům. Dnes dominantní podíl ve firmě koupila za 297 milionů dolarů (přes 6,5 miliardy korun) platební společnost Square Jacka Dorseyho. Mise Tidalu se tím ale nemá nijak změnit. Dorsey zde naopak vidí příležitost, jak hledat způsoby pro lepší odměňování umělců za jejich práci.
Sám zakladatel Square to dnes oznámil na svém Twitteru. Dorseyho společnost nově bude většinovým majitelem Tidalu, za což zaplatila zmíněný obnos v kombinaci hotovosti a akcií. Podíl ve firmě si udrží jak Jay-Z, tak ostatní původní akcionáři z řad umělců, kteří budou dohromady druhou největší skupinou vlastnící Tidal. Známý americký rapper se zase stane členem rady Squaru a obě firmy tak mají poměrně úzce spolupracovat.
„V základu je jednoduchá myšlenka: nacházení nových cest, kterými mohou umělci podpořit příjmy ze své tvorby,“ napsal Dorsey. Se stejnou myšlenkou původně norskou streamovací službu koupila Jay-Zho holdingová společnost. Velká marketingová kampaň pak Tidal stavěla do pozice jediné firmy svého typu, kterou vlastní přímo hudebníci. Patří mezi ně známá jména jako Rihanna, Nicki Minaj, Jack White, Madonna, Chris Martin, členové Arcade Fire a nedávno rozpadlí Daft Punk.
Kromě toho Tidal jako první větší platforma nabídl hudbu v bezztrátovém formátu. Od spuštění nabízí přehrávání ve standardní CD kvalitě, k čemuž postupně přechází i konkurence a nedávno plány na své hi-fi předplatné odhalilo i Spotify. Těm nejnáročnějším posluchačům Tidal dává možnost si vybraná alba pustit i ve formátu Tidal Masters, který obsahuje ještě daleko vyšší míru detailů.
Posledním z jakési hlavní trojice služby je fakt, že umělce platí výrazně lépe než konkurence. Například ve srovnání se Spotify je to téměř trojnásobek, oproti Apple Music je to asi o 40 procent více. V rozhovoru s magazínem Billboard Jay-Z v roce 2015 řekl: „Vydělají si umělci více? I když to pro nás nakonec znamená menší zisk? Rozhodně.“