Jak luxusní může být klíčenka nebo samolepka? Adventní kalendář Chanelu za 18 tisíc korun vyvolal vlnu kontroverzí

Filip HouskaFilip Houska

streets-1-1

Foto: Chanel / CC

Luxusní adventní kalendář od Chanelu vzbudil vlnu kontroverzí

0Zobrazit komentáře

Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Nyní zavítáme do světa luxusu.

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


Kontroverzní adventní kalendář od Chanelu

chanel

Foto: Chanelu

Adventní kalendář od Chanelu

Chanel je symbolem luxusu a jeho zákazníci od něj očekávají jen to nejlepší. Ať už jde o módu nebo parfémy. Proto pro mnohé z nich mohlo být překvapením, když ikonická francouzská značka představila svůj prémiový adventní kalendář za zhruba 800 dolarů. A jaký byl jeho obsah? S ohledem na štítek s cenovkou poměrně laciný. A to vyvolalo lavinu kontroverzních názorů.

Pokud někdo zaplatí za adventní kalendář v přepočtu asi osmnáct tisíc korun, nejspíš neočekává, že bude naplněn klíčenkou, samolepkou, miniaturním těžítkem z plastu, malým plátěným obalem, dočasným tetováním nebo – podle reakcí komunity na sociálních sítích – obyčejným přívěškem. A byť se uvnitř skrývala i například rtěnka nebo menší flakon s parfémem N°5, tedy „dražší věci“, reakce na TikToku na sebe nenechaly dlouho čekat.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Vše začalo videem influencerky Elise Harmon, která na TikToku sdílela vtipné video, kde se novému adventnímu kalendáři od Chanelu za jeho obsah vysmívá a jasně poukazuje na to, že za tuto cenu prakticky nemá hodnotu. Video se začalo rychle šířit, až se dostalo k samotnému Chanelu, který vydal oficiální vyjádření s tím, že se omlouvá, pokud některé ze zákazníků svým kalendářem oslavujícím sto let od vydání parfému N°5 zklamal.

Firma ale jasně zmínila, že veškerý obsah byl detailně popsán na webu, tudíž zákazníci věděli, do čeho jdou. Podle fanoušků značky byl ale problém v tom, že si vůbec Chanel dovolil něco tak „laciného“ zaobalit do puncu luxusu a prodávat za prémiovou cenovku. Některé z obsažených věcí měly být údajně i zdarma darovány k nákupům. No, zlaté adventní kalendáře s čokoládkami. Ty nezklamou nikdy.

Watch on TikTok


– Bulletin 

? Drake uctil Virgila Abloha tetováním: Drake, jeden z nejúspěšnějších rapperů současnosti, měl s nedávno zesnulým návrhářem Virgilem Ablohem speciální vztah. Jeho památku nyní uctil tematickým tetováním.

? Auta ze série Transformers jsou na prodej: Chevrolet Camaro, Mercedes-Benz SLS AMG, Ford Mustang i Lamborghini Aventador. Luxusní vozy, které měly roli ve filmové sérii Transformers, se prodávají. Cena se šplhá až k hranici dvou milionů dolarů.

? Gunna naskakuje na trend NFT: Slavného rappera Gunnu pohltil rychle rostoucí trend NFT, a proto nyní sběratelské předměty z exkluzivního klubu Bored Ape Yacht Club kupuje za 300 tisíc dolarů. A hned se nechává nově i tetovat.

?️ Brýle z nového Matrixu míří do prodeje: Čtvrté pokračování kultovního Matrixu zavítalo do kin a na webu iWearBritain si nyní můžete koupit přesné kopie brýlí, které nosili Neo, Trinity i Morpheus.


– Streaming culture ?

Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.

***

Odsúdení na úspech – Pil C

Slovenský rapper Pil C se vrátil na scénu s novou deskou Odsúdení na úspech, která podle mého názoru ukazuje jeho velký posun vpřed. Na můj vkus má však mnoho featuringů a je škoda, že to talentový Pil C netáhne více sám, na druhou stranu chápu jeho rozhodnutí. Baví mě každopádně smysluplnost díla a oproštění od čím dál populárnějšího mixtapového formátu.

***

4NEM – Chief Keef

Chief Keef je zpět! Nová deska 4NEM obsahuje patnáct skladeb a ukazuje, díky čemu si fanoušci jeho hudbu před lety zamilovali. Na novém vydání se objevuje i chicagský rapper Ballout (Say I Ain’t Pick Yo Weak Ass Up) a pokud vás baví moderní použití autotunu, dejte bangery Ice Cream Man a Wazzup.


– Sneakers window ?

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

Air Jordan 1 Retro High OG Marina Blue

Jedním z vrcholů kolekce jarní kolekce Jordanů bude lednové vydání modelu Air Jordan 1 Retro High OG Marina Blue v jednoduché kombinaci černé a modré barvy, která se vyznačuje celokoženou konstrukcí svršku a nylonovým jazykem. Nestárnoucí klasika.

jordan

Foto: Nike

Air Jordan 1 Retro High OG Marina Blue


– Cestou tramvají ?

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Bratan 2.0 – Sensey

K poslední desce pražského rappera Senseye jsem se vrátil úplnou náhodou (poté, co jsem ji vychválil všem kamarádům). A teď musím říct, že mě baví ještě víc. Nemůžu si pomoct, ale takto má znít moderní český rap. Vedle mnohdy zpívaných rýmů a chytlavé flow oceňuji i výborný zvuk, o který se stará Senseyův parťák Dobrin. Celá ta deska má grády. Doporučil bych obzvlášť Icy Vibes a 24/7 Ready.

***

Pepper Field – CzechCrunch Podcast

Klára Dohnalová a David Pavel jsou vášniví cestovatelé. Když jednou zavítali do Kambodže, hned se do ní zamilovali a rozhodli se tam podnikat. Kambodža totiž nabízí klenot v podobě kampotského pepře, který je něco jako pravé šampaňské mezi šumivými víny.

Založili tak firmu Pepper Field a začali kampotský pepř vyvážet do světa. Dnes patří k jeho vůbec největším exportérům. V podcastu se s nimi kolega Ondřej baví o tom, jak celý byznys dělají maximálně férově a udržitelně, čímž pozvedají životní úroveň kampotských farmářů.


– My fashion story ?

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Axel Arigato

Jednobarevné mikiny s velice jednoduchými nápisy jsou v kurzu, a proto mě baví se inspirovat kousky v tomto stylu. Jednou ze značek, která mě v poslední době zaujala, je portugalská Axel Arigato založená švédskými návrháři Maxem Svärdhem and Albinem Johanssonem. Vychází z kombinace švédského a japonského minimalismu, což je znát snad na každém typu nabízeného oblečení.

V sortimentu pak nenajdete nic, co by bylo graficky přetažené za vlasy. Ať už jde o zmíněné mikiny nebo trička, kalhoty nebo bundy. Vedle oblečení jako takového nabízí Axel Arigato i jednoduché tenisky, taktéž inspirované moderními trendy. Pokud tedy hledáte prémiovější značku, která je zároveň „komorní“, může být tento brand dobrou volbou. Je však nutné počítat s trošku vyšší cenovkou.

axel-arigato-1

Foto: Axel Arigato

Mikina značky Axel Arigato


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!

Coldplay oznámili, že skončí s nahráváním nových desek. Po roce 2025 bude britská kapela jezdit jen koncerty

Filip HouskaFilip Houska

Slavná britská hudební skupina Coldplay

0Zobrazit komentáře

Mají na kontě devět desek, kterých se prodalo přes sto milionů kusů. Z šestatřiceti nominací na cenu Grammy proměnili sedm, nehledě na to, že vyhráli i celou řadu dalších ocenění. Tři z jejich alb se dokonce staly nejprodávanějšími v historii hudebních žebříčků ve Velké Británii. Coldplay je právem jednou z nejúspěšnějších hudebních skupin tohoto století, nyní ale uskupení okolo zpěváka Chrise Martina ohlásilo poměrně šokující krok – skončí s dalším nahráváním.

Frontman slavné britské kapely, která vznikla již v roce 1996, v britském Radiu 2 oznámil, že Coldplay natočí poslední regulérní desku v roce 2025, poté s nahráváním nových alb nadobro skončí. Konec kapely jako takové se ale neočekává – Chris Martin zmínil, že nadále budou jezdit koncerty v rámci svých turné, zároveň ani nevylučuje, že by nadále nárazově nespolupracovali.

„Naše poslední pořádná deska vyjde v roce 2025 a pak už budeme jen koncertovat. Možná uděláme nějaké společné věci, ale katalog Coldplay jako takový pak takříkajíc skončí,“ uvedl Martin v rozhovoru pro Radio 2. Že by ale šlo vyloženě o překvapivé rozhodnutí, se říci nedá. Coldplay už v minulosti zmínili, že mají nastavený přesný počet desek, který chtějí natočit.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V plánu mají nahrát ještě tři další alba, respektive skončit na počtu dvanáct. Jejich poslední album je Music Of The Spheres a vyšlo v polovině letošního října. A byť bylo v rámci streamovacích služeb a hudebních žebříčků úspěšné, na diskuzních fórech a sociálních sítí to pouze nadšením nehýřilo. Kapela je totiž za svou muziku „kritizována“ už nějakou dobu.

Rojí se názory, že Coldplay podlehli tlaku komercializace a dělají hudbu především pro rádia a hudební žebříčky. „Nemusí končit. Stačí, když budou hrát hudbu jen do alba Viva La Vida – a zbytek nechají k využití ve špatných reklamách,“ zní jeden z mnoha názorů z diskuzní sítě Reddit, který otisklo BBC.

Někteří pak tomuto rozhodnutí nevěří a myslí si, že Coldplay akorát obmění bubeníka nebo kytaristu, a pak se vrátí. Jedná se samozřejmě o pouhé spekulace bez bližšího podložení. Až čas ukáže, zda legendární britská kapela dostojí svým slovům. Nyní se fanoušci Coldplay mohou těšit na velké turné, které odstartuje v srpnu příštího roku a které bude na poměry hudebních skupin velmi netradiční.

Coldplay totiž již před pár měsíci oznámili, že turné bude šetrnější vůči planetě. Slíbili, že sníží emise oxidu uhličitého o padesát procent ve srovnání se svým světovým turné v letech 2016 a 2017 a že k napájení pódiové show budou téměř výhradně využívat obnovitelnou energii. Součástí má být i „kinetická podlaha“, která bude využívat energii vytvořenou fanoušky, pódium z obnovitelných materiálů i solární panely.