Jak má e-shop před nástupem sezony správně pracovat s daty? Poradí Heureka, Google i Notino
Tři odborné přednášky a šest workshopů se zkušenými mentory přinese 12. října další ze série eventů ShopMasters.
Účastníci bývalé akce ShopMasters Veronika Dostálová z Ecomailu, Ruslan Skopal z Trenýrkárny a Jaroslav Kaucký ze Zootu
Jak se pustit do datově orientovaného řízení firmy, které e-shopům může usnadnit další růst? Nejen před nadcházející hlavní nákupní sezonou roku jde o jedno z nejdůležitějších témat, která online obchodníci řeší. Dostupná data přitom skýtají obrovské možnosti, využít jejich potenciálu ale nemusí být pro někoho jednoduché. O své praktické zkušenosti s tímto tématem se podělí přední odborníci.
Již ve čtvrtek 12. října se v kancelářích Heureky uskuteční další ze série eventů ShopMasters, které cílí zejména na majitele e-shopů s chutí vzájemně sdílet zkušenosti a rady, jak uspět v byznysu. Hlavní slovo zde dostanou zástupci ze společností Notino nebo Google, kteří na základě vlastních příkladů z praxe představí, jak efektivně pracovat s produktovými i zákaznickými daty nejen před nástupem hlavní sezony.
„Data skrývají obrovské možnosti pro optimalizaci firemních procesů. Bez adekvátní součinnosti s businessem, ale nejde jejich potenciálu plně využít. Ve své prezentaci na několika příkladech ukážu, jak důležité je nezaměřovat se pouze na technologickou stránku věci, ale i na navazující business procesy,“ vysvětluje Martin Kavřík, Head Of Data Office v Notinu.
Kromě něj během odpoledne promluví i další experti. Martin Slavětínský z Heureka Group nastíní, kam se bude ubírat poptávka zákazníků v hlavní nákupní sezoně či jak se změnilo vnímání ceny jako nejdůležitějšího faktoru pro výběr e-shopu. Ivona Hamová, analytická konzultantka technologického gigantu Google, poradí, jak efektivně využívat data v rámci nástroje Google Merchant Center.
Hlavní téma bude rezonovat také v rámci šesti mastermindových skupin pod vedením zkušených mentorů:
- Honza Tichý, Taste: E-shopy a Google Analytics 4
- Radek Hudák: Jak si skrze správnou customery journey udržet zákazníka
- Michal Mašika, Notino: Data-driven company
- David Kočí: UX optimalizace řízená daty
- Jiří Hejl, Merio: Best practice v personalizaci a omnichannel komunikaci
- Tomáš Hradecký, Shoptet: Jak se dívat na data v reklamních systémech
„Lidé v této době velmi zvažují, kde utratí peníze, a i nadále si utahují opasky. Pro podnikatele je proto obzvlášť důležité umět potenciálního zákazníka oslovit v ten správný moment a vhodně k tomu využívat vlastní data. Pokud e-shopař nechce, aby jeho podnikání stagnovalo, tak se bude muset naučit s daty pracovat a využívat je ke svému rozhodování,“ dodává Jakub Stupka, provozní ředitel nástroje Ecomail.cz, který je společně s Heurekou, Shoptetem a Zásilkovnou hlavním organizátorem této události. Zakoupit vstupenky lze na webu eventu.