Miliardová spolupráce. Matt Damon a Ben Affleck poodhalí příběh o Michaelu Jordanovi a Nike

Do kin míří nové drama Air, které pojednává o formování partnerství mezi slavným basketbalistou Michaelem Jordanem a Nike.

Filip HouskaFilip Houska

Matt Damon a Ben Affleck

0Zobrazit komentáře

Původně s Nike spolupracovat vůbec nechtěl, nakonec ale legendární basketbalista Michael Jordan musel poslechnout svou mámu a dát novému sponzorovi alespoň šanci. Co se stalo pak? Vznikla značka, které má dnes hodnotu miliard dolarů a patří ke stěžejním byznysovým větvím celého impéria Nike. A právě na formování jednoho z nejlepších sportovních obchodů se zaměří nový film, kterého se chopí ostřílení herci Ben Affleck a Matt Damon.

Spolupráci mezi Michaelem Jordanem a Nike je potřeba si připomínat, protože je zásadní hned v několika ohledech. Vedle toho, že ukázala, jak skvěle může klapat byznys mezi sportovcem a velkou firmou, také položila základy dalším lukrativním partnerstvím, z nichž dnes těží například LeBron James nebo neméně slavný Stephen Curry, kterého však konkrétně Nike zklamalo. A proto dal šanci Under Armour, kterou proměnil a pomohl jí dostat se na vrchol.

I když nejprve nechtěl mít Michael Jordan s Nike nic společného, naopak toužil po tom stát se vlajkovým sportovcem Adidasu, dal na rady svého agenta a matky a na schůzku s představiteli Nike v roce 1984 zašel. Americký sportovní obr mu slíbil vlastní edici tenisek nesoucí jeho jméno, když splní relativně náročná ultimáta, a pětiletou smlouvu stanovil na částku 2,5 milionu dolarů. Nikdo tehdy nečekal, co se z této spolupráce nakonec vyklube.

Na basketbalových palubovkách hrál Jordan jako smyslů zbavený, celému světu svými výkony, kterým vévodily proslulé „průlety“ ke koši, potvrzoval, že on je ten, kdo se zapíše do historie jako nejslavnějších hráč basketbalu, který kdy žil. Náramně z toho těžilo i Nike, které na jeho modelech tenisek vydělávalo miliony a miliony dolarů. Pak ze spolupráce vznikla dedikovaná značka Air Jordan, jež ročně firmě generuje okolo pěti miliard dolarů.

Michael Jordan

Šlo o nevídaný úspěch. A je natolik zásadní, že se o něm nejen píše v různých knihách (například v poctivé Jordanově biografii z roku 2015), ale také se dostává na televizní obrazovky. Ostatně celé této záležitosti je věnována i část dokumentární série Poslední představení, která je dostupná na Netflixu a popisuje slavnou éru téměř neporazitelného týmu Chicago Bulls, jenž za Jordanových dob vyhrál dvakrát tři tituly NBA za sebou.

Právě o formování lukrativního partnerství mezi Jordanem a Nike bude pojednávat i nové drama pod názvem Air, které bude mít prakticky celé pod svou taktovkou slavná herecká dvojice Ben Affleck a Matt Damon. Nejen, že v něm hrají hlavní roli, ale také spolu napsali scénář, přičemž Affleck je veden jako jeho režisér. Do amerických kin se má dostat už 5. dubna. Zda bude také v Česku, je zatím otázkou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Novinka je založena na pohledu dvou klíčových osob – Paula Knighta, spoluzakladatele Nike, a Sonnyho Vaccara, který měl ve firmě důležitou výkonnou roli. Prvního zmíněného ztvární Affleck, toho druhého pak Damon. Svou roli má ve filmu i legendární Rob Strasser, jenž v Nike zastával post šéfa marketingu. Tomu vdechne život americký herec Jason Bateman.

Pro Afflecka a Damona navíc půjde o vůbec první film vydaný pod hlavičkou jejich společného filmového studia Artists Equity, který ostřílený herecký tandem založil proto, aby pomáhal mladým tvůrcům k prosazení se v éře televizního streamování. „Film byl výjimečnou zkušeností, při níž jsme měli tu čest pracovat s těmi nejlepšími herci a štábem v oboru, z nichž všichni do něj vnesli vášeň, vytrvalost a kreativitu,“ uvedl Affleck.

Bližší informace o Air zatím nejsou známé, stejně tak není dostupný ani trailer. Ví se však to, že jakmile si film odbude promítání v kinech, zamíří na streamovací službu Prime Video od Amazonu. A zatímco budete čekat, můžete si připomenout náš nedávný článek, kde jsme spolupráci mezi legendou basketbalu a společností Nike popsali.

Prima spustí vlastní streamovací službu. Nabídne originální obsah a cenu nižší než konkurenční Voyo

Služba Prima+ bude dostupná buď s reklamami, nebo za měsíční předplatné. Do vlastního obsahu chce investovat miliardu korun za tři roky.

Peter BrejčákPeter Brejčák

prima

Foto: Skupina Prima

Streamovací služba Prima+

0Zobrazit komentáře

Na českém trhu vzniká další streamovací hráč. Od středy 8. února totiž televizní skupina Prima spustí službu Prima+, která se zařadí mezi konkurenční služby typu Voyo od Novy nebo zahraniční platformy Netflix, HBO Max a Disney+. Prima chce nabídnout obsah dostupný buď s reklamami, nebo za měsíční předplatné.

Připravovaná služba má vedle videoarchivu a živého vysílání obsahovat i exkluzivní obsah Primy pod hlavičkou Prima+ Originals. Aktuálně Prima pracuje na třinácti seriálech a celkem osmadvacet projektů má v předvýrobní fázi.

Na tiskové konferenci generální ředitel Primy Marek Singer uvedl, že do obsahu pro Prima+ chce skupina během tří let do roku 2025 investovat až miliardu korun. Prima dosud provozovala streamovací službu iPrima, aktuální novinka tak částečně působí jako rebranding nebo restart služby.

Podle portálu MediaGuru již loni Singer odhadl, že by celkový počet lidí navštěvujících novou digitální platformu Primy mohl představovat 600 až 700 tisíc, přičemž více než 100 tisíc by mohlo být těch, kteří si službu předplatí. Každý týden chce navíc Prima uvádět dva díly nového seriálu a každý měsíc přidávat novinky. Slibuje i české koprodukční filmy (nové i starší), předpremiéry nových dílů svých seriálů a archiv pořadů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Prima+ bude dostupná v omezeném rozsahu bezplatně s reklamou, nebo v plné verzi včetně exkluzivního obsahu s polovičním rozsahem reklamy za 99 korun měsíčně, potažmo úplně bez reklamy za 149 korun měsíčně. Pro srovnání – předplatné konkurenčního Voya od Televize Nova vyjde na 159 korun za měsíc.

Počet tuzemských předplatitelů internetových streamovacích televizních služeb se loni meziročně zvýšil o přibližně půl milionu na zhruba 1,9 milionu. Nejoblíbenější streamovací službou je dlouhodobě Netflix, který ale lokální čísla nezveřejňuje, konkurenčních hráčů však v poslední době vzniklo několik. Samotné Voyo pak za poslední dva roky počet předplatitelů navýšilo – v Česku a na Slovensku je jich 400 tisíc a do roku 2026 chce mít platforma v obou zemích dohromady milion uživatelů.

S přispěním ČTK