Jaká byla vaše první hra? Odpovídají Daniel Vávra, Martin Veselovský, Naomi Adachi, Čestmír Strakatý a další
Herní speciál CzechCrunche přináší rozhovory s osobnostmi z oboru i žebříček miliardových tržeb českých studií.
Vzpomenete si, jaká byla vaše první hra? Námi oslovené a herně pozitivní osobnosti si vzpomněly. Podívejte se, na jaké videohře začínal Daniel Vávra z Warhorse Studios, jaká hra prvně zlákala Naomi Adachi anebo který titul byl tím prvním, který chytil a nepustil moderátory Martina Veselovského a Čestmíra Strakatého.
Kdo si hraje, nezlobí. Osobnosti, které jsme oslovili v rámci herního speciálu CzechCrunche, tak musí být ti nejhodnější lidé na světě. Všichni zpovídaní totiž mají videohry rádi. Proč? Na to kromě již zmíněných odpovídají také Pavel Dobrovský z časopisu Level, vývojářka Baldur’s Gate 3 Kateřina Šumová, tvůrce slavného Samorostu Jakub Dvorský, investor a spolutvůrce Beat Saberu Jaroslav Beck a další. A kromě vzpomínek na svou úplně první hru se rozpovídali i o tom, co pro ně videohry znamenají.
Zajímá vás, kolik stovek hodin strávil Martin Veselovský v Call of Duty? A která z oslovených osobností má tisícovky hodin ve World of Warcraft? Případně byste chtěli zjistit, jakou českou hru má nejraději Daniel Vávra, tvůrce Kingdom Come: Deliverance? Tak se podívejte na herní speciál CzechCrunche, kde jejich video zpovědi najdete. Anebo také žebříček největších českých videoherních studií, ve kterém zjistíte, kdo stíhá miliardové Beat Games a Bohemia Interactive.
Herní speciál CzechCrunche vznikl za podpory společnosti Grip Studios. Firma založená Jakubem Mikyskou a Janem Cabukem v rámci takzvaného co-developmentu spolupracuje s dalšími studii na vysokorozpočtových zahraničních titulech, zapojila se například do vývoje úspěšných her Subnautica, Pillars of Eternity či Marvel’s Midnight Suns.
Žebříček 20 největších českých herních studií
Jak se dostali k tvorbě her a co je pohání vpřed? Co podle nich v Česku chybí a čím jsme naopak výjimeční? Vyzpovídali jsme několik výrazných osobností herního průmyslu.
- Martin Frývaldský z Warhorse Studios: Každá nová hra je jako další cesta na Měsíc
- Ján Ilavský z Beat Games: Chcete napodobit úspěch Beat Saberu? Neřešte výdělek, ale touhu dělat hry
- Marek Španěl z Bohemia Interactive: České hry mají jedinečný rukopis. V něčem jsou nejlepší na světě
- Pavel Barák z Asociace českých herních vývojářů: Musíme v Česku pořádně nakopnout herní startupy
GRIP Studios