Je na místě nadšení z Apple Vision Pro? Můžou posílit izolaci a růžový pohled nikdy prospěšný nebyl
Když ukázal výrobce iPhonů nový produkt, strhl tím ohromnou vlnu zájmu, aniž by bylo jasné, k čemu bude. Chytré brýle mají i společenská rizika.
Brýle Apple Vision Pro pro virtuální realitu
Glosa Luboše Kreče: Applu se opět podařilo upoutat pozornost byznysového a technologického světa. Sociální sítě, ale zdaleka nejen je, zaplavily záběry lidí, kteří se po amerických ulicích a plážích prochází s chytrými brýlemi Vision Pro a gestikulují u toho rukama jako svého času Tom Cruise ve sci-fi filmu Minority Report.
Jestli něco firma z kalifornského Cupertina umí, je to přesvědčit stovky milionů svých oddaných fanoušků, že je čeká lepší život, když si koupí tu kterou její novinku. Ostatně Steve Jobs, zakladatel a dlouholetý šéf Applu, říkal, že lidé nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.
Apple Vision Pro, které ze všeho nejvíc svým vzhledem připomínají lyžařské brýle, jdou přesně tímto směrem. Zatím se příliš neví, jak přesně se budou využívat, neexistuje pro ně ani moc aplikací, sám Apple zůstává poměrně vágní v tom, jaká je jejich faktická propozice. Tedy kromě toho, že nám všem zlepší život.
To, jak úspěšná firma je při této magické sugesci, vyprovokovalo dokonce i Marka Zuckerberga, šéfa a zakladatele Facebooku. Jindy poměrně stoický a chladný podnikatel natočil video, kde vysvětluje, proč si myslí, že Apple Vision Pro nejsou žádný game changer a že brýle pro virtuální realitu Quest, které vyrábí jeho firma Meta, jsou mnohem lepší.