Jednostopý návrat ke kořenům. Česká Praga stvořila exkluzivní motocykl za 2,5 milionu
Novinka vzpomíná na prvorepublikovou legendu, do jejíž koncepce přináší nejmodernější materiály a technologické postupy výroby.
Jméno automobilky Praga si většina spojuje se stylovými veterány, kterými za první republiky jezdily filmové hvězdy. Její odkaz žije dodnes, na veterány však zapomeňte. Model Bohéma je supersport, který konkuruje vozům značek, jako je Ferrari nebo Porsche. Nyní se však Praga přece jen vydala minulosti vstříc, a to v jedné stopě. Novinka ZS 800 je jedinečný naháč, který vzpomíná na motocykl z roku 1928.
Zatímco hypersport Bohéma byl dlouho očekávaný projekt, motocykl ZS 800 přišel jako velké překvapení. Jedná se o vyjádření pocty práci inženýrů v bývalé Pragovce, pod jejichž rukama v roce 1928 motocykl Praga BD 500 vzniknul.
Je neodmyslitelně spjatý se jménem svého konstruktéra Jaroslava Františka Kocha, který s ním v září roku 1928 vyrazil z Říma do Prahy, jejíž brány protnul po 35 hodinách a 40 minutách jízdy. Tím stvořil nový vytrvalostní rekord a udělal motocyklu velkou reklamu, která přispěla k jeho oblibě u širší veřejnosti.
O téměř sto let později se BD 500 vrací v reinkarnované podobě, která však bude podstatně exkluzivnější. Novinka vznikne v pouhých osmadvaceti kusech, coby odkaz na rok vzniku BD 500, a její cena atakuje hranici dvou a půl milionu korun. Na stroji pracovali stejní inženýři jako na modelu Bohema, přičemž všechny komponenty si Praga vyrobila sama. Až na motor a odpružení.