Jejich příběhy zaujaly Brazilce i investory. Pohádkové Readmio získalo další peníze a míří do Indie

Readmio zvládlo propašovat technologie do pohádek, aniž by dětem nutilo jakékoli zařízení. Teď hodlá zopakovat svůj brazilský úspěch i v Asii.

readmioInsider

Foto: Filip Houska/CzechCrunch / Readmio

Pohádkové Readmio

0Zobrazit komentáře

Pracovali jako vývojáři, které mnohdy štvalo, když jim někdo říkal, jak má požadovaná aplikace vypadat. „To, co si klienti přáli, občas vypadalo opravdu strašně. Často jsme proto snili o tom, že si vytvoříme vlastní appku,“ vzpomíná Jozef Šimko, jeden ze čtyř zakladatelů startupu Readmio. Příležitost vybudovat něco vlastního se jim naskytla, když firmu, kde pracovali, koupil Avast.

„Jako rodič jsem vždycky přemýšlel nad tím, jak propojit digitální svět se čtením pohádek. Pozdě večer jsem už často neměl energii na vydávání různých zvuků, několikrát jsem dokonce u předčítání dětských knih usnul,“ směje se Šimko. Společně s Iljou Novodvorským, Radoslavem Rajčanem a Erikem Notou tak rozjel projekt, který rodičům poskytuje hudební a zvukový doprovod k pohádkám. Tak, aby nemuseli nic ovládat, spouštět ani hlídat.

Readmio funguje jednoduše: rodič čte připravený text, aplikace se pak postará o všechno ostatní. Nechá třeba šplouchat vodu, když hrdina pohádky něco hodí do řeky. Spustí zpěv ptáků ve chvíli, kdy mají cvrlikat vrabci. Když tři prasátka staví své domečky, ozývá se jejich chrochtání. A jakmile poddaní spatří císařovy nové šaty, slyší děti jejich nadšený jásot.

readmio-app

Foto: Readmio

Pohádka v aplikaci Readmio

To samozřejmě vyžaduje, aby mobil slyšel a rozuměl hlasu rodiče. Podle tvůrců aplikace to nicméně neznamená, že by zařízení odposlouchávalo uživatele. „Náš algoritmus je přímo zabudovaný v aplikaci, která celou dobu funguje offline. Data našich uživatelů jsou v bezpečí a nikam se neodesílají,“ ujišťuje Šimko.

Pohádková aplikace dnes v češtině nabízí kolem 600 příběhů se zvukovými kulisami, přičemž každý týden přibývají dva nové. Ne všechny jsou ovšem zdarma, přibližně 85 procent pohádek je dostupných pouze pro prémiové uživatele. Roční předplatné vyjde na 599 korun a zahrnuje také různé kvízy, hry nebo ukolébavky i možnost nahrávat vlastní hlas.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

A interaktivní pohádky si oblíbili i investoři. V roce 2020 získalo Readmio 13 milionů korun od venture kapitálového fondu Zaka, o dva roky později mu pak Zero Gravity Capital a Depo Ventures poslaly dalších 25 milionů. Nejnověji přispěl polský fond Simpact Ventures, a to finanční injekcí ve výši 500 tisíc eur (přibližně 12,5 milionu korun). Investici chce Readmio využít na další expanzi.

Kromě Česka a Slovenska už totiž startup působí i v dalších evropských zemích a také v Latinské Americe. Obzvlášť se mu prý daří v Brazílii. „Ta země mě opravdu fascinuje. Každý měsíc nám tam přibude 10 tisíc nových uživatelů. Je dobře, že jsme tam šli,“ popisuje Šimko pro CzechCrunch. Raketový růst v Brazílii je prý daný náturou tamních obyvatel. „Ti lidé jsou prostě srdečnější, otevřenější, více rodinně založení. Takže je přirozené, že chtějí trávit s dětmi co nejvíc času.“

Teď se chce původem česko-slovenské Readmio podívat i do Asie, přičemž téměř jistou destinací je prý Indie. „Začínáme pracovat na hindštině, dalšími jazyky bude možná vietnamština nebo korejština. Ještě uvidíme. Každopádně v průběhu tohoto roku spustíme čtyři asijské jazyky,“ dodává Šimko.

Aplikaci Readmio si dosud stáhlo téměř milion lidí, v Česku má již 260 tisíc uživatelů. Firma letos cílí na hranici jednoho milionu eur, čímž by prý vyrostla o sto procent. Šimko a jeho tým teď chtějí investici využít i na posílení vývojářského týmu a nakopnutí marketingu. Startup také navázal spolupráci například s knihkupectvím Luxor – rodiče najdou v jeho pobočkách fyzické knihy, které komunikují s mobilní aplikací Readmio. Jde třeba o titul Kája a tygr.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.