Kaufland dobývá internet. Marketplace spustí i v Česku, obchodníkům slibuje snadnou expanzi
Jedna registrace e-shopu na marketplace Kauflandu otevře přístup k českému, slovenskému i německému trhu.
Do Kauflandu chodíte nakupovat většinou pěšky či přijedete autem, své zákazníky chce však vítat také na internetu. Maloobchodní prodejce, který působí v osmi zemích, je aktivní také v oblasti online nákupů, jejichž popularita se neustále zvyšuje. I tuzemským zákazníkům otevře svoje tržiště, které je nyní dostupné pro registraci online prodejcům. Umožňuje jim tak využít sílu značky i přístup k novým cílovým skupinám v dalších zemích.
Německou verzi marketplacu Kaufland.de na svém domácím trhu převzal loni a nyní je jedním z největších hráčů. Zapojených je do něj sedm tisíc online prodejců, kteří nabízí 30 milionů nepotravinářských položek od elektroniky přes nábytek a nářadí po hračky. Na německém online trhu se však obchodní řetězec nezastavuje.
Marketplace plánuje Kaufland v příštím roce otevřít také v České republice a na Slovensku. Expanzi přitom síť supermarketů plánuje od začátku, a tak je na ni připravená i samotná platforma, přes kterou mohou jednotliví prodejci prodávat. Jakmile se Kaufland se svým online tržištěm rozšíří, stačí jim jen novou zemi zakliknout ve svém rozhraní a mohou prodávat v nové zemi.
„Protože víme, že zavedení nového prodejního kanálu si ze strany prodejců vždy vyžaduje nějaký čas, začínáme je na marketplace získávat už teď, aby byli včas připravení. Až v příštím roce spustíme marketplace pro koncové zákazníky u nás, bude již k dispozici široká nabídka produktů,“ popisuje pro CzechCrunch Miroslava Birešová, obchodní manažerka Kaufland e-commerce pro Česko a Slovensko.
Jednou z prvních tuzemských vlaštovek, jež je od loňského roku připojená na německý marketplace a prodává zboží tamním zákazníkům, je e-shop Yourgames.cz. Původně se specializoval na prodej počítačových her, svoji nabídku však v průběhu let rozšířil také o elektroniku, nářadí či hračky. Rozhodnutí zapojit se do platformy Kaufland.de si pochvaluje.
„V rámci tržeb jsme vyrostli o zhruba 15 procent, navíc stále ještě ladíme z naší strany veškeré potřebné technické záležitosti, abychom mohli naše prodeje v Německu maximalizovat,“ říká Kryštof Čeporan, který je v Yourgames.cz odpovědný za prodej a B2B. „Marketplace v Česku pod silnou značkou, jako je Kaufland, by mohl oslovit širokou veřejnost a přinést nám nové možnosti rozšíření naší cílové skupiny zákazníků,“ doplňuje.
Samotní obchodníci za připojení do platformy platí měsíční poplatek od 40 do 50 eur (zhruba 1 000 až 1 200 korun) v závislosti na tom, zda chtějí ve svém profilu uvést odkaz na vlastní web, a navíc provizi za každý prodaný produkt dle kategorie. Tyto poplatky pokrývají náklady na různé způsoby a zpracování plateb, náklady na listování produktů ve srovnávačích cen, externí marketing i zákaznickou podporu. Spolupráce se uzavírá bez fixního období a obchodník ji může vypovědět kdykoliv.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.