Klasické hry vám budou připadat hloupé a omezené. Spouštíme AI revoluci, říká šéf pražského studia
Jak promptuje Marek Rosa z GoodAI? „Většinou se snažím udělat něco špatného, kontroverzního. AI dostanu do konfliktu a pak se bavím.“
Hry jsou dobré, ale díky umělé inteligenci prý budou ještě lepší. Aspoň tak to vidí Marek Rosa, zakladatel studií Keen Software House a GoodAI. Právě druhé jmenované dnes vydalo hru AI People, jejíž umělou inteligenci Rosa nazývá budoucností herního vývoje a jeho novým standardem. „Věřím, že to je revoluce v herním průmyslu,“ říká. A kromě toho se podíváme na žalobu Nintenda proti Palworldu, návrat podcastu magazínu Level nebo na nedobrý vývoj herního průmyslu ve světě. Vše v kompletní verzi najdete v newsletteru Good Game, ke kterému se můžete přihlásit v boxu níže.
GoodAI je další projekt Marka Rosy, který stojí i za úspěšným studiem Keen Software House, autorem hitu Space Engineers. Jenže zatímco ti sází na kosmickou kreativitu a fyzikální model, právě vydaná prvotina studia GoodAI s názvem AI People sází na modely jazykové. Postavy ve hře nemají předepsané úkoly a hlášky, ale generují je díky umělé inteligenci. Takže budete moci odehrát prakticky jakoukoliv situaci, kterou do AI People vložíte pomocí promptu.
„Postavy poháněné AI jsou budoucnost videoher. Až za pár let uvidíte ve hře tradiční naskriptované postavy, budou vám připadat hloupé a omezené,“ říká Rosa pro newsletter Good Game. „Jako hráči budeme vyžadovat postavy, se kterými si budeme skutečně moci povídat. Které budeme moci přesvědčit. Které mají vlastní život a interagují s dalšími postavami. Tohle se stane standardem,“ dodává Rosa.
Přesvědčit se o jeho slovech můžete ode dneška na vlastní kůži. AI People vychází v otevřené alfa verzi, do které se přihlásíte na stránkách hry. Ta vás vyjde na 10 dolarů měsíčně. Ale jak se vlastně takový titul hraje? Na rovinu, když jsme AI People zkoušeli na brněnské herní konferenci Game Access, občas jsme si s AI nerozuměli. Ale když se to povedlo, bylo to překvapivě přirozené. A zábavné.
Zjednodušeně si to představte jako hru, která vzhledem lehce připomíná The Sims, akorát že umožňuje odehrát různé situace. Od ztroskotání na ostrově až po idylku na farmě. Má základní pravidla (postavy mohou chodit, sbírat předměty…) a kromě vašeho avatara zde existují i AI bytosti neboli agenti. S každým si píšete podobně jako s ChatGPT. Jenže konverzací to nekončí, ale začíná.
Agenti se nějak chovají, vy je můžete k něčemu přesvědčit, vyvolat lidské reakce… „Já se většinou snažím udělat něco špatného, kontroverzního. Vytvářím scénky, kde jsou vyhrocené emoce, agenty dostanu do konfliktu a pak se bavím,“ popisuje Rosa. „Ale dají se tvořit i pozitivní scénáře,“ dodává s úsměvem.
Čím to, že taková věc vznikla zrovna v Praze a ne pod nějakým globálním gigantem? Jak se z původního vývoje obecné umělé inteligence stala AI hra? A půjde na AI i mluvit, nejen si s ní psát? To se dozvíte v novém vydání newsletteru Good Game. A stejně tak se dočtete třeba to, co zrovna hraje Pavel Dobrovský z Levelu. Anebo jak se nám líbila deskovka Heroes of Might and Magic. Stačí se přihlásit k odběru tady.
Top novinky ze světa her
⚖️ Nintendo žaluje Palworld. Hra, která vydělala balík na tom, že dala fejkovým pokémonům do rukou kulomety, nicméně nemá problém kvůli autorským právům. Žaloba neřeší okopírování pokémonů, ale porušení patentů Nintenda, tedy třeba konkrétních herních mechanismů.
📉 Levné peníze a sázky na špatné koně. Po covidu se v herním byznysu očekávalo zpomalení, ale ne takové trápení. Jak herní průmysl proměnil příležitost na krizi? Na to se mrknul server GamesIndustry a je to zajímavé čtení.
👴 Level podcast je zpět! Zkušení herní publicisté Petr Poláček, Martin Bach, Pavel Skoták a Pavel Dobrovský si opět povídají o videohrách. Mimochodem, poslední jmenovaný se nám v newsletteru rozpovídal o tom, co zrovna hraje.
🕹️ Na PC vychází God of War: Ragnarök, což je cool. Ale ještě víc cool je to, že mega dobrá česká skákačka Bzzzt! vychází na Switch. Mimochodem je dílem jediného vývojáře a veterána herního vývoje Karla Matějky.
☹️ Trend vyhazovů v game devu pokračuje. Microsoft se zbavil 650 lidí z herní divize, vyhazoval i Embracer. A pracovníci z Annapurna Interactive hromadně skončili sami po neshodách s majiteli.
💀 RIP The Sims 5. EA potvrdilo, že pátý díl nebude, místo toho bude tenhle kontroverzní gigant generovat další peníze z obsahu pro čtyřku.