Komárkův Allwyn vstupuje do F1 ve velkém. Loga nebude mít jen na trati, ale také na vozech McLaren

Den po oznámení velkého partnerství s Formulí 1 oznamuje česká loterijní společnost Allwyn další partnerství. Tentokrát se stájí McLaren.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

norris-mclaren-allwyn

Foto: Allwyn / McLaren / CzechCrunch

Jezdec F1 Lando Norris ze stáje McLaren Racing

0Zobrazit komentáře

Následující ročníky Formule 1 budou mít poměrně výraznou českou stopu. Ve velkém se rozhodla do královny motorsportu vstoupit loterijní společnost Allwyn, za kterou stojí skupina jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka. Jen den poté, co oznámila uzavření velkého partnerství se samotnou F1, potvrdila, že bude sponzorovat také jednu ze závodních stájí. Logo Allwynu budeme v následujících letech vídat na vozech McLarenu nebo kombinézách jeho jezdců, kterými jsou aktuálně Lando Norris a Oscar Piastri.

„Toto atraktivní partnerství – spolu s partnerstvím s F1, které jsme oznámili začátkem týdne – je velkým krokem kupředu na cestě Allwynu k expanzi podnikání a rozšíření povědomí o značce po celém světě. Naše spolupráce s McLarenem je založená na společných principech – touze po úspěchu a vášni pro technologie a inovace,“ uvedl Karel Komárek, předseda představenstva a zakladatel společnosti Allwyn. Novými partnerstvími s předním motoristickým šampionátem vysílá jasný signál: chce být ještě více vidět, protože chce ještě více růst.

Loterijnímu byznysu se dobře daří. Když společnost Allwyn International z Komárkovy skupiny KKCG koncem loňského roku oznamovala výsledky za třetí čtvrtletí, v kolonce tržeb svítilo 2,14 miliardy eur (54 miliard korun) a hrubý provozní zisk činil 410,8 milionu eur (přes 10 miliard korun). Vedle Česka, kde operuje hlavně jako Sazka, působí Allwyn v Rakousku, Řecku, Itálii nebo na Kypru, loni dokončil akvizici britského provozovatele tamní Národní loterie a vyrazil také do Spojených států, kde koupil firmu řídící státní loterii ve státě Illinois.

allwyn-komarek

Foto: Allwyn / CzechCrunch

Sponzorem F1 bude Allwyn Karla Komárka

Detaily o finančním rozsahu víceletého s McLarenem nebyly zveřejněny, oběma značkám má nicméně zvýšit povědomí u globálního publika. Logo Allwynu jako oficiálního partnera McLaren Racing se má objevovat na řadě týmových prvků, včetně závodních vozů a kombinéz jezdců McLarenu, Lando Norrise a Oscara Piastriho. Právě tato dvojice v loňské sezoně vybojovala triumf v Poháru konstruktérů F1, který hodnotí bodovým zisk obou pilotů z týmu. McLaren na něj čekal od roku 1998. Samotný Lando Norris pak v Mistrovství světa jezdců loni obsadil druhé místo za Maxem Verstappenem z Red Bullu.

„Jsme potěšeni, že můžeme Allwyn přivítat v rodině McLaren Racing. Po fantastické sezóně ve Formuli 1 v roce 2024 je skvělé mít po svém boku mezinárodní značku, jako je Allwyn, a to v době, kdy je náš tým i celý sport na vzestupu. Těšíme se na společné závodění,“ uvedl Zak Brown, generální ředitel McLaren Racing. Obě značky mají společně nabídnout například exkluzivní obsah ze zákulisí stáje a originální zážitky chce přinést svým zákazníkům také Sazka. „Jsme nadšeni partnerstvím mezi naší mateřskou společností Allwyn a týmem McLaren, který má v Česku obrovskou fanouškovskou základnu,“ uvedl šéf Sazky Aleš Veselý.

Pro Karla Komárka nejde o zdaleka první kontakt s formulovým světem. Společně s bývalým jezdcem F1 Davidem Coulthardem spustil iniciativu More than Equal, jejímž cílem je najít talentovanou závodnici a pomoci jí stát se první šampionkou formule 1. Klíčovou postavu formulových aktivit je v rámci KKCG Pavel Turek, který do skupiny přišel v roce 2021 a působí jako šéf globálních partnerství. Přímo v F1 strávil sedmnáct let a úzce spolupracoval mimo jiné právě s Coulthardem a stájí McLaren. Před příchodem do KKCG zároveň založil projekt Automobilist, který začínal se speciálními obrazy ze světa F1 a kde je KKCG investorem.

Mixit sahá po miliardě. K vytouženému obratu mu výrazně pomohla i vydařená expanze do Německa

Martin Wallner a Tomáš Huber se loni se svým e-shopem plným müsli a dalších dobrot vydali do Německa. A nemůžou si to vynachválit.

mixit-zakladatele

Foto: Mixit

Zakladatelé Mixitu Martin Wallner a Tomáš Huber

0Zobrazit komentáře

1 000 000 000. Tohle číslo si koncem ledna napsali v kancelářích českého výrobce müsli a dalších pochutin na tabuli. Aby ho měli pěkně na očích. Zakladatelé Mixitu si totiž spočítali, že pokud se jim podaří narůst v lednu, únoru a březnu meziročně vždy o více jak 60 procent, uzavřou fiskální rok 2024 s obratem kolem jedné miliardy korun. V lednu se jim to povedlo, tak teď dělají všechno pro to, aby to vyšlo i ve zbývajících měsících. A vydatně jim v tom pomáhá i teprve půl roku fungující e-shop v Německu, který se v některých dnech stává po Česku tím druhým nejvýnosnějším.

„Nechci říkat, že to bude přesně miliarda, možná skončíme těsně pod, možná lehce nad, ale věřím, že se tam dostaneme,“ neskrývá své nadšení Martin Wallner, jeden ze zakladatelského dua pražského Mixitu. Se svým parťákem Tomášem Huberem si pokoření miliardy původně naplánovali na rok 2026, loni v létě se ale po několika letech váhání a jistého ostychu rozhodli vstoupit na německý trh, což se ukázalo jako velmi výhodný tah. „Nejsme první, kdo to říká, ale měli jsme tam jít už dávno,“ směje se Huber.

Na svůj první „západní“ trh se Mixit vydal v červenci a po prvních měsících se tamní denní tržby pohybují prý kolem půl milionu korun. „Když ale spustíme různé nové kampaně, tak se nám už podaří dostat i na milion. A v dobrých dnech nám Německo tržbami přeskočí i Slovensko, což je náš druhý nejsilnější trh,“ říká Wallner.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Jedeme tam zatím poměrně agresivní marketing a co se týče ziskovosti, tak jsme na nule. Máme ale dobrou retenci zákazníků a i ti, co u nás nakupují poprvé, se nebojí objednat najednou klidně za sto eur,“ pokračuje s tím, že jde o ten nejoptimističtější scénář, ve který s Huberem ani nedoufali. „Báli jsme se, že tam naše výrobky budou vnímat jako podřadné, nelokální, tak jsme se dlouho soustředili na země na východ od Česka, ale byla to hloupost,“ dodává jeho parťák.

Mixitu, který kromě Česka, Slovenska a Německa působí ještě i v Polsku, Maďarsku a Rumunsku, se loni dařilo obecně, právě německý trh ho ale posunul k vytoužené jedničce s devíti nulami. Firma počítá svůj fiskální rok vždy od dubna do března a za ten, co patřil roku 2023, si připsala necelých 700 milionů v tržbách bez DPH. Letos tedy všichni doufají, že to bude o 300 milionů víc a konsolidovaný zisk EBITDA (před započtením úroků, daní a odpisů) za celou skupinu očekávají majitelé, kteří rozhodně nepatří mezi podnikatele, co rádi staví vzdušné zámky, nad 100 miliony korun.

sidlo-mixit

Foto: CzechCrunch

Majitelé Mixitu před svým novým sídlem

Na spadnutí je rozjezd e-shopu v Rakousku a pak výpad dál na „jih a západ“, konkrétnější Wallner s Huberem zatím být nechtějí. Rovnou ale říkají, že prozatím se nechystají do Švýcarska, jednoduše kvůli rozdílné legislativě vyplývající z toho, že tato země není členem EU. „Rozhodně se ale v Německu chceme letos zaměřit i na B2B segment, zatím prodáváme jen koncovým zákazníkům. Ale už se nám ozývají první zájemci z řad obchodníků a to je pro nás samozřejmě velice zajímavé,“ přibližuje Wallner.

Směrem k hlubší spolupráci s retailem se chtějí ubírat i v Česku, kde by rádi u svých dosavadních partnerů zalistovali ještě víc produktů. Nabídka Mixitu, který kdysi začínal s tím, že prodával müsli, které si mohli zákazníci namíchat podle sebe, totiž neustále roste. K nejrůznějším směsím tak už dlouho patří i kaše a tyčinky, slané i sladké oříšky, lyofilizované ovoce, ale třeba i sýry, zdravé bonbóny a mnoho nejrůznějších pochutin včetně třeba vlastních rostlinných nápojů. Ladění stávajících produktů, ale i vymýšlení dalších, má nově na starosti šestičlenný tým. A i jeho práce patří mezi priority pro tento rok.

Screenshot

Přečtěte si takéPřed 20 lety vyšel Batman začíná. Ukázal, že komiks lze brát vážněPřed dvaceti lety vtrhl do kin Batman začíná a ukázal, že superhrdinské filmy můžeme brát vážně

Většinu svých laskomin Mixit už dva roky vyrábí v novém sídle v pražských Malešicích, kde Wallner s Huberem původně chtěli vytvořit i bezobslužnou prodejnu. Plány na ni šly ale prozatím stranou. „Jednak se to ukázalo jako hodně velká časová investice, jednak místo, kde ji plánujeme otevřít, využíváme ve špičkách ke skladování i kompletaci,“ říká Huber.

S nedostačujícími kapacitami se ostatně Mixit, který meziročně roste stabilně, pere skoro pořád. V místě svého bývalého sídla v Michli v Praze 4 to řešil velkým venkovním stanem na obalový materiál, nyní v Malešicích zakladatelé pomalu začínají promýšlet přístavbu. Vzhledem k tomu, že z kraje Prahy expedují i rostoucí počet objednávek do Německa – a to většinou s doručením do následujícího dne –, se není co divit.