Košík šlape do regionů. Rozšířený sortiment včetně volně prodejných léků doveze do druhého dne
Online supermarket chce být nejlevnější. U 300 produktů na svém webu nabídne srovnání cen s Lidlem, Kauflandem a Albertem.
Online supermarket Košík.cz očekává, že se na něj během letošních Vánoc obrátí nejvíc zákazníků v jeho historii. Letos začal nově obsluhovat přes půl milionu Čechů, i proto teď výrazně posílil nabídku v regionech, rozšiřuje portfolio nových privátních značek a aby dokázal, že je opravdovou konkurencí zavedeným kamenným hráčům, přímo na svém webu s nimi srovnává ceny.
„Máme stále více domácností z regionů, významně u nás stoupl počet velkých nákupů. Je proto přirozené, že nás naši zákazníci stále více srovnávají se supermarkety a hypermarkety. Chceme ukázat, že jsme výhodnější. Ceny sice budeme mít stejně nízké, šetříme však také pohonné hmoty, čas a nervy,“ komentuje šéfka marketingu Klára Tanzerová.
V kategorii „ostře sledované“, kam sdružuje asi tři sta produktů, začal Košík ve spolupráci s agenturou Ipsos na týdenní bázi monitorovat ceny tří největších českých hráčů – Lidlu, Kauflandu a Albertu. Toto srovnání má být k dispozici k náhledu přímo u daných produktů. Své ceny zároveň Košík plánuje snižovat tak, aby byly stejné jako nejnižší naměřená cena v daném týdnu. V případech, kdy nenabízí srovnatelný produkt, volí ten s nejpodobnějším složením, u rozdílných gramáží pak sleduje jednotkovou cenu.
Online supermarket, který loni pod vedením Ivana Utěšila vyrostl ke třem miliardám korun a letos se přebarvil na fialovo, totiž u zákazníků pozoruje trend návratu k větším jednorázovým nákupům proti několika menším během týdne. „Tím, že musí nákup trochu plánovat, nakoupí jen to, co opravdu potřebují. Mají možnost nakoupit ve velkém produkty ve slevách anebo využít množstevních slev,“ vypočítává Tanzerová.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsU Košíku se počet velkých nákupů začal výrazně zvyšovat již loni, dnes nákupy nad 1199 korun s větším množstvím zásob dosahují kolem osmdesáti procent ze všech objednávek, a to shodně napříč regiony. Menší počet nákupů má přinášet také výraznější úsporu pohonných hmot, které jsou pro domácnosti stále větším nákladem.
Košík z těchto důvodů v regionech rozšiřuje i aktuální sortiment na více než 11 tisíc položek potravin, drogistického zboží či potřeb pro domácnost, které přiveze do druhého dne. Od prosince nově nabídne také doručení volně dostupných léků a doplňků stravy ze sítě lékáren Dr. Max, s níž spolupracuje od poloviny loňského roku. Ve spolupráci s Makrem před vánoční sezonou rozšiřuje i nabídku čerstvých ryb s garancí doručení už 48 hodin od výlovu.
Zásadně rozšiřuje také privátní značky. Kromě těch aktuálních – tedy vlastní značky Authentic a privátních značek Makro – nově zařadí také francouzské privátky Casino, Naturalia a Monoprix. „Do Česka přivezeme nejzajímavější evropské privátky za skvělou cenu. Začínáme francouzskými a budeme pokračovat. Kromě toho jsme připravili zcela novou privátní značku Košíku, která bude určena pro každodenní nákupy,“ dodává Tanzerová.