Kouzlo Zaklínače trefilo i Cyberpunk 2077. Seriál na Netflixu mu pomohl k milionu hráčů denně
Obě hry od CD Projektu se dočkaly seriálového zpracování. Pro fantasy i sci-fi dobrodružství to znamenalo růst popularity o desítky tisíc hráčů.
Když závěrem roku 2019 na Netflixu vyšla první řada seriálového Zaklínače s Henrym Cavillem v hlavní roli, splnily se sny (nebo noční můry – podle toho, jak moc přísný fanoušek jste) nejen příznivcům skvělých fantasy knih Andrzeje Sapkowského. Adaptace příběhů lovce příšer Geralta, který se zaplete s osudem, totiž jakoby kouzlem vystřelila i popularitu herního zpracování. Nyní se tento příběh odehrává s Cyberpunkem 2077 a anime Edgerunners.
Zaklínač 3 od studia CD Projekt Red se díky premiéře seriálu dostal před dvěma lety přes 100 tisíc souběžně hrajících hráčů na Steamu. Tím překonal dokonce čísla z května 2015, kdy se okamžitě po vydání hry mečem i magií ohánělo kolem 90 tisíc hrdinů najednou. Stejně tak druhá a divácky velmi úspěšná sezóna Zaklínače přinesla videohře další hráče. Podobný nárůst popularity nyní zaznamenal i Cyberpunk 2077, na jejíž motivy před týdnem taktéž na Netflixu vyšly vizuální orgie jménem Edgerunners.
Sci-fi akce Cyberpunk 2077, shodou okolností další vlajková loď z flotily polského CD Projektu, se po vydání kresleného seriálu vyšplhala podle dat serveru SteamDB na 37 tisíc souběžných hráčů. Už to by bylo klidně i zdvojnásobení čísel, na která se Cyberpunk dostával za poslední půlrok. Jenže v následujících dnech jeho popularita zamířila na ještě mnohem úctyhodnější čísla a včera dosáhla prozatímního vrcholu.
Ve středu se dystopická sci-fi akce z futuristického a neony osvíceného města Night City prostřílela přes 86 tisíc souběžně hrajících hackerů. Tedy na nejvyšší hodnotu od svého vydání na přelomu loňského a předloňského roku. To jsou navíc jen čísla ze Steamu, hra je přitom dostupná třeba i na platformách GOG a Epic nebo na konzolích.
Na Steamu se také minulý týden vyšvihla do pozice nejprodávanějšího titulu a stále se na něm drží v top 10 nejhranějších her. Napříč všemi platformami pak každý den uplynulého týdne Cyberpunk dokázal přilákat pokaždé milion nových i vracejících se hráčů. Vlně popularity, ke které mu pomohli kreslení Edgerunners, nicméně šli naproti výraznými kroky i tvůrci hry.
Samotný animovaný počin totiž bezesporu je skvěle naspeedovanou kyberpunkovou jízdou, která musí vyvolat choutky nechat si nainstalovat kyberimplantát a ponořit se do podsvětí Night City. Ale růst aktivní hráčské základny Cyberpunku 2077 je také dílem promyšlených tahů. U příležitosti uvedení anime na Netflix spustil CD Projekt Red padesátiprocentní slevu, před několika dny také vypustil další balík obsahu, oprav a úprav, který pomáhá napravit pošramocené jméno hry i vývojářů samotných.
V době své premiéry byl totiž Cyberpunk 2077 terčem hlasité kritiky. Hráče ani recenzenty nepotěšily jednak technický stav, který především na konzolích neodpovídal titulu s obřím rozpočtem a největšími ambicemi, jednak obsahová stránka hry. Namísto slibovaného Night City, v němž by na obrazovkách ožil megakorporacemi ovládaný svět plný kyborgů, katan a konspirací, se hráči museli spokojit s mnohdy osekanými, prázdnými a nedokončenými kulisami.
Postupně však autoři na nedostatečných aspektech zapracovali – právě vydaný patch už nese pořadové označení 1.6 –, a byť hořká pachuť nenaplněného potenciálu může přetrvávat, dnes už se jedná o mnohem naleštěnější titul. Ačkoliv zdaleka ne tak dokonalý, jak snad naznačovaly původní sliby. Ale ještě další lesk by mu mohlo dodat nedávno oznámené příběhové rozšíření s názvem Phantom Liberty. I jeho odhalení přispělo k raketovému růstu zájmu o Cyberpunk.