Kupé, které si nabijete ze zásuvky, a přesto ujede až tisíc kilometrů? Hybrid od Mercedesu to dokáže
Mercedes jde v hybridních pohonech proti mainstreamu – místo benzinového motoru nabízí dieselový. Na příkladu GLC Coupé je vidět, že to dává smysl.
Autotest Luboše Kreče: Vozy kupé odvozené z luxusních SUV jsou ze své podstaty takové… mastodontní. Bývají mohutné, robustní, ve svých genech vyzařují už od průkopnického BMW X6, které kategorii v roce 2007 stvořilo, jistou aroganci, maskovanou zdánlivě sportovním výrazem. Ostatně premiéra většího modelu GLE Coupé od Mercedesu se odehrála ve filmu Jurský svět, kde jej obkličují monstra podobně suverénní, jako je on sám.
Jenže zákazníci si je zamilovali a nedbali horší praktičnosti. Automobilky proto kupé varianty začaly nasazovat i na menší karoserie, čímž jim ubraly na nabubřelosti. Ostatně GLC Coupé, které měla redakce CzechCrunche nyní na týdenní test, se stalo loni vítězem soutěže Auto mého srdce, kde rozhoduje dámská porota.
Navíc Mercedes a ženy jsou spojené mnohem víc, než by se mohlo na první dobrou zdát. Karl Benz sice možná jako první sestrojil a patentoval benzinový automobil na světě, jenže kdyby nebylo jeho ženy Berthy, dost možná žádná značka Mercedes-Benz neexistuje. Minimálně to Benz by v ní mohlo chybět.
Vedle toho, že jej totiž finančně podporovala a byla spoluzakladatelkou jejich společnosti, vypravila se se svými syny – bez mužova vědomí – v roce 1888 na více než 100 kilometrů dlouhou jízdu, aby veřejnost přesvědčila, že Benzův vůz, či spíše motorová trojkolka, je funkční zařízení. A pozornost se jí podařilo získat pořádnou, navíc díky poznatkům z cesty mohla svému choti předat mnoho postřehů, jak stroj vylepšit (například přidat převodový stupeň kvůli stoupání do kopce).