Kvůli ženě si koupil jednosměrnou letenku do Brna. Portugalec pak v Česku vybudoval úspěšný byznys

Sounds Good Agency se specializuje na vývoj e-shopů na Shopify a mezi své klienty řadí třeba prodejce Okay.cz nebo Manu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

david-simoesStory

Foto: Sounds Good Agency

David Simões, zakladatel Sounds Good Agency

0Zobrazit komentáře

Portugalec David Simões se do Brna přestěhoval přes osmi lety kvůli své teď už manželce. Poznal se s ní v Portu, svém rodném městě, když tam studovala v rámci evropského univerzitního programu Erasmus. Tehdy přitom bydlel se svým bratrem a pracoval na noční směny v McDonaldu. I když studoval na třech různých vysokých školách IT, tanec a teologii s filosofí, ani jednu z nich nedokončil a místo toho v Česku rozjel vlastní podnikání.

„Koupil jsem si jednosměrnou letenku do Česka a po dvou týdnech jsem si našel práci díky jazykům,“ přibližuje Simões s tím, že mluví portugalsky, španělsky, anglicky, italsky a nyní již také česky. Po roce pak přestoupil do vývojářské agentury Ents, kde vedl oddělení e-commerce se zaměřením na řešení Shopify, což je globálně působící platforma, na které běží e-shopy a jež je konkurentem českého Shoptetu.

V roce 2018 se Simões rozhodl zkusit štěstí na vlastní pěst. „Z mého malého oddělení se stal největší zdroj příjmů celé firmy. Viděl jsem příležitost vybudovat něco velkého sám. Po dlouhých diskusích jsem toto oddělení odkoupil a vytvořil z něj samostatnou vývojářskou společnost zaměřenou čistě na Shopify,“ popisuje vznik agentury Sounds Good Agency.

Ta je podle Simõese do teď v Česku a na Slovensku jedinou agenturou certifikovanou jako Shopify Expert. „Většina firem jsou prostými partnery Shopify. Tím se může stát každý, když se zaregistruje do jejich partnerského programu. Experts jsou mnohem menší skupinou lidí, kteří byli individuálně prověřeni přímo Shopify,“ přibližuje. Mezi podobně zaměřené agentury u nás patří například Digismoothie, Magexo nebo Ideal eshop.

Nastal okamžik, kdy jsem se musel rozhodnout mezi rodinou a podnikáním.

Během let na trhu Sounds Good pracovalo pro více než stovku e-commerce firem, aktuálně mezi svých přibližně patnáct klientů řadí například prodejce elektroniky Okay.cz, funkční jídlo Mana, osvětlení Ledvance, platební bránu GoPay či startup Foxdeli. Během posledních dvanácti měsíců prý agentura vygenerovala deset milionů korun v tržbách s padesátiprocentním růstem a nachází se blízko bodu, kdy se překlopí z červených do černých čísel.

„Během let 2021 a 2022 jsme nerostli tolik, jak bychom si přáli,“ přiznává Simões. Sám se totiž musel z byznysu stáhnout, jeho teprve dvouletý syn měl diagnostikovaný nádor na mozku. „V tomto období jsem nebyl ve firmě k dispozici, jak bych potřeboval. Nastal okamžik, kdy jsem se musel rozhodnout mezi rodinou a podnikáním,“ říká.

Kvůli tomu Simões začátkem loňska agenturu prodal dvěma spolupracovníkům Robinu Navrátilovi a Joaovi Antunesovi s opcí pro zpětný odkup, který využil nyní v srpnu a v Sounds Good má opět nabýt třicetiprocentní podíl. „Díky bohu je teď zdravý a já jsem připraven posunout se dál,“ říká Simões.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Sám Simões přitom nikdy neplánoval, že jednou bude budovat byznys. „Jedna z mála podnikatelských rad, které jsem kdy dostal, byla od mého otce, abych to nedělal,“ směje se s tím, že právě tehdy odstartovala jeho podnikatelská dráha, která jej nakonec dovedla k vlastní agentuře.

Se Sounds Good Agency přitom pořád vidí velký potenciál, kam může růst. „Když jsme v roce 2016 začínali, v Česku jsme byli jediní, co mluvili o Shopify. Nyní již existuje přes deset českých agentur a freelancerů, kteří s touto platformou přímo spolupracují,“ přibližuje Simões. Za zásadní v rozšiřování Shopify na zdejším trhu označuje moment, když před několika v Česku spustilo vlastní platební bránu.

„Poptávka se zvětšuje a místní obchodníci Shopify jako alternativní řešení přinejmenším registrují,“ popsal pro CzechCrunch nedávno také Tomáš Pěnka, ředitel agentury Digismoothie se specializací na tuto platformu. Dle jeho odhadu u nás na Shopify funguje kolem dvou tisíc e-shopů z celkového počtu asi padesát tisíc. „O tom není diskuse, Shopify si i do Česka přišlo urvat kus trhu a žádný hráč není v bezpečí,“ věří Simões.

Nakoupím potraviny, vrátím knihy. Spolupráce Rohlíku a Knihobotu funguje, lidé poslali už 35 tisíc knih

Šéfové největšího českého online supermarketu a knižního secondhandu si pochvalují, že získávají nové zákazníky. A pomáhají dobré věci.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

rohlik-knihobot

Foto: Rohlik Group

Rohlík a Knihobot zahájily spolupráci

0Zobrazit komentáře

Od května mohou zákazníci, kteří si nakoupí potraviny na online supermarketu Rohlik.cz, kurýrovi například vedle vratných tašek předat také již nevyužívané knihy, aby našly nového majitele. Jde o spolupráci s knižním secondhandem Knihobot, který nepotřebné čtení nabízí znovu do prodeje. Během prvních tří měsíců se provedlo více než 3 600 svozů, při kterých se kurýři od zákazníků vraceli s knihami všeho druhu. Celkem se vybralo 35 tisíc titulů a šéfové obou českých firem si spolupráci pochvalují. Část peněz z celého procesu putuje na charitativní účely.

„Díky Rohlíku jsme získali více než tři tisíce nových dodavatelů knih, a to pouze za první tři měsíce spolupráce. Většina z nich navíc byla prvododavateli, využila tedy naši službu poprvé,“ hodnotí novou spolupráci výkonný ředitel Knihobotu Dominik Gazdoš, který se po upevnění přední pozice mezi online antikvariáty v Česku vydal se svou firmou pod mezinárodní značkou Bookbot také za hranice. Zajímají ho německojazyčné trhy a v Německu a Rakousku už v posledních týdnech od zákazníků vybral první desítky přečtených knih. Ty lidem často leží doma a Knihobot se snaží přicházet se způsoby, jak je od lidí co nejsnadněji dostat opět na trh.

Ve Vídni pilotuje při svém startu ve spolupráci s jiným českým startupem DoDo speciální taxíky, které knihy vybírají, a na domácí půdě jde třeba právě o spolupráci s Rohlíkem. Do konce července největší český online supermarket, který založil Tomáš Čupr a nyní s ním expanduje po Evropě, uskutečnil celkem 3 696 svozů, v rámci nichž se kurýři vraceli i s knihami. Rohlík za tuto službu obdržel částku 241 tisíc korun, které mu Knihobot vyplatil za zprocesování logistiky dovážek. Už na začátku spolupráce se nicméně firma zavázala, že tyto výnosy daruje na charitativní účely.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

soustal-krsek2

Přečtěte si takéMiliardové přepřahání v Polsku. Krsek prodává obchody ŠoustaloviMiliardářské přepřahání v Polsku. Tomáš Krsek prodává deset nákupních center Zdeňku Šoustalovi

Peníze putují Nadačnímu fondu Veroniky Kašákové, který se zaměřuje na pomoc dětem z dětských domovů. „Tato služba si od prvního dne získala jen ty nejpozitivnější ohlasy. To dokazuje i nemalá částka, která se pro nadační fond dokázala vybrat během prvních tří měsíců jejího fungování. To nás utvrzuje v tom, že jsme se vydali správnou cestou,“ uvádí šéf českého Rohlíku Martin Beháň, který o tom, jak se online supermarketu daří, hovořil v našem CzechCrunch Podcastu. Spolu s ním vysvětloval, proč je česká e-commerce tak výjimečná, šéf Notina Zbyněk Kocián.

Poslání knih do Knihobotu funguje jednoduše i prostřednictvím kurýrů Rohlíku. Zákazník vloží do tašky nepotřebné knihy spolu se svým telefonním číslem a e-mailem. V Knihobotu je pak spárují s účtem daného uživatele, který po prodeji každé odevzdané knihy obdrží 60 procent prodejní ceny minus 29 korun. Samotný online antikvariát Dominika Gazdoše v loňském roce vyrostl v obratu na 182 milionů korun. Letos dál roste, jen za první letošní pololetí dosáhl na 130 milionů korun. Celá skupina Rohlík, která operuje také v Maďarsku, Rakousku, Německu a Rumunsku, loni vyrostla na téměř 14 miliard korun.