Kvůli ženě si koupil jednosměrnou letenku do Brna. Portugalec pak v Česku vybudoval úspěšný byznys
Sounds Good Agency se specializuje na vývoj e-shopů na Shopify a mezi své klienty řadí třeba prodejce Okay.cz nebo Manu.
David Simões, zakladatel Sounds Good Agency
Portugalec David Simões se do Brna přestěhoval přes osmi lety kvůli své teď už manželce. Poznal se s ní v Portu, svém rodném městě, když tam studovala v rámci evropského univerzitního programu Erasmus. Tehdy přitom bydlel se svým bratrem a pracoval na noční směny v McDonaldu. I když studoval na třech různých vysokých školách IT, tanec a teologii s filosofí, ani jednu z nich nedokončil a místo toho v Česku rozjel vlastní podnikání.
„Koupil jsem si jednosměrnou letenku do Česka a po dvou týdnech jsem si našel práci díky jazykům,“ přibližuje Simões s tím, že mluví portugalsky, španělsky, anglicky, italsky a nyní již také česky. Po roce pak přestoupil do vývojářské agentury Ents, kde vedl oddělení e-commerce se zaměřením na řešení Shopify, což je globálně působící platforma, na které běží e-shopy a jež je konkurentem českého Shoptetu.
V roce 2018 se Simões rozhodl zkusit štěstí na vlastní pěst. „Z mého malého oddělení se stal největší zdroj příjmů celé firmy. Viděl jsem příležitost vybudovat něco velkého sám. Po dlouhých diskusích jsem toto oddělení odkoupil a vytvořil z něj samostatnou vývojářskou společnost zaměřenou čistě na Shopify,“ popisuje vznik agentury Sounds Good Agency.
Ta je podle Simõese do teď v Česku a na Slovensku jedinou agenturou certifikovanou jako Shopify Expert. „Většina firem jsou prostými partnery Shopify. Tím se může stát každý, když se zaregistruje do jejich partnerského programu. Experts jsou mnohem menší skupinou lidí, kteří byli individuálně prověřeni přímo Shopify,“ přibližuje. Mezi podobně zaměřené agentury u nás patří například Digismoothie, Magexo nebo Ideal eshop.
Nastal okamžik, kdy jsem se musel rozhodnout mezi rodinou a podnikáním.
Během let na trhu Sounds Good pracovalo pro více než stovku e-commerce firem, aktuálně mezi svých přibližně patnáct klientů řadí například prodejce elektroniky Okay.cz, funkční jídlo Mana, osvětlení Ledvance, platební bránu GoPay či startup Foxdeli. Během posledních dvanácti měsíců prý agentura vygenerovala deset milionů korun v tržbách s padesátiprocentním růstem a nachází se blízko bodu, kdy se překlopí z červených do černých čísel.
„Během let 2021 a 2022 jsme nerostli tolik, jak bychom si přáli,“ přiznává Simões. Sám se totiž musel z byznysu stáhnout, jeho teprve dvouletý syn měl diagnostikovaný nádor na mozku. „V tomto období jsem nebyl ve firmě k dispozici, jak bych potřeboval. Nastal okamžik, kdy jsem se musel rozhodnout mezi rodinou a podnikáním,“ říká.
Kvůli tomu Simões začátkem loňska agenturu prodal dvěma spolupracovníkům Robinu Navrátilovi a Joaovi Antunesovi s opcí pro zpětný odkup, který využil nyní v srpnu a v Sounds Good má opět nabýt třicetiprocentní podíl. „Díky bohu je teď zdravý a já jsem připraven posunout se dál,“ říká Simões.