Legenda se vrací. Aston Martin představil nový Vanquish, je nejnadupanější ve své historii
Aston Martin přichází s novou generací ikonického modelu Vanquish, která sází na rychlost i uhlazenost. A vyšlápne si i na nové Ferrari.
Koho neoslovuje italská extravagance od Ferrari či Lamborghini, může sáhnout po britské uhlazenosti, kterou na trh dodává Aston Martin. Ten všem milovníkům rychlosti nyní udělal radost odhalením nejnovější generace ikonického modelu Vanquish s vůbec nejvýkonnějším pohonem v historii sériových modelů automobilky.
Vanquish, který byl poprvé představen v roce 2001, vždy platil za vlajkovou loď britské automobilky. Ve své době si dokonce nárokoval titul příruční zbraně Jamese Bonda ve filmu Dnes neumírej. Produkce druhé generace Vanquishe byla ukončena v roce 2018 a od té doby o jeho nástupci Aston Martin mlčel. Až doteď.
Automobilka odhalila svou novou vlajkovou loď, která je přímým následníkem odkazu legendárního modelu. A žezlo přebírá ve velkém stylu. Aston totiž vozu dopřál historicky nejvýkonnější pohonné ústrojí, jaké kdy do sériově vyráběného modelu vložil. 824 koní výkonu dokáže auto vybičovat na maximální rychlost 344 km/h a z 0 na 100 km/h jej dostat za 3,2 sekundy. Kdo chce od Astonu něco rychlejšího, musí sáhnout už jen po jedinečných exemplářích, jako je Valkyrie.
Tolik výkonu najednou může být jasný záměr Aston Martinu pokořit s Vanquishem nedávno představené Ferrari 12Cilindri, které nabízí „jen“ 820 koní. Výkon Astonu generuje dvanáctiválec o objemu 5,2 litru. K tomu přihazuje funkci pojmenovanou Boost Reserve, která ukládá přeplňovací tlak z turbodmychadel, dokud řidič nedupne na plyn a neprobudí bestii.
Oproti modelu DB12, který je pokračovatelem asi nejznámější řady automobilky, je novinka delší, širší a také nižší. Její design pracuje s motivy hned z několika starších modelů automobilky. Například kapota je inspirovaná modelem Aston Martin F1. Přední maska je podobná modelu DBS Superleggera, ovšem výrazně zvětšená, aby motor svůj výkon udýchal, a záď se naopak měla inspirovat závodními speciály, které soutěžily v Le Mans v 60. letech. Zadní lampy si navíc vzaly trochu designu z modelu Valour.
Naopak interiér je podobný tomu, co je dnes k dostání v jiných modelech značky. Změnou je snad jen středová konzole plná fyzických ovladačů a infotainment. V minulosti zákazníci automobilce trochu vyčítali nudný interiér, v tomto případě by mohly být reakce o něco optimističtější.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZajímavostí je, že vůz má nabídnout lakování, které je schopné odrazit až 94 procent slunečních paprsků. Zároveň se může pochlubit panoramatickou střechou, která měla být původně stmívatelná, ovšem žádný z dodavatelů autoskel na světě nebyl schopen Astonu dodat takové, které by odpovídalo požadovanému zakřivení – a ke kompromisu v designu se jeho autoři nechtěli uchýlit.
Aston Martin má v plánu postavit každý rok nanejvýš tisíc exemplářů novinky s tím, že dodávky k prvním zákazníkům odstartují již v tomto roce. Cenovka vozu by měla startovat na částce 420 tisíc dolarů, tedy přibližně 9,5 milionu korun.