Lékárenská síť Dr. Max loni jen na internetu utržila 2,3 miliardy, podíl online prodejů roste

Zatímco před pěti lety prodával Dr. Max asi pět procent volně prodejných položek online, loni to byla již pětina.

Peter BrejčákPeter Brejčák

drmax

Foto: Dr. Max

Pobočka lékárny Dr. Max

0Zobrazit komentáře

Během loňského roku utržila síť lékáren Dr. Max dohromady 24,8 miliardy korun, což je o 2,2 miliardy, neboli o téměř deset procent meziročně více. Samotný e-shop podle vyjádření firmy z toho přidal částku 2,3 miliardy. Dlouhodobě tak podíl prodejů přes internet roste – na celkových tržbách za položky ve volném prodeji se podílel dvaceti procenty, ještě před pěti lety to bylo jen asi pět procent.

„Potvrzuje to správnost konceptu omnichannel, který Dr. Max v Česku rozvíjí už několik let. Ukazuje se, že lékárenský e-shop funguje lépe, může-li se opřít o síť tradičních lékáren, které slouží jako výdejní místa objednávek,“ komentuje generální ředitel lékárenské sítě Jan Žák.

Dr. Max s více než dvoumiliardovými tržbami patří mezi hlavní hráče české e-commerce v segmentu lékárenského zboží. Konkurenční Pilulka, s jejímiž akciemi se obchoduje na pražské burze cenných papírů Start, v Česku loni na internetu utržila přibližně 1,4 miliardy korun, nad miliardu ročně zde utrží také Lékárna.cz a síť Benu. Podle Žáka přitom podíl Dr. Max na e-commerce mezi lékárenskými e-shopy dosahuje asi čtyřiceti procent.

Jak Žák dodal, podíl produktů vlastní značky ve volném výdeji v klasických lékárnách činí více než třetinu, na e-shopu pak asi šest procent. Struktura obratu má potvrzovat definitivní ústup covidového portfolia a sortiment charakteristicky spojený s pandemií hrál v tržbách nevýznamnou roli.

V minulém roce pokračovala také akviziční činnost Dr. Max, počet lékáren v síti se zvýšil na 482, rok předtím uzavírala firma se 466 pobočkami. K výrazným loňským změnám se pak podle Žáka řadí i otevření centrální laboratoře v Praze, spuštění nové logistické základny sesterské distribuční společnosti ViaPharma v Pavlově a zahájení provozu skladového centra e-shopu v Nučicích.