Lékárenská síť Dr. Max chce posílit v onlinu. Plánuje doručování ve stejný den i výdejní boxy

E-shop největší sítě lékáren v regionu loni vyrostl o třetinu a utržil dvě miliardy korun. Letos chce firma ještě o půl miliardy víc.

Foto: Dr. Max

Pobočka lékárny Dr. Max

Lékárny Dr. Max, které působí v šesti zemích střední a východní Evropy, loni pokračovaly v růstu a jen v České republice dosáhly tržeb necelých 23 miliard korun, což je o sedm procent více než rok předtím. Tuzemská síť 466 kamenných lékáren, která spadá do portfolia finanční skupiny Penta, za růstem vidí i své působení na internetu.

„Online se na celkovém obratu podílel 1,9 miliardy korun, což ve volném prodeji představuje pětinový podíl na obratu Dr. Max,“ komentoval na tiskové konferenci generální ředitel sítě Daniel Horák. Na volný prodej odkazuje proto, že na internetu zatím není možné prodávat léky na předpis.

Jak Horák dále dodal, meziroční růst e-shopu se pohybuje kolem 32 procent. Ještě v roce 2018 přitom zaznamenal obrat na úrovni 600 milionů korun, letos cílí na 2,5 miliardy korun.

Sortiment se na e-shopu Dr. Max loni rozšířil ze třinácti tisíc na dvacet tisíc položek, online obchod zaznamenal 2,5 milionu transakcí a dosáhl čtyřicetiprocentního tržního podílu, což je podle firmy nejvyšší podíl na tuzemském trhu. Z českých hráčů je výrazná ještě Pilulka Pilulka pilulka-logoPilulka je skupina, která provozuje největší lékárenský online obchod v Česku i… 2014Praha (ČR)Petr Kasa (CEO), Martin Kasa Více informací nebo Lékárna.cz, přesná čísla dosažená prodejem čistě online v ale nepublikují.

Prodej na internetu má být pro lékárenskou síť Penty tahounem růstu i letos. Do provozu uvede novou skladovou základnu v Nučicích u Prahy, zákazníkům plánuje nabídnout doručování ve stejný den i zprovoznění stále populárnějších výdejních boxů Výdejní boxy zasilovna-zbox2-minPo celé České republice vznikají tisíce samoobslužných výdejních boxů, do kterých doručují… Více informací .

Pilotní provoz projektu pod názvem MaxBoxy spustí v květnu, a to hlavně v Praze a okolí – jeden už stojí v centru města v budově Florentinum, kde sídlí Penta. Vzhledem k tomu, že lékárny Dr. Max mají hustou síť kamenných poboček, nejsou pro jejich byznys samostatná výdejní místa stěžejní. Objevovat by se ale měla v lokalitách, kde síť není dostatečná.

V plánu je i rozvoj produktů pod vlastní značkou Dr. Max. Ty se loni prodaly v celkovém objemu za 2,2 miliardy korun s jedenáctiprocentním meziročním růstem a dostupné jsou ve všech šesti zemích, kde firma působí. V rámci celého regionu provozuje dohromady 2 300 kamenných lékáren, což je ve střední a východní Evropě nejvíce. V celé Evropě jde o třetí největší síť.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.