Leo Express má staronového šéfa, se kterým dosáhl rekordních výsledků. V pandemii se propadl do ztráty
„Těším, že Leo Express bude mezi nejlepšími dopravci a technickým lídrem v oblasti služeb osobní železniční dopravy v Evropě,“ říká Peter Köhler.
Být mezi nejlepšími dopravci a technickými lídry na železnici v Evropě. S takovým cílem nastupuje do pozice generálního ředitele Leo Expressu Peter Köhler, který ji velmi dobře zná. Vrací se na ni totiž po dvou a půl letech. Část české dopravní společnosti mezitím koupili zahraniční dopravci, musela se potýkat s dopady pandemie a ve vedení se vystřídali dva šéfové. Ten poslední, Jakub Svoboda, odešel šéfovat konkurenčnímu RegioJetu, a tak je nyní na scéně opět Köhler.
V roli generálního ředitele byl Peter Köhler přes pět let až do konce roku 2019. Během něj se Leo Express vyšvihl k rekordním výsledkům, když poprvé utržil přes miliardu korun a zisk celé skupiny činil 150 milionů. Od té doby tuzemský dopravce své hospodářské výsledky neprozrazuje, uvádí jen, že v posledních dvou letech byl ve ztrátě. V průběhu pandemie vyměnila šéfa, když místo původního krizového manažera Pavla Spilky přišel Jakub Svoboda. Teď je v čele opět Köhler, jehož úkolem bude posílit strategickou pozici Leo Expressu v oblasti služeb železniční mobility.
„Peter Köhler má rozsáhlé mezinárodní provozní a strategické zkušenosti, které mu umožní vést společnost Leo Express přes postpandemické výzvy, kterým společnost čelí, i přes významné budoucí příležitosti v odvětví mobility,“ uvedl prezident Leo Expressu Manel Villalante, který do firmy přišel v rámci loňského vstupu nových akcionářů. Poloviční podíl v Leo Expressu získaly španělské státní dráhy Renfe, v nichž Villalante působí. Pětiprocentní podíl drží švédská firma EuroMaint a další část zakladatel Leo Expressu, podnikatel Leoš Novotný.