Leo Express má staronového šéfa, se kterým dosáhl rekordních výsledků. V pandemii se propadl do ztráty
„Těším, že Leo Express bude mezi nejlepšími dopravci a technickým lídrem v oblasti služeb osobní železniční dopravy v Evropě,“ říká Peter Köhler.
Být mezi nejlepšími dopravci a technickými lídry na železnici v Evropě. S takovým cílem nastupuje do pozice generálního ředitele Leo Expressu Peter Köhler, který ji velmi dobře zná. Vrací se na ni totiž po dvou a půl letech. Část české dopravní společnosti mezitím koupili zahraniční dopravci, musela se potýkat s dopady pandemie a ve vedení se vystřídali dva šéfové. Ten poslední, Jakub Svoboda, odešel šéfovat konkurenčnímu RegioJetu, a tak je nyní na scéně opět Köhler.
V roli generálního ředitele byl Peter Köhler přes pět let až do konce roku 2019. Během něj se Leo Express vyšvihl k rekordním výsledkům, když poprvé utržil přes miliardu korun a zisk celé skupiny činil 150 milionů. Od té doby tuzemský dopravce své hospodářské výsledky neprozrazuje, uvádí jen, že v posledních dvou letech byl ve ztrátě. V průběhu pandemie vyměnila šéfa, když místo původního krizového manažera Pavla Spilky přišel Jakub Svoboda. Teď je v čele opět Köhler, jehož úkolem bude posílit strategickou pozici Leo Expressu v oblasti služeb železniční mobility.
„Peter Köhler má rozsáhlé mezinárodní provozní a strategické zkušenosti, které mu umožní vést společnost Leo Express přes postpandemické výzvy, kterým společnost čelí, i přes významné budoucí příležitosti v odvětví mobility,“ uvedl prezident Leo Expressu Manel Villalante, který do firmy přišel v rámci loňského vstupu nových akcionářů. Poloviční podíl v Leo Expressu získaly španělské státní dráhy Renfe, v nichž Villalante působí. Pětiprocentní podíl drží švédská firma EuroMaint a další část zakladatel Leo Expressu, podnikatel Leoš Novotný.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVstupem do Leo Expressu se španělské státní dráhy chtějí více zaměřit na svou expanzi za hranice domovské země. Díky nákupu podílu v českém dopravci si totiž zajistily možnost působit nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Polsku, přičemž k dispozici jsou také licence pro vstup na německý trh. Leo Express se svými vlaky i autobusy působí primárně ve střední Evropě a v Pardubickém kraji zajišťuje rovněž regionální vlaky. Také právě o veřejné zakázky se chce Renfe i prostřednictvím Leo Expressu ucházet.
„Leo Express má jeden z nejtalentovanějších týmů. Společně s jejími novými akcionáři, společnostmi Renfe, EuroMaint a Leo Mobility, se těším, že Leo Express bude mezi nejlepšími dopravci a technickým lídrem v oblasti služeb osobní železniční dopravy v Evropě. Zároveň chceme podpořit transformaci evropských služeb mobility směrem k ekonomické a environmentální udržitelnosti,“ uvedl Köhler, který dříve pracoval také jako konzultant a investiční bankéř v Rakousku, Německu a Velké Británii.
V roce 2019, krátce před svých tehdejším odchodem, v rozhovoru pro CzechCrunch Köhler hovořil o budoucnosti dopravy i třeba o tom, proč je podle něj železnice nejudržitelnějším způsobem dopravy. Ve své staronové pozici bude vedle zmíněného předsedy představenstva Villalanteho Köhler spolupracovat také s místopředsedou představenstva Leošem Novotným. Dalšími členy jsou generální ředitelka Renfe Viajeros Sonia Araujová, finanční ředitelka Renfe Teresa Torresvá, provozní ředitel Leo Expressu Martin Bala, právník Zdeněk Beránek a Ibón García, ředitel EuroMaintu.