Lexus se vydává vstříc rozbouřeným vlnám s prémiovou jachtou za 90 milionů korun. Luxusem jen přetéká
Lexus je všeobecně znám jako výrobce prémiových automobilů s výrazným designem a vysokým komfortem. Jeho vozy konkurují takovým rivalům, jako jsou modely od BMW či Mercedesu. Ne každý však ví, že značka je divizí japonské automobilky Toyota, která má pro Lexus připravenou velice zajímavou budoucnost. A ta rozhodně nebude jen o automobilech.
Toyota chce z Lexusu vytvořit komplexní lifestylovou značku, která se nebude omezovat pouze na automobily, ale nabídne celou řadu unikátních designových a technologických produktů. Jejich základem budou chytré technologie, které automobilka již nyní nabízí ve svých automobilech, a dokonce je využívá i k jejich propagaci.
Mimo luxusní vozy Lexus již dříve představil svůj hoverboard, tedy levitující skateboard ve tvaru krabice, který si bylo dokonce možné za téměř půl milionu korun objednat. Jednalo se však jen o vizi, která v reálném prostředí nemohla najít velké využití. Značka se nebojí ani návrhů interiérů, jak předvedla na bruselském letišti, kde vytvořila odpočinkovou zónu až pro 175 cestujících.
Nová vlajková loď
Mezi další projekty značky patřila také jachta pojmenovaná jako Lexus Sport Yacht Concept, představená v lednu roku 2017. Právě z tohoto konceptu vychází i produkční verze první jachty Lexusu, kterou společnost nabídne zákazníkům. A samozřejmě stejně jako u vozů hraje i u jachty Lexus LY 650 hlavní roli design a okázalý komfort.
Na designu bezmála 20 metrů dlouhé vlajkové lodi značky se podílelo italské designové studio Nuvolari Lenard, které se na návrhy designu jachet specializuje. Společnost oděla loď do černozlatého laku, který zvýrazňuje ladné linie trupu plavidla, vyrobeném kombinací uhlíkových vláken, plastu a laminátu. To lodi dodává na pevnosti a zároveň lehkosti, se kterou je spojena i vyšší rychlost plavby, v tomto případě až téměř 32 uzlů.
Podoba interiéru jednotlivých kajut, které jsou na plavidle hned tři, byla svěřena do rukou americké společnosti Marquis Yachts. Kajuty nabízejí prostor pro šest osob a celkově se může na lodi plavit až patnáctičlenná posádka. Ta se může pohybovat na můstku, nebo některé ze tří palub a vychutnávat si veškerý komfort, který loď nabízí.
Každá z kajut má svou vlastní koupelnu, můstek je vybaven pohodlnými sedadly čalouněnými sněhově bílou kůží a posezení je k dispozici také na přídi i zádi lodi. Hudbu na všech palubách zajišťuje audiosystém Mark Levinson, který by měl zprostředkovávat zážitek podobný z koncertních sálů. Posádka se může s lodí propojit prostřednictvím svého chytrého telefonu a ovládat skrze něj klimatizaci či osvětlení lodi.
Další technologickou inovací je LY-link, tedy systém, který v reálném čase podává přehled o nejrůznějších údajích, jako je množství vody na palubě, stav paliva, napětí. Zároveň upozorňuje na veškeré abnormality, nutnost provést údržbu a další činnosti spojené se správným chodem lodi.
Lexus LY 650 se vůbec poprvé představila minulý týden ve floridském Bora Raton a svou oficiální premiéru bude mít 30. října na Fort Lauderdale International Boat Show. V ten samý den Lexus také spustí její prodeje. Za jakou částku bude jachta dostupná, není momentálně jasné, odhaduje se však minimálně 3,7 milionu dolarů, tedy přibližně 86,5 milionu korun.
Sám prezident Toyota Motor Corporation Akio Toyoda o nové lodi řekl: „LY 650 symbolizuje přijetí výzvy Lexusu, stát se skutečnou luxusní lifestylovou značkou přesahující nabídku automobilů. Jako dopravní společnost posouváme nové možnosti pohybu také na moře.“ Uvidíme tedy, zda se k LY 650 časem přidají další plavidla s písmenem L ve znaku.