Livesport vydělal miliardu v čistém, jeho zakladatel Martin Hájek v něm nově drží 90 procent
Počet měsíčních uživatelů globální výsledkové firmy stoupl na 116 milionů lidí, pomohl tomu hlavně rozjezd sportovního zpravodajství.
Firem, které mají globální působnost a pocházejí z Prahy, není mnoho. Natož aby u toho vydělávaly miliardy korun. Výjimkou potvrzující pravidlo je společnost Livesport, ve světě známější pod značkou Flashscore, která zprostředkovává fanouškům sportovní výsledky. Počet jejích uživatelů loni stoupl na 116 milionů, součet příjmů a vyplacených dividend v rámci celé skupiny překonal 2,6 miliardy korun (konsolidovaný obrat pak těsně lízl třímiliardovou hranici) a zisk dosáhl na úroveň 1,04 miliardy korun. Novinkou je to, že zakladatel Livesportu Martin Hájek už od ledna sice není výkonným ředitelem, ovšem upevnil v podniku svou vlastnickou pozici.
Některá čísla z výroční zprávy Livesportu za rok 2022 jsou o něco nižší než ta z roku předchozího: čistý obrat se propadl z 3,2 na tři miliardy, zisk poklesl z 1,3 na jednu miliardu. Detailnější pohled do účetní závěrky ale ukáže, že to je způsobené nižší vyplacenou dividendou z dceřiných společností. Jestliže předloni si z nich Livesport vytáhl bezmála 1,1 miliardy, loni to bylo „jen“ 750 milionů korun.
Dceřinými firmami, v nichž mají Hájek a spol. větší než desetinový podíl, jsou například dopravní služba Liftago, obchodník se sportovními právy Pragosport, dánská datová společnost Enetpulse či investiční fond Y Soft Ventures. Vedle toho je Livesport i výrazným mecenášem, koupil například charitativní platformu Donio.
„Objem tržeb nám stoupnul, nechali jsme si ale vyplatit nižší podíly na zisku od našich dceřiných společností,“ připomíná tiskový mluvčí Livesportu Petr Vavřík. Konkrétně utržila firma za prodej svých výrobků a služeb, což jsou primárně platby za reklamy, které zhlédnou její uživatelé, 1,9 miliardy korun, v roce 2021 to bylo 1,65 miliardy. Právě počet uživatelů se výrazně zvedl z hranice těsně nad 100 miliony na 116 milionů. Pomohlo tomu byznysové rozšíření Livesportu – ten loni v létě přidal plnohodnotné sportovní zpravodajství.