Logan Paul a KSI dostali miliardový nápoj Prime do boxu. Ze zájmu může těžit i český Albert
KSI, Logan Paul, Tommy Fury, Dillon Danis. Na fanoušky boxerských zápasů influencerů dnes čeká večer, jaký nemá obdoby.
Logan Paul a KSI
Před pár lety, hned po vyhraném zápase, vyzval přímo z ringu dva tehdy největší influencery planety, aby si to s ním rozdali v boxu. „Jake Paul, Logan Paul, any other Paul, I don’t care. Bring it!“ Tato slova zarezonovala natolik, že prakticky dala vzniknout novému fenoménu internetové doby – boxerským zápasům hvězd sociálních sítí. Dnes, po pěti letech od onoho momentu, právě slavný britský youtuber KSI spolupořádá galavečer, který v tomto odvětví nemá obdoby. A na vlně zájmu se může svézt mimo jiné český supermarket Albert.
Skalní fanoušci boxu považují tyto influencerské zápasy za zábavu znevažující jejich sport. Když ale přijde na řadu byznys, zřejmě i oni ztlumí tón. V ringu mezi youtubery, tiktokery a jinými internetovými celebritami se točí miliony dolarů. A odměny pro zápasníky jsou tak zajímavé, že dokonce lákají i profesionální bijce, kteří se právě s hvězdičkami sociálních médií chtějí utkat. Jednak aby jim srazili hřebínek, jednak aby si přišli na mnohdy největší peníze ve svých kariérách.
Své o tom ví především Američan Jake Paul, dříve kontroverzní youtuber, dnes profesionální boxer a podnikatel. Právě on boxerské zápasy influencerů posunul na novou úroveň, několikrát se utkal s ostřílenými zápasníky z UFC a díky chytré propagaci zajistil oběma stranám milionové výplaty. V dolarech. Obdobně velké jméno má v této disciplíně ale i britský youtuber KSI, který dal před dvěma lety vzniknout zápasnické organizaci Misfits Boxing, pod níž více či méně známí influenceři boxují.
Právě ta na dnešek chystá galavečer, který za oněch pět let, co se takzvaný influencer boxing rozšířil do všech koutů světa, může být tím vůbec největším. Velkou roli v celé události hraje Prime, extrémně populární značka hydratačních a energetických nápojů, která se sice nedávno dostala do hledáčku amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv za údajné klamání spotřebitele, ale ani to jí na oblibě mezi mladými nijak neubírá. A teď může být ještě větší.
The moment it all kicked off between @LoganPaul and @dillondanis 🤯
Today they meet again at the weigh-in 👀
Watch The Prime Card on @DAZNBoxing PPV 👉 https://t.co/7J7whkDK5J#KSIFury | #PaulDanis | October 14 | @MF_DAZNXSeries | @PrimeHydrate | @KickStreaming pic.twitter.com/8DKr4yEs7Z
— Misfits Boxing (@MisfitsBoxing) October 13, 2023
Prime je hlavním sponzorem galavečera, dokonce je po něm i pojmenovaný (Prime Card). A důvod, proč dostal takový prostor, je zřejmý, bojují v něm totiž i jeho dvě marketingové tváře, díky kterým je tak úspěšný. Zmíněný KSI a Logan Paul, další hvězda sociálních sítích, okolo které se šíří jedna kontroverze za druhou. Právě oni Prime propagují, kde je to jen možné, a dělají z něj obří byznys. Jen za debutový rok 2020 utržila značka okolo 250 milionů dolarů, tedy více než pět miliard korun.
Letos se očekává, že tržby mohou být až dvojnásobné, přičemž velkou měrou k tomu přispěje i dnešní večer, na nějž se podle odhadů sázkových kanceláří mohou koupit až dva miliony takzvaných PPVs, tedy virtuálních lístků ke sledování online. S průměrnou cenou okolo deseti dolarů je tedy řeč o dvaceti milionech dolarů, tedy téměř půlmiliardě korun, jen za sledování přes internet. Do toho se nepočítají vstupenky do haly v anglickém Manchesteru, kde se galavečer odehraje.