Logan Paul a KSI nově hrají s Barcelonou. Začal ji sponzorovat jejich miliardový nápoj Prime

Po anglickém Arsenalu, organizaci UFC a baseballových Los Angeles Dodgers se jeden z nejrychleji rostoucích nápojů světa dostal ke španělským mistrům.

Filip HouskaFilip Houska

prime_1

Foto: FC Barcelona

KSI a Logan Paul

0Zobrazit komentáře

Logan Paul je možná kontroverzním influencerem, okolo kterého se stále vznáší aura kryptopodvodníka, nikdo mu ale nemůže upřít to, jak schopný je v marketingu – a jakým způsobem spolu s KSI, další výraznou internetovou celebritou, dostal na vrchol hydratační nápoj Prime, jehož jsou oba tváří. Za rok a půl se s ním dokázali prodrat mezi známá jména světového sportu a teď navazují spolupráci s fotbalovou Barcelonou.

Představení nové spolupráce oba influenceři sehráli chytře. Logan Paul svého byznysového parťáka KSI přivedl do útrob stadionu Barcelony, aby mu ukázal, že pro Prime sehnal nového partnera. KSI zpočátku moc nechápal, proč musí podporovat právě slavné Blaugranas, když už od loňského července sponzorují anglický Arsenal, kterému fandí. „My ale potřebujeme vítěze, šampiony,“ reagoval Paul.

Poměrně zřejmě tím upozornil na fakt, že Arsenalu se po stránce velkých vítězství příliš nedaří. Na to mu KSI odvětil, co zrovna on „může vědět o vítězství“, čímž zase reagoval na jejich poslední, na youtubové scéně ostře sledovaný zápas v boxu, který Paul prohrál. To bylo v době, kdy se oba ještě neměli rádi a byli rivalové. Odhalení nového partnera pro svůj hydratační nápoj sehráli tak, aby bylo virální. A to se podařilo.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Partnerství s FC Barcelonou je dalším dílkem do skládačky spoluprací, které rychle rostoucí značka Prime uzavřela. Hned po zmíněném Arsenalu, největší organizaci pořádající souboje ve smíšeném bojovém umění UFC, baseballovém týmu Los Angeles Dodgers a dvojici zápasníků v MMA Israelu Adesanyovi a Alexanderu Volkanovském. U všech jmen se pak profiluje jako hlavní dodavatel hydratačních nápojů.

„Jsme hrdí na to, že můžeme podepsat sponzorskou smlouvu s Prime, která má velkou mezinárodní projekci. Pro klub je to zároveň strategická dohoda, která pomůže navázat kontakt s mladším publikem po celém světě,“ uvádí Juli Guiu, viceprezident marketingu v Barceloně, se kterým bylo dohodnuto, že produkty Primu budou viditelné na lavičkách během zápasů i tréninků včetně útrob stadionu Palau Blaugrana (nikoliv Spotify Camp Nou).

logan-paul-ksi

Přečtěte si takéNejprve nenávist, teď velký byznys. Logan Paul a KSI zaujali i UFCNesnášeli se, teď mají nápoj, který se prodává v miliardách. Logan Paul a KSI jdou i proti Red Bullu

Že může jít o zajímavé marketingové spojení, je zřejmé už na první pohled. Ačkoliv už Barça nedominuje tak jako v dobách, kdy za ni hrál ještě Lionel Messi, a stále řeší své finanční problémy, stále je považována za klub s obrovskou tradicí a miliony fanoušků. Prime jí tak pomůže oslovit ještě širší cílovou skupinu zejména mladých lidí, kteří na internetu naopak sledují hlavně oba influencery.

Pro Prime jde naopak o důležité rozšíření na poli fotbalu, který se stává čím dál oblíbenějším také v zámoří. Ostatně i díky zmíněnému Messimu, který podepsal smlouvu s americkým Interem Miami. Ruku v ruce s novou spoluprací půjdou i tržby hydratačního nápoje, které jen za loňský, debutový rok dosáhly na hranici 250 milionů dolarů (5,4 miliardy korun), přičemž za letošní leden Prime dosáhl na obrat 45 milionů dolarů, tedy necelou miliardu korun.

https://www.youtube.com/watch?v=Yn937ZYA2pA

Nápoje, distribuované pod hlavičkou skupiny Congo Brands, jsou nicméně stále dostupné hlavně v USA a ve Velké Británii, byť už si pomalu razí cestu i na pulty prodejen v kontinentální Evropě. Nedávno značka oficiálně vstoupila do Německa, Dánska, Norska a Španělska, tudíž lze očekávat, že ceny za jednu půllitrovou lahev nebudou v přeprodejích tak vysoké jako doteď – například v Česku lze narazit i na cenu okolo 300 korun. Běžně ale stojí zhruba dva dolary.

Prime má tak našlápnuto k opravdu velkým úspěchům, co se nápojů pro sportovce a aktivní lidi týče. Logan Paul a KSI mají dokonce tak vysoké ambice, že chtějí jednoho dne v prodejích předběhnout i takového obra, jakým je Red Bull. Rojí se ovšem názory, že minimálně pro Logana Paula je Prime jen krycím artiklem pro jeho kauzy, zejména pak tu z kryptoměnového světa, které souvisí s projektem CryptoZoo. O tom lépe mluví investigativní youtuber Coffeezilla.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Zdeněk Rinth dál zachraňuje Karu. Tradiční značka ožila, tržby jí narostly o polovinu, zisk klesl

Porovnání s loňským rokem narušují účetní operace – přesuny peněz spojené s insolvencí, ze které se značku původní majitel rozhodl zachránit.

Iva BrejlováIva Brejlová

kara-obchod

Foto: Kara

Slavná kožešnická značka Kara míří po problémech za záchranou

0Zobrazit komentáře

„Média o mně říkají, že jsem ten starý pán, který zachraňuje Karu,“ pousměje se Zdeněk Rinth, když mluví o tom, jak si společnost vede. „A já jsem rád. Vždyť kdo by nakupoval v krachující společnosti?“ Pokládá řečnickou otázku, na kterou nechce odpověď. Především ale nechce, aby Kara byla onou krachující společností. A do takového plánu vkládá vlastní čas i miliony.

Právě Rinth kdysi značku Kara vypiplal, pak ji prodal, ale před dvěma lety se k ní zase vrátil. Firma se ocitla v hlubokých dluzích a původní majitel jednoduše nechtěl, aby padla. Na to, jak se mu to daří, poukazují loňské výsledky – tržby za zboží a výrobky stouply na 346 milionů korun, skoro o polovinu víc než předchozí rok. Čistý zisk pak výrazně klesl. Rinth ale poukazuje na to, že ho ovlivňují dřív chybějící náklady spojené s tím, že firma po delší době investuje do svého rozvoje.

Vyšší jsou investice, výdaje za nákupy a narostla i hodnota peněžních prostředků. Naopak se snížily zásoby, což je pro firmu, která potřebuje výrobky prodávat, pozitivní zpráva, vysvětluje Rinth. Celkově se tak Kara dostala do zisku téměř 55,7 milionu korun. O rok dřív to bylo 182 milionů, i tak je Rinth spokojený. I když: „Spokojenost je slovo, které nepoužívám často a nemám ho rád. To je začátek konce. Myslím, že na to, že jsme 1.dubna minulého roku skončili s insolvencí, výsledky nejsou špatné,“ hodnotí pro CzechCrunch.

Před jeho opětovným nástupem se tradiční česká kožešnická a oděvní firma bez přehánění potápěla. V roce 2021 skončila v úpadku, kam ji dovedla investiční skupina C2H podnikatele Michala Mičky, jehož módní byznys zkrachoval. Mička Karu koupil přímo od Rintha v roce 2018 a o tři roky později na sebe firma podala insolvenční návrh s tím, že ji negativně zasáhla omezení spojená s pandemií.

michal-micka1

Foto: C2H

Michal Mička

S tím ale nesouhlasila Natland Group, skupina, která byla s požadovaným dluhem 170 milionů korun největším věřitelem Kary a později vedla ozdravný proces. Podle Natlandu za problémy stála i neúspěšná obchodní strategie bývalého managementu a poskytování půjček ostatním společnostem ze skupiny C2H. Ostatně proti „některým ovládajícím osobám a osobám s vlivem z managementu skupiny C2H“ skupina vystoupila s tím, že jsou zodpovědné za vznik úpadku.

Natland zmíněných 170 milionů prakticky odepsal – respektive je přeměnil v podíl na nefungující firmě. Na procesu ozdravení skupina spolupracuje právě s Rinthem. Ten do něj vstoupil s tím, že je ochoten značce pomoci i za vysoké náklady, poskytl jí úvěrový rámec v desítkách milionů a začal opět otevírat uzavřené prodejny. Později se znovu postavil do jejího čela a získal 80procentní podíl.

Teď dokonce hlásí zcela novou lokaci. „Prvního srpna otevíráme v pražském Palladiu,“ těší se. V Kaře se vedle toho pracuje na rekonstrukci stávajících prodejen, což je podle Rintha jeden z dluhů minulých let, které je ve firmě třeba vyrovnat. „Každý rok je třeba rekonstruovat čtyři či pět z nich,“ vysvětluje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Výsledky, kterých značka dosáhla, vedle zmíněných účetních přesunů a dluhů uvádí ještě do světla zákaznického chování. Aktuálně se podle něj firmě daří i v rámci toho, že některé značky hlásí spíš poklesy prodejů. „Jsme lehce nad výsledky předchozího roku,“ říká k letošku.

Důležitá je podle něj základní skutečnost – že značka nemá problém přežít. A poukazuje na to i ve vzkazu k auditorům. „Na základě vyhodnocení všech aktuálně dostupných informací se domníváme, že předpoklad nepřetržitého trvání společnosti není ohrožen, a tudíž použití tohoto předpokladu pro sestavení účetní závěrky je i nadále vhodné. A v současnosti ani neexistuje významná nejistota týkající se tohoto předpokladu,“ popisuje Rinth v oficiálním dokumentu.

Celkově Kara měla 160 věřitelů, kteří po ní požadovali 277 milionů korun. Dohodla se s nimi, že jim uhradí část jejich pohledávek – alespoň 9,59 procenta. Kdyby nicméně došlo ke konkurzu, nedostali by ani sedm procent.