Mall Group Jakuba Havrlanta koupí za přibližně 150 milionů 75 % v e-shopu Kosik.cz
Na českém trhu s rozvozem potravin se pomalu schyluje k dalším zásadním změnám. Po takřka dvou letech od spuštění Kolonial.cz, který vznikl v rukou investiční skupiny Rockaway a později se přesunul pod dceřinnou společnost Mall Group, pod níž lze najít široké portfolio, včetně Mall.cz či CZC.cz, se do skupiny velmi pravděpodobně dostane další velký hráč.
Mall Group Jakuba Havrlanta se totiž chystá za 150 až 200 milionů korun odkoupit 75% podíl v potravinovém e-shopu Kosik.cz, minoritní podíl si tak stále ponechá CEO Kosik.cz, Jakub Šulta, který dosud držel 30% podíl. Kosik.cz je momentálně asi největší konkurence Rohlik.cz Tomáše Čupra, kterému se jen za květen podařilo realizovat na 150 tisíc objednávek.
Kosik.cz funguje mimo Prahu i v dalších 9 větších městech po celé České republice a po akvizici bude velmi pravděpodobně čerpat z určitých zkušeností Koloniálu, kterému se ovšem od svého spuštění nepodařilo získat potřebnou trakci k dohnání konkurence.
Souběžně s informacemi ohledně akvizice většinového podílu Rohlik.cz pokukuje po růstu do zahraničí a během dnešního dne spustí také doručení objednávek již do 45 minut, dosud zvládl doručovat nejdříve za hodinu a půl. Test rychlejšího rozvozu proběhne na Praze 6 a postupně se rozšíří. Cena dopravy by pak měla být stejná, jako v případě klasického expresního doručení.
“Stále přemýšlíme, jak nákupy online zákazníkům co nejvíce přiblížit. Rychlost doručení je často klíčový faktor při rozhodování, zda nakoupíte na internetu nebo se raději rychle stavíte v supermarketu cestou z práce. Léto je pro podobný test ideální období. Lidé si užívají hezkých večerů, domů chodí pozdě, a pak potřebují jídlo rychle,” dodává k tomu Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz.