Marketingové ceny Fénix se nesly ve znamení dat. Bodovaly areál Pragovka či udržitelnost od E.ON

Vítězové devátého ročníku dostali virtuální NFT tokeny. Porotu zaujala kampaň pro Českou asociaci pojišťoven nebo výstavu Alšovy jihočeské galerie.

Jiří BlatnýJiří Blatný

cenyfenixEvent

Foto: Fénix content marketing

0Zobrazit komentáře

Soutěž Fénix content marketing letos už podeváté rozdala své ceny. Tentokrát se přitom zaměřila i na zcela nové kategorie, když vůbec poprvé ocenila firmy za kreativní práci s daty a jejich vizualizacemi. Právě v datech je totiž podle organizátorů z mediální agentury Freya budoucnost marketingu. Letos poprvé také výherce ocenili virtuální soškou v podobě NFT tokenu. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.

„Devátý ročník Fénix content marketing se letos zaměřil kromě klasických content marketingových disciplín na data, datovou žurnalistiku firem a schopnost ovlivnit byznys i celospolečenský kontext prostřednictvím obsahového marketingu, popsala hlavní posun celé soutěže ředitelka pořádající agentury Freya Kateřina Borovanská.

Ocenění v hlavní kategorii za nejlepší obsahově-marketingovou strategii si odnesly čtyři projekty. Komunikační strategie a obsah pro pražský multifunkční areál Pragovka Art District od Brandmark Space bodovaly v kategorii Nemovitosti. Pro společenské a umělecké centrum zasazené do bývalého industriálního komplexu toto studio vytvořilo kampaň, která měla potenciálním nájemníkům představit prostory v nově zrekonstruované budově E Factory, jež je památkově chráněná. Brandmark s Pragovkou ostatně spolupracuje už delší dobu, oceněná kampaň zahrnovala sociální sítě, PR komunikaci, print i bannery.

První místo v hlavní kategorii ale získaly i další tři projekty. Porotu zaujala kampaň k cenám za udržitelnost E.ON Energy Globe 2021 od Elite Solutions a Seznam Brand Studio v oboru Energetika či komunikace výstavy Malevič a ruská avantgarda Alšovy jihočeské galerie od Chilli Production v kategorii Umění/Kultura. Při ní marketingová společnost využila i známé osobnosti stojící na pomezí výtvarna a hudebního světa jako například frontmana kapely Tatabojs Milana Caise, který je sám respektovaným výtvarníkem, nebo rappera, DJe a hudebního producenta Filipa Konvalinku z Pio Squad.

Ocenění v hlavní kategorii si odnesla i kampaň pro Českou asociaci pojišťoven Zpomal, dokud není skutečně pozdě, která upozorňuje na nebezpečí nepřiměřeně rychlé jízdy autem. Spolupracovaly na ní agentury McCann Prague, Hero and Outlaw a Renegadz, které společně bodovaly v sekci Bankovní sektor.

Devátý ročník soutěže Fénix content marketing vyvrcholil ve čtvrtek v Zrcadlové kapli Národní knihovny v areálu pražského Klementina. V některých kategoriích pořadatelé z mediální agentury Freya udělili více prvních míst, jinde naopak žádného vítěze nevybrali.

Cena, na niž si nelze sáhnout

Nejlepší distribuci firemního obsahu měly tři projekty. Fotbalový Tipsport Malta Cup a Zimní Tipsport Liga, slovenský Užitočný a funkčný obsah pro SCONTO Nábytek a komunikace prodejce ložních potřeb SCANquilt na jejich blogu.

Jednou z letošních novinek bylo, že se získaných cen výherci nemohli dotknout. Od pořadatelů je totiž dostali ve formě virtuálních NFT tokenů, za nimiž stojí společnosti Precismo a STRV. „Předaná ocenění v sobě nesou precizní 3D sken cen od Petra Larvy, které jsme v soutěži rozdávali minulý rok, a zároveň vizuál letošního ročníku, který obsahuje datové toky. Chceme tak ukázat inovaci, kontrast dědictví a inovace i kouzlo spojení těchto nádob,“ vysvětlila Borovanská.

fenix1280

Fénix content marketing

Ceny Fénix content marketing se letos rozdávaly ve formě virtuálních NFT tokenů.

Kromě klasických obsahově-marketingových disciplín byly letos hlavními tématy právě data, datová žurnalistika firem a schopnost ovlivnit byznys i celospolečenský kontext prostřednictvím obsahového marketingu. S novým ročníkem přišly i nové kategorie, například Vizualizace dat, Kampaň – data v hlavní roli, Obsahový projekt založený na datech a Data jako nástroj změny.

Zároveň se rozšířily oborové kategorie, konkrétně o akademický sektor, IT a energetiku. Kategorie Univerzita je novou soutěží pro obsah, který generují vysoké školy ať už ve vztahu k široké veřejnosti, nebo ke studentům.

O udělených oceněních v soutěži Fénix content marketing pod hlavičkou firmy Freya rozhoduje porota, kterou tvoří téměř čtyřicet odborníků nejen v oblasti tvorby obsahu.

Vítěze ve všech kategoriích najdete níže.

Nejlepší content marketing strategie
Pragovka Art District: tvorba komunikační strategie a obsahu
Zadavatel: Pragovka
Agentura: Brandmark Space

E.ON Energy Globe 2021
Zadavatel: E.ON Energie
Agentura: Elite Solutions, Seznam Brand Studio

Malevič a ruská avantgarda
Zadavatel: Alšova jihočeská galerie
Agentura: Chilli Production

Zpomal, dokud není skutečně pozdě
Zadavatel: Česká asociace pojišťoven
Agentura: McCann Prague, Hero and Outlaw, Renegadz

Nejlepší distribuce firemního obsahu
Brejlando
Zadavatel: Brainz Studios
Agentura: Brainz Studios

Chodit na umění není umění 2021
Zadavatel: Alšova jihočeská galerie
Agentura: Chilli Production

Ebook: Life and Death of Ideas
Zadavatel: Applifting
Agentura: Applifting

Nejefektivnější firemní obsah
Tipsport Malta Cup a Zimní Tipsport Liga
Zadavatel: Tipsport
Agentura: Tipsport, 2020 Communications

Neziskový sektor
Kampaň #JakoTy
Zadavatel: META
Agentura: META a spolupracovníci

Zvláštní ocenění za inovaci
Brejlando
Zadavatel: Brainz Studios
Agentura: Brainz Studios

Klient roku
dm drogerie – klient snů
Zadavatel: dm drogerie markt
Agentura: Chilli Production

Zvláštní ocenění za titulní stránku
Scuderia Magazín
Zadavatel: Scuderia Praha a.s.
Agentura: Luova Publishing

Zvláštní ocenění za design
Magazín #IT – Planetární transformace
Zadavatel: Cleverlance
Agentura: Cleverlance

Univerzita
Fakulta strojní VŠB-TUO – projekt V hlavní roli strojař
Zadavatel: Fakulta strojní VŠB-TUO
Agentury: Action Please, Idea Please

“The Best in” Energetika
Staráme se o sokoly
Zadavatel: ORLEN Unipetrol
Agentura: ORLEN Unipetrol

“The Best in” Bankovnictví
Zonky – nepůjčujte si na Vánoce
Zadavatel: Air Bank a.s.
Agentura: Sunny Jim & friends

Vizualizace dat, infografika
Infografiky Českého statistického úřadu 2021 (druhé místo)
Zadavatel: Český statistický úřad
Agentura: Český statistický úřad

Obsahový projekt založený na datech
Investice nejsou jen pro milionáře
Zadavatel: Portu
Agentura: PRAM Consulting

ONLINE – Facebook
Facebook D.A.S. – právo pro všechny! (druhé místo)
Zadavatel: D.A.S. Rechtsschutz AG
Agentura: eVisions Advertising

ONLINE – LinkedIn
#HPdvacitka (druhé místo)
Zadavatel: HAVEL & PARTNERS
Agentura: HAVEL & PARTNERS

ONLINE – Instagram
Instagram Lejaan (druhé místo)
Zadavatel: Lejaan
Agentura: Lejaan

ONLINE – YouTube
Make-up in the City od Maybelline New York
Zadavatel: L’Oréal Česká republika
Agentura: Follow Bubble

ONLINE – Social media kampaň
ŠKODA FOUNDERS
Zadavatel: ŠKODA AUTO
Agentura: Socialsharks

ONLINE – Blog
Blog online nakladatelské služby Pointa
Zadavatel: Pointa & Albatros media
Agentura: Pointa & Albatros media

ONLINE – Podcast
BlueGhost Update (druhé místo)
Zadavatel: BlueGhost.cz
Agentura: BlueGhost.cz

ONLINE – Online magazín
H&P magazín – online časopis pro novou realitu (třetí místo)
Zadavatel: HAVEL & PARTNERS
Agentura: HAVEL & PARTNERS

ONLINE – Nejlepší video a jeho použití
V hlavní roli strojař a boj s matikou
Zadavatel: Fakulta strojní VŠB-TUO
Agentura: Action Please, Idea Please

ONLINE – Microsite
V hlavní roli strojař
Zadavatel: Fakulta strojní VŠB-TUO
Agentura: Action Please, Idea Please

ONLINE – TikTok
Kaufland na TikToku
Zdavatel: Kaufland
Agentura: Story TLRS

ONLINE – Korporátní webové stránky
Web Skupiny PPF
Zadavatel: Skupina PPF
Agentura: SYMBIO Digital

OFFLINE B2B časopis
Magazín #IT – Planetární transformace
Zadavatel: Cleverlance
Agentura: Cleverlance

OFFLINE – Jednorázová publikace
Bublinky
Zadavatel: USSPA
Agentura: USSPA

OFFLINE – B2C časopis
Scuderia Magazín
Zadavatel: Scuderia Praha
Agentura: Luova Publishing

OFFLINE – B2C noviny
DOCK magazín
Zadavatel: CRESTYL real estate
Agentura: Miuza

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.