Mediální gigant vlastnící televizi Fox dostal po Disney další nabídku na prodej. Je o 13 miliard vyšší

Iger_Murdochphoto

Foto: Disney

Bob Iger, šéf Disney, a Rupert Murdoch, výkonný předseda 21st Century Fox

0Zobrazit komentáře

Ke konci loňského roku jsme informovali o akvizici mediálního impéria 21st Century Fox Ruperta Murdocha společností Disney, která měla za celou firmu zaplatit 52,4 miliardy dolarů ve formě akcií. A i když byl obchod uzavřen, hlasování o jeho kompletní finalizaci má proběhnout až v první polovině července letošního roku. A tak mezitím 21st Century Fox obdržel další nabídku.

Čtvrtá největší mediální skupina, která má pod sebou televizní stanice Fox a především filmové studio 20th Century Fox, nově obdržela nabídku od největší mediální společnosti světa Comcast, jenž za 21st Century Fox nabízí celkem 65 miliard dolarů v hotovosti při ceně 35 dolarů na akcii.

prague

Přečtěte si takéPo třech měsících s novým vedením se státní agentura CzechInvest slučuje s CzechTradePo třech měsících s novým vedením se státní agentura CzechInvest slučuje s CzechTrade

Fox tak bude společně s akcionáři v průběhu července rozhodovat o tom, zda přijme původní nabídku Disney nebo 65miliardový nákup společností Comcast. Právě Comcast si je zároveň jistý, že se mu podaří získat schválení od regulatorních orgánů včas a že jim bude připadat jeho nabídka, která se skládá ze 100 procent z hotovosti, reálnější, než v případě Disney.

centuryfox

Legendární logo ve znělkách produkce od 20th Century Fox

Tak nebo tak, konečný kupující získá kromě silné mediální skupiny také 30% podíl ve službě Hulu na streaming filmů a seriálů, která konkuruje Netflixu či Amazon Prime. Aby Comcast udělal svoji nabídku ještě zajímavější, nabízí také pokrytí takřka 1,5 miliardového poplatku Disney za potenciální zrušení navrhované transakce a také 2,5 miliardy v případě, že nebude dohoda schválena regulatorními orgány.

Ty nejvýdělečnější části si Murdoch nechá

Rupert Murdoch a jeho syn James Murdoch se ale nezbaví všeho, co pod 21st Century Fox patří. Součástí dohody by neměly být subjekty Fox News, Fox Sports Media Group a také Fox Business Network. Ty by měly být spojeny pod novou společnost, kterou si Murdochové ponechají. To vše spolu s firmou News Corp, která se od 21st Century Fox v roce 2013 oddělila a pod sebou má například známé americké novinky New York Post či vydavatelství, které vydává deník The Wall Street Journal.

Foto: 21st Century Fox, 20th Century Fox

Seznam.cz zveřejnil finanční výsledky za rok 2017, k rádiím Expres a Classic přikupuje také server Garáž.cz

Jiří SvobodaJiří Svoboda

seznam1

Kanceláře Seznamu na pražském Andělu

0Zobrazit komentáře

Obrat 4,12 miliardy korun a více než 1,5 miliardy korun v zisku před zdaněním a úroky. Taková čísla vykazuje v účetní uzávěrce za rok 2017 český internetový lídr Seznam.cz, kterou představil místopředseda jeho představenstva Pavel Zima na právě probíhající tiskové konferenci firmy, kterou jsme navštívili. Poodhalil také, jaké změny čekají domovskou stránku Seznamu v letošním roce i jak se rozšiřuje Seznam jakožto mediální dům.

Tržby meziročně vzrostly o 11,2 %, zisk před zdaněním a úroky vzrostl na 1,61 miliardy korun, meziročně tedy o 18,4 %. Dle slov Zimy rostly výrazně také Sklik a projekt Seznam Zprávy, který na podzim roku 2016 startoval fakticky z nuly. Za největší produktový úspěch za poslední dobu však Zima označil sekci „Další články z českého internetu“ na domovské stránce Seznamu, která funguje jako agregátor zpráv z českých zpravodajských portálů. Ta konstantně roste a v květnu zaznamenala přes 110 milionů kliků, prostřednictvým kterých odvedla uživatele na jiné servery.

macblur

Přečtěte si takéČeský emailový klient eM Client je nově k dispozici i pro MacČeský emailový klient eM Client je nově k dispozici i pro Mac

Právě tuto sekci, která se těší velkému uživatelskému zájmu, pak v letošním roce čeká zásadní proměna. K aktuální podobě přibudou sociální funkce jako komentáře a lajky a zároveň v tomto produktu nazvaném Seznam Jede bude dáván velký prostor videu. Zima dále uvedl, že interně už jsou nové verze sekce testovány a že to, jak budou lidé nové články diskutovat a lajkovat se projeví do výběru personalizovaného pro každého uživatele.

cof

Pavel Zima představuje čísla o sekci Další články z českého internetu

Řeč byla také o akvizici rádií Expres FM a Classic Praha, o které jsme informovali minulý týden. Zima zmínil, že, ačkoliv se jedná o regionální rádia soustředěná jen na Prahu a Střední Čechy, mají takřka stejnou cílovou skupinu jako Televize Seznam. Cílem prý je spojování produktů a propojení zpravodajství jak z webového, tak televizního obsahu. Rádio Expres se v této souvislosti chce stát rádiem s adekvátní mluvenou složkou a i na základě povolení od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání zvýšit podíl zpravodajství.

Se Seznamem od rána do večera

Právě nezávislé a kvalitní zpravodajství má být jedním ze zásadních pilířů nové podoby rádií a nemělo by se tak jednat o prosté čtení zpráv z agentur. „Chceme provázet lidi po celý den, ať už ráno u snídaně čtou online zprávy, poslouchají rádio cestou do práce, nebo koukají na večerní zprávy. Rozhlas pro nás byl do této chvíle těžce dosažitelným médiem,“ zmínil Zima s odkazem na Pierra Beneše, šéfa obou rádií.  Celoplošné FM frekvence jsou totiž v Česku nedostatkovým zbožím a tak by Seznam pravděpodobně ani neměl možnost vlastní rádio začít.

Expres FM_studio1 (1)

Studio rádia Expres FM

V souvislosti s tímto nedostatkem se chce Seznam.cz aktivně angažovat v digitalizaci rádií.“Budoucnost poslouchání rádia v autě je tady,“ řekl Zima, ukazujíc na smartphone. Odpověděl také na otázku, proč Seznam koupil jen dvě třetiny rádií a nikoliv celé. „Takto nám totiž zůstal celý tým, který o rádiích ví všechno.“

Rozšíření auto-moto obsahu

Po mediální stránce se Seznam.cz rozšiřuje také do světa auto-moto. Pavel Zima uvedl, že právě tento tematický segment patří v sekci „Další články z českého internetu“ k vůbec nejúspěšnějším a proto se Seznam.cz rozhodl pro koupi serveru a youtube kanálu Garáž.cz. Ten je jednou z nejznámějších auto-moto entit na českém internetu a cílem Seznamu je na něj do roka přivést 200 tisíc unikátních uživatelů denně. Tým Garáže.cz by také nově měl připravovat video obsah, který bude využíván na všech platformách Seznamu.

„Zdrojem návštěvnosti pro nás bude nejen domovská stránka Seznamu, kde bude mít web své místo, ale i naše služba Sauto.cz. Proto se vedle redakčních testů a recenzí nejnovějších vozů zaměříme i na segment ojetých aut,“ popisuje Zima.

Garaz.cz_domovska stranka_nahled v PC