Městská kola značky Nextbike se loni půjčovala v rekordním tempu. Firma chce teď více šlápnout do elektromobility
Jsou zaparkovaná tam, kde jsou potřeba – u vlakových či autobusových nádraží, supermarketů nebo stojanů v centrech. A jejich počet roste. Kola značky Nextbike, která si mohou lidé půjčovat pro přesuny po městech, mají za sebou úspěšný rok, během kterého nejen dosáhly rekordních výpůjček, ale také sjednaly zajímavé spolupráce, díky nimž se dostávají k většímu množství zákazníků. Že by ale šlo vše úplně snadno, to se říct nedá.
Pro původem německou společnost Nextbike, kterou v Česku provozuje její licenční partner a kterou před nedávnem koupil berlínský Tier, byly poslední dva roky výzvou. Stejně jako řada jiných firem i Nextbike se muselo zabývat pandemií. Bikesharingová služba sice těžila z toho, že více lidí přesedlalo z městské hromadné dopravy na kola, ale zároveň musela reflektovat to, že se zákazníkům v podstatě vytrácí smysl cest.
„Hospodářské výsledky z roku 2020 byly z velké části negativně ovlivněny nástupem pandemie. Ano, přinesla nám nové uživatele, ale zároveň lidé ve velké míře ztratili cíle cest (z důvodu častých home officů a obav o své zdraví ve veřejných prostranstvích, pozn. red.),“ říká pro CzechCrunch provozní ředitel Nextbike Czech Republic Tomáš Karpov a zmiňuje, že předloni ještě ve velkém investovali do výroby nových kol.
I díky tomu se tak Nextbike na tuzemském trhu dostalo v roce 2020 do ztráty ve výši 3,8 milionu korun, což byl poměrně velký skok s ohledem na to, že rok předtím byla firma ve zhruba 2,7milionovém zisku. Po stránce tržeb bikesharing vyrostl zhruba trojnásobně na 22,8 milionu korun. Výsledky za loňské období Tomáš Karpov zatím blíže nekomentuje, každopádně uvádí, že pro Nextbike to byl rekordní rok.