Michal Menšík zakládá miliardovou investiční skupinu V-Sharp. Spojí v ní DoDo, Inveo, Atoto a další e-commerce projekty

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

michal-mensik3

Michal Menšík

0Zobrazit komentáře

Deset let se Michal Menšík pohyboval se svým akcelerátorem Inveo ve světě e-commerce. Od elektronického obchodování se postupně dostal k optimalizaci skladových zásob či online marketingu a v posledních letech také k chytré městské logistice. A jelikož dnes už jeho byznys není jen Inveo, rozhodl se všechny projekty zaparkovat pod jednu střechu.

Nová venture kapitálová skupina V-Sharp, jejíž hlavní tváří je opět Michal Menšík, vzniká s jedním hlavním cílem – zaměřit se na trvale udržitelné zvyšování efektivity e-commerce projektů. Právě s tím má Menšík z Invea dlouholeté zkušenosti a pod V-Sharp zapojí i další své projekty. Navíc chce v této oblasti začít více investovat.

„Ačkoli je v ČR e-commerce velkým a rychle rostoucím segmentem, dosud zde chyběl subjekt, který by spojoval a zastřešoval komplexní know-how a specializoval se na maximální optimalizaci procesů, které jsou s oborem spojené,“ vysvětluje myšlenku za vznikem nové skupiny Menšík, který se chce vedle rozvoje stávajících projektů zaměřit také na seedové investice do firem z oblasti e-commerce či městské logistiky.

dodo-kuryr3

Foto: DoDo

Kurýrní a asistenční služba DoDo

Jak již bylo zmíněno, V-Sharp nevzniká na zelené louce a ze svého karlínského sídla bude Michal Menšík řídit skupinu, v níž souhrnná valuace všech subjektů dosahuje 1 miliardy korun a celkově zaměstnávají přes 650 lidí. Obrat těchto subjektů dosud rostl o stovky procent ročně a Menšík hodlá v nastaveném tempu pokračovat.

Nejzásadnějším tahounem posledních let se stal logistický startup DoDo, který Inveo koupilo v roce 2017 od KKCG a pod Menšíkovým vedením v Česku prokopávalo cestu tzv. chytré citylogistice. To znamená, že se soustředí v oblasti B2B na efektivní řešení poslední míle a také poskytuje osobní asistenční a kurýrní službu pro běžné zákazníky. Až dosud DoDo patřilo pod Inveo, ale nově se vyčleňuje do samostatné firmy a v čele s Michalem Menšíkem a výkonným ředitelem Martinem Markem míří pod V-Sharp.

zipline-bono3

Přečtěte si takéBono z U2 investoval do dronů, které v Africe roznáší zdravotnický materiál. Startup vybral už 225 milionů dolarůBono z U2 investoval do dronů, které v Africe roznáší zdravotnický materiál. Startup vybral už 225 milionů dolarů

V loňském roce DoDo utržilo přes 60 milionů korun, letos se má začít otáčet do černých čísel a po úspěchu v Praze zamířilo také do Brna. Vedle toho už v různých formách působí také v Plzni, Ostravě, Bratislavě a nově i polské Vratislavi. Své služby dnes poskytuje s více než 500 kurýry a 300 automobily, přičemž mezi nejvýznamnější B2B klienty patří Mall.cz, KFC, Datart, Alza, Rohlik.cz nebo Footshop.

michal-mensik1-min

Foto: Inveo

Michal Menšík

Klíčovou součástí V-Sharp bude logicky i zmíněný e-commerce akcelerátor Inveo, který ovšem dostane pod vedením nového CEO Jiřího Vaška trochu jinou roli. Z Invea se stane komplexní dodavatel e-commerce řešení, jelikož mimo jiné rozšíří svoji působnost také do konzultačních činností a komplexních auditů. Mezi současné klienty patří značky jako Asko, L’Oréal, Alpine Pro, Bambule, Teta nebo Douglas.

Do skupiny V-Sharp se zařadí také online tržiště Atoto, do něhož Michal Menšík před časem investoval a jedná se tak o první oficiální akvizici jeho VC skupiny. Přestože zatím nechce být Menšík konkrétní, v plánu již jsou také další investice a skupina by se měla znovu rozrůst ještě do konce letošního roku.

Z platformy Atoto, která aktuálně zákazníkům slibuje doručení z pražských kamenných obchodů do 120 minut, chce V-Sharp čerpat především technologické know-how, díky němuž lze následně optimalizovat i další e-commerce projekty. Šéfem Atoto se nově stal Mario Megela, který dosud působil jako Partner v Inveu a dalších jeho projektech a stal se rovněž jedním ze zakládajících partnerů V-Sharp.

jiri-vasko-inveo-min

Foto: Inveo

Jiří Vaško, CEO Inveo

Na zlepšování e-commerce a logistiky je zaměřen také projekt Riverbit, v jehož čele stojí Roland Džogan a Alex Čopák. Ti se svým týmem postavili platformu na automatickou předpověď poptávky a optimalizaci firemních procesů včetně marketingu, logistiky, zásobování, skladového hospodářstvích a dalších odvětví.

marie-havlickova-slevomat-top

Přečtěte si takéSlevomatu vychází změna strategie. Loni zaznamenal rekordní zisk přesahující 120 milionů korunSlevomatu vychází změna strategie. Loni zaznamenal rekordní zisk přesahující 120 milionů korun

Také Riverbit bude zaparkován ve skupině V-Sharp, a to včetně nového startupu Ydistri, který pod jeho křídly vzniká. Ten se pro změnu zaměřuje na redistribuci tzv. deadstocku, tedy zboží, které v kamenných obchodech nemá odbyt na konkrétní pobočce či prodejně a zároveň může podléhat expiraci či sezónnosti.

Všechny zmíněné projekty tak potvrzují maximální zaměření na technologie a know-how v e-commerce a související logistice. Právě v této oblasti se chce Menšík se skupinou V-Sharp stát významným hráčem, a to nejen u nás, ale také v okolních zemích.

mario-megela-atoto-min

Mario Megela, CEO Atoto

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel