Milion zásilek, obrat 150 milionů. Logistická Authentica míří na pozici dvojky trhu
Během letoška chce Authentica Fulfillment investovat do skladu a automatizace, kapacitu tak navýší na 2,5 milionu odbavených zásilek ročně.
E-shopům zajišťuje outsourcing logistiky, tedy takzvaný fulfillment, a kromě skladování a chystání objednávek klientům nabízí také výrobu obalů, tisk na obaly a lahve nebo kompletaci v chráněné dílně. A klienti na to slyší. Brněnská Authentica Fullfilment podle vlastního vyjádření loni dosáhla obratu 150 milionů korun, zdvojnásobila počet klientů na pětapadesát a zároveň expedovala milion zásilek.
„Po zhruba dvou letech příprav na straně kapacit a softwaru jsme naplno šlápli do získání nových klientů a rozšiřování svých služeb. Navzdory zvyšující se konkurenci je na trhu obrovský hlad po kvalitních a komplexních logistických službách, který stávající hráči nejsou schopni uspokojit,“ komentuje výsledky šéf Authentica Fulfillment Petr Litavec.
Letos se firma podle něj chystá na přesun do většího skladu a také investovat do jeho automatizace. Slibuje si od toho efektivnější využití skladových prostor, nižší chybovost a odlehčení pracovníkům ve skladu. „Lidí na trhu není tolik, abychom mohli dál udržitelně růst, proto je pro nás automatizace klíčová v dalším rozvoji. Zvládneme toho více se stejným počtem lidí,“ vysvětluje Litavec.