Mír, lásku a elektřinu. Ikonický hippie Transporter od Volkswagenu dostal moderní elektrický pohon
Automobilka Volkswagen momentálně horečně pracuje hned na několika elektrických modelech, mezi kterými by měla být i moderní reinkarnace legendárního Transporteru T1. Komu se však nechce na novinku čekat, může si vytvořit elektromobil ze svého starého dobrého Téčka. Že je to opravdu možné, dokazuje elektrická konverze Transporteru druhé generace.
„Mír a lásku“ bylo jedno z hlavních hesel hnutí hippie, které se vzedmulo v 60. letech minulého století. Hippie opovrhovali násilím, zcela odmítali válku ve Vietnamu a šířili potřebu lásky nejen k bližnímu svému, ale k celé planetě. I proto byli jedním ze symbolů hnutí květiny, které zdobily oblečení, ale i vozy mladých mužů a žen, kteří korzovali po celých Spojených státech a sdružovali se do komunit odmítajících společenské rysy tehdejší doby.
Jedním z nejikoničtějších dopravních prostředků tohoto hnutí bylo slavné „Téčko“, tedy Volkswagen Transporter ve své první a druhé generaci. Jak moc neekologické putování po státech v těchto minibusech bylo, v té době neřešil snad nikdo. Pokud by hnutí hippie existovalo i dnes, lze předpokládat, že by pro ně byly elektromobily jakousi povinností.
Problém však je, že elektrických minibusů není na trhu příliš mnoho. Volkswagen sice pracuje na elektrickém minibusu vycházejícího z konceptu ID. Buzz, který je odkazem dvou prvních generací Transporteru, ovšem jeho uvedení na trh je zatím daleko. Řešením by mohla být stará dobrá klasika, která si prošla elektrickou rekvalifikací.
Elektrická sedmdesátá
Firma EV West, která se specializuje na přestavby konvenčních vozů na elektromobily, se nedávno podívala na jeden z Transporterů T2 z roku 1972. Za podpory Volkswagenu se jí podařilo automobil přestavět na plnohodnotný elektromobil s nulovými emisemi.
Pod přední sedadla vozu, kde se původně nacházela palivová nádrž, byla uložena 35,8kWh baterie. Klasický vzduchem chlazený čtyřválec byl zase nahrazen elektromotorem o výkonu 100 kW, který dodal elektrický e-Golf z roku 2017. Díky těmto proměnám je Transporter schopen ujet na jedno nabití až 200 kilometrů.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsZbytek automobilu v podstatě zůstal totožný. Samozřejmě je jinak řešené řazení a automobil dokáže získávat energii rekuperací brzdné energie, jinak se však jedná o čistokrevný originál. EV West na svých stránkách dokonce prodává speciální balíček, pomocí kterého si můžete svůj starý Transporter přestavět na elektromobil.
Důvodem, proč tento vůz vznikl, ovšem není snaha udělat radost všem hippíkům, ale spíše dokázat, že s přicházející vlnou elektromobility a zpřísňujícími se pravidly ohledně emisí, nemusí být starší vozy definitivně odepsané. Ostatně to potvrzuje i elektrická přestavba legendárního Brouka nebo společnost, která elektrifikuje klasické britské limuzíny. Elektrické T2 je dalším důkazem, že klasiku bude možné potkávat na silnicích i v budoucnu, i když k tomu budou zapotřebí určité změny.
„Spojení historického modelu od ikonické značky s technologií dneška je jen jedním z mnoha způsobů, jak můžeme přistoupit blíž k udržitelnější budoucnosti a zároveň si užívat našeho bohatého automobilového dědictví,“ poznamenal šéf EV West Michael Bream.