Místo, kde si cenu noclehu určuje host. Do Česka vstupuje rezervační platforma Midnightdeal
Zájemce udělá nabídku a na hotelu je, zda ji přijme, nebo odmítne. Midnightdeal tuto možnost nabízí ve dvaceti zemích světa.
Byť může název platformy působit dojmem, že se jedná o prostředí, kde se uzavírají temné dohody, ve skutečnosti vychází z jejího samotného principu. Právě o půlnoci totiž končí každodenní aukce hotelových pokojů, ve které cenu ubytování navrhuje nocležník. A na hotelu je, zda na jeho nabídku kývne.
Tento neobvyklý model ubytování vznikl v roce 2017 ve Vídni a po úspěchu na rakouském a německém trhu expanduje také do České republiky. „Náš koncept je jednoduchý. Na Midnightdeal si najdete hotel, který se vám líbí, a na posuvníku vyznačíte optimální cenu, kterou jste ochotni za noc v tomto hotelu zaplatit,“ vysvětluje zakladatel platformy Lukas Zirker.
„Jestli hotel vaši nabídku přijme, vám mohou napovědět emoji na posuvníku, které indikují pravděpodobnost, že je nabízená částka adekvátní,“ dodává. Zda byla nabídka hotelem přijata, se zájemce dozví o půlnoci.
Podle Zirkera zůstávají v Evropě každou noc prázdné přibližně dva miliony hotelových pokojů. Toto je způsob, jak spojit nabídku s poptávkou a volné kapacity vytěžit na maximum. Zákazníci mohou dosáhnout slevy, která v průměru šplhá až k 35 procentům. Hoteliéři zase pronajmou více pokojů, aniž by ztráceli kontrolu nad cenami, protože to jsou právě oni, kdo o přijetí navrhované částky rozhoduje.
Zákazník však nemusí čekat až do půlnoci a může rovnou přijmout nabídku hotelu se sníženou sazbou. Probíhající aukce je vždy anonymní a výsledná cena je známá pouze zákazníkovi a hotelu. Řada hotelů navíc umožňuje zrušení rezervace zcela zdarma.