Místo stovky součástek jeden obří hliníkový odlitek. Volvo následuje Teslu a chystá změnu výroby svých aut
Volvo bylo loni na jaře jednou z prvních klasických automobilek, které si stanovily hodně ambiciózní elektrický cíl – do roku 2030 zcela přestat vyrábět a prodávat auta se spalovacími motory. Nyní švédská společnost oznámila mohutnou investici do své hlavní továrny Torslanda v Göteborgu. Mimo jiné se tam chystá z hliníku odlévat – a tedy nikoli montovat – velké části aut. Což je praxe, která se osvědčila americké Tesle.
Torslanda má roční kapacitu produkce 300 tisíc aut. Na tom se ani do budoucna až tak moc nezmění, jinak ale – obrazně řečeno – nezůstane kámen na kameni. Volvo do továrny v příštích letech investuje v přepočtu zhruba 25 miliard korun. Jednou z nejzásadnějších novinek je právě instalace strojů, které dokáží přímo na místě výroby odlévat celé části aut.
To má zásadní logistickou a organizační výhodu. „Nahradíme tím montáž zhruba stovky drobných komponentů, budeme touto cestou odlévat zadní partie našich nových elektromobilů,“ řekl pro CzechCrunch při rozhovoru s novináři Mikael Fermér, který má ve Volvu zavádění technologie známé jako megacasting na starosti.
Fermér dodal, že není cílem vyrobit víc aut, což se prý ani nestane, klíčová výhoda této metody nespočívá v rychlosti. Leží někde jinde: „Jednak ušetříme něco na váze aut, když vám odpadnou různé matičky a šroubky, jednak se zjednoduší výroba, bude flexibilnější. A také to je šetrnější řešení z pohledu uhlíkové stopy.“
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs