Miton dál sází na cestování karavanem. Investuje do Camperguru, který ukáže nejlepší místa pro kemping v Evropě

Peter BrejčákPeter Brejčák

cg

Foto: Camperguru

Karavaning je v Evropě stále populárnější

0Zobrazit komentáře

Zhoršené podmínky pro cestování za hranice, povinné testy i zavřené hotely v loňském roce a během letošní zimní sezony – případně snaha vyhýbat se přeplněným místům, když už byla otevřená – přivedly mnoho lidí k ideji dovolené s obytným vozem. Český designér Víťa Válka má přitom desetileté zkušenosti, kdy s rodinou v karavanu putoval po celé Evropě, a ty se teď s dalšími společníky rozhodl předat dále.

S novou službou Camperguru chce zkušeným karavanistům i nováčkům pomoci plánovat dovolené na těch nejkrásnějších místech po celé Evropě. Podle Války totiž může být letošní léto pro karavaning a camping dost možná zlomové. Pandemie koronaviru nutí lidi hledat nové způsoby, jak trávit volno, a zároveň je po roce stráveném doma v lockdownech více láká pobývat v přírodě.

Válka proto spojil síly s dalšími digitálními nomády fotografem Jakubem Zdechovanem, blockchainovým specialistou Alexem Preukschatem a investiční skupinou Miton. Jejich společným cílem s Camperguru je stát se „michelinským“ průvodcem pro karavaning a camping, přičemž v začátcích jde o ruční výběr toho nejzajímavějšího, co Evropa této skupině cestovatelů nabízí.

camperguru-web

Foto: Camperguru

Web Camperguru

„Camperguru je pro mě srdeční záležitostí. Díky týmu zkušených cestovatelů vybíráme to nejlepší, co Evropa pro kemping nabízí. Od jógy přes nekonečné pláže až po výlety za gastronomií. Cílem je inspirovat všechny pro cesty za poznáním, vybudovat komunitu náročných cestovatelů a zprostředkovat pobyt na unikátních místech. Nechceme sbírat všechna místa světa, ale představit pět procent těch nejlepších v každém regionu,“ říká Válka.

Uživatelé tak v přehledu najdou například malé přírodní kempy, rodinné farmy nebo tzv. stellplatzy, tedy vybavená parkovací stání, a to vše v lokalitách blízko pláží, horských vyhlídek nebo historických center evropských měst. Z České republiky je takových míst na platformě zatím pět, po celé Evropě jde o čtyři desítky.

Do léta chce Camperguru toto číslo rozšířit alespoň na 200 vybraných evropských lokalit, během výběru mají důležitou roli hrát i ambasadoři, kteří mají za cíl destinace vyhledávat, testovat, fotit a popisovat. Jak tvůrci průvodce zdůrazňují, nejde o dobrovolníky, ale placené členy týmu, kteří jsou zkušenými cestovateli a zároveň zručnými fotografy a copywritery. Jejich počet stále narůstá a do léta jich chce mít Camperguru minimálně deset.

Cestovatelům služba umožní tyto lokace nalézt a prohlížet, což by mělo být zcela zdarma. Díky možnosti místa zarezervovat přímo na Camperguru si platforma díky provizím z rezervací spolu s poplatkem za prezentaci daného místa plánuje vydělávat na svůj provoz. Svým fungováním se tak podobá například tuzemské platformě Amazing Places, která kurátorsky vybírá nejkouzelnější česká místa k ubytování.

Aktuálně si tak Camperguru podle Války ověřuje a ladí byznys model. „Další krok je mít desítky platících kempů či spotů v tomto roce. Primární fáze je pro nás zejména o tom, aby rostl traffic a tam je letošní cíl tisíc návštěv denně. Konkretizaci cílů budeme připravovat v následujících týdnech. Jsem v tomhle hodně konzervativní a tak si cíle dávám, ale nerad bych je zveřejňoval, než se nám je podaří dotáhnout či překonat,“ popisuje Válka pro CzechCrunch.

camperguru-madrid-2021

Foto: Camperguru

Zakladatelé Camperguru Alex Preukschat, Víťa Válka a Jakub Zdechovan

Samotná skupina Miton v Camperguru získala desetiprocentní podíl, když do úplného startu služby vložila jeden milion korun. Podle Mitonu však na tuto částku nejde koukat klasickou investiční optikou, protože má ve firmě vyzkoušenou roli spoluzakladatele. Zkušenosti už v oblasti Miton získal díky únorové investici do dalšího projektu Campiri, jež umožňuje karavany a obytné vozy sdílet. Stojí za ní marketingový šéf tuzemského Twista Lukáš Janoušek.

„Karavaning vnímáme jako možnost vymanění se z přeplněných turistických destinací a šanci pro větší fragmentaci trávení volného času i ekologickou udržitelnost. Je ale nutné udržet rovnováhu mezi poptávkou a infrastrukturou,“ popisuje šéf Mitonu David Špinar.

„Proto chceme podporovat jednak projekty typu Campiri, které lidem zpřístupňují obytná auta, a vytváří tak nové karavanisty, ale také projekty, které pro ně nejen zpřístupňují, ale také nově vytvářejí místa pro přespání. Camperguru do toho skvěle zapadá. Je na startu, a i tak máte při brouzdání průvodcem chuť okamžitě vyrazit na cesty,“ dodává Špinar.