Francouzská módní značka Camaieu uzavřela stovky prodejen a stáhla se z trhu. Její zboží převzal český Zoot
Milan Polák, spoluzakladatel módního e-shopu Different a šéf Zootu
Tuzemský e-commerce hráč Zoot byl ještě několik let zpátky sám ve velkých problémech, až skončil v insolvenci. Po změně majitele i vedení, ozdravném procesu a akvizicích dalších konkurenčních e-shopů se z něj postupně stává zdravý byznys a prodávání módy na internetu nyní učí další značku – francouzskou Camaieu, jež se kvůli pandemii musela stáhnout z celého regionu. Zoot její zboží vykoupil a oblečení začal opět prodávat, nyní jde o nejprodávanější značku na českém e-shopu.
Historie francouzské značky Camaieu se začala psát v roce 1984 s cílem nabídnout ženám dostupnou módu, na českém trhu působila osmnáct let a provozovala zde až sedmadvacet prodejen. Osudnou se jí ale stala pandemie koronaviru, kdy nedokázala dostatečně efektivně reagovat na vládní opatření, jež tyto prodejny napříč regionem uzavřela.
Ve střední Evropě právě kvůli tomu módní firma svoje aktivity koncem roku 2020 ukončila a skončila v insolvenci. V tuzemsku v té době měla celkem 19 obchodů, v širším regionu se jejich počet pohyboval ve stovkách. S problémy se přitom značka Camaieu potýká globálně, negativní vliv na její fungování měl nástup e-commerce, který pandemický rok 2020 ještě zesílil.
Příležitosti se ale chopil tuzemský módní hráč – firma Digital People, jež zastřešuje prodejce Zoot, Urban Store, Bibloo a Different. Její donedávna většinový vlastník, investiční skupina Natland, navíc do společnosti v transakci za stovky milionů korun pustil nového investora, slovenské Across e-commerce.
Protože značka Camaieu byla nucena uzavřít své prodejny, na skladech jí zůstalo ležet ladem téměř půl milionu kusů nového neprodaného oblečení. V rámci insolvenčního řízení společnost Digital People toto zboží získala a začala nabízet právě na e-shopech Zootu a Bibloo, které jej dále prodávají do dvanácti evropských zemí. Konec značky v regionu tak dokázala zvrátit.
„Digitální prodej je pro dnešní působení módní značky velmi důležitý. Vytvoření chytrého omnichannelu dává značce úplně jiný rozměr. Nese s sebou výhody možnosti sáhnout si na oblečení fyzicky, vyzkoušet si padnoucí velikost a střih a zároveň možnost objednat si z pohodlí domova. Toho v Zootu využíváme skrze naše Výdejny radosti a Camaieu nám ideálně zapadla do nabídky,“ pochvaluje si ředitel Zootu Milan Polák.
U zákaznic e-shopu se totiž Camaieu ihned po zařazení do nabídky zařadila mezi tři nejprodávanější značky. „Aktuálně je dokonce naší nejprodávanější značkou. I proto chystáme do prodeje novou jarní kolekci,“ popisuje Polák s tím, že do nabídky e-commerce hráče se značka zařadila trvale a nyní drží „licenci“ pro její prodej na dvanácti trzích.