Na český carsharingový trh vstupuje nová služba HoppyGo z rukou Creative Dock

hoppytop
0Zobrazit komentáře

Průzkumy ukazují, že osobní auta v ČR stojí nečinně na parkovištích až 95 % času. Alespoň část z tohoto času chce ukrojit nová carsharingová služba HoppyGo, kterou nedávno vypustil pražský Creative Dock.

HoppyGo, které se sloučilo s jednou z nejstarších obdobných služeb u nás – Sharujeme.cz, bylo vypuštěno začátkem března. Ve stejný čas byla však vypuštěna také carsharingová platforma SmileCar, kterou pod vedením Jana Charouze provozuje Leo Express. Startupy tak mezi sebou nyní soupeří o přízeň uživatelů u služby, která v nich stále vyvolává smíšené pocity kvůli bezpečnosti.

litescope-3

Přečtěte si takéBrněnský JIC investoval do brněnského nanotechnologického startupu NenoVisionBrněnský JIC investoval do brněnského nanotechnologického startupu NenoVision

Narozdíl od SmileCar běží HoppyGo zatím jen v mobilní verzi na iOS a Android 4.1 a vyšší. Webové rozhraní pro výpůjčky je prozatím ve výstavbě. Vedení přiznává potíže při spuštění mobilní verze, které jsou však nyní již zažehnány.

Edward Meegan, šéf HoppyGo, k hlavnímu záměru nové služby dodává:

„Majitelé aut dostanou přesně tu částku, o níž si řeknou. Servisní poplatky a pojištění jsou nastaveny nad tuto částku. Řidičům zase ukazujeme cenu za jeden den, nikoliv nižší ceny při dlouhodobější výpůjčce.“

hoppy2

Osobní přístup je dle něj skvělý způsob jak čelit problémům, kterým se nedá vyhnout. Hlavním rozdílem mezi oběma službami je dle Meegana i transparentnost. Prohlédnout auta, která jsou k dispozici, však lze až po registraci řidiče, což naopak SmileCar umožňuje při běžné anonymní návštěvě webu, po vzoru zahraniční konkurence.

Jednoduchý přístup pro obě strany

Do mobilní aplikace HoppyGo mohou majitelé registrovat auta, která nejsou starší 20 let. Pro úplnost stačí přiložit fotku, zelenou kartu a velký techničák. Řidiči starší jednadvaceti let s řidičákem alespoň jeden rok, pak mohou vybrat auto dle aktuální potřeby a ceny. U HoppyGo lze takových požadavků na majitele vozidel odeslat hned několik najednou.

hoppy

Po oboustranném potvrzení zájmu dochází k předání klíčů od vozu. HoppyGo doporučuje před jízdou vyfotit stav vozidla, nádrže i najetých kilometrů. Za den je povoleno ujet 300km, v případě delší cesty doplácí řidič 4 Kč/km. Nádrž s palivem by měla být stejně plná při převzetí auta, jako při jeho odevzdání majiteli.

To nejdůležitější, pojistné podmínky

Vozidlo i majitel jsou chráněni pojištěním proti škodám a krádeži. Při nehodě zajistí HoppyGo majiteli náhradní vůz a pomůže s vyřízením škody u pojišťovny. V případě, že majiteli auta přistane do schránky pokuta, měl by se obrátit na provozovatele služby, který prokáže, že auto bylo v době přestupku pronajaté. Řidič by tak pokutě uniknout neměl. Týdně přibyde službě 100-200 řidičů, kteří momentálně vybírají z nabídky cca. stovky aut.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Služba na rychlé odhlašování z newsletterů Unroll.me prodává data o svých uživatelích

Jiří SvobodaJiří Svoboda

unroll
0Zobrazit komentáře

Zdánlivě nevinná aplikace Unroll.me, která slouží už několik let k rychlému odhlášení z emailových newsletterů, má na svědomí skandál, který nabývá na své velikosti. Jejím používám totiž uživatelé umožňují bezproblémový náhled do celé své emailové schránky, čehož provozovatelé dokázali obchodně využít. A ačkoliv to udělali zcela v souladu se svými podmínkami užití, uživatelé se nyní bouří.

Situace je taková, že Unroll.me dokáže detekovat nejenom emaily newsletterů, ale i další poštu, jako například faktury z eshopů či emailová potvrzení. Už to je dle mnohých závadné jednání, nicméně ješte větší etické faux pas, je že vlastník aplikace, společnost Slice Intelligence, data získáná z těchto mailů přeprodávala třetím stranám. Roli třetí strany zde přitom zastává mimo jiné i Uber.

LidskaSila-portrety (10)

Přečtěte si takéPražský startup LidskaSila.cz spouští novinku, která nabídne úklid a další služby firmámPražský startup LidskaSila.cz spouští novinku, která nabídne úklid a další služby firmám

Pro společnost pod vedením CEO Travise Kalanicka to rozhodně neznamená plusové body, ještě více jí však škodí zjištění deníku The New York Times, podle kterého Slice Intelligence prodávalo Uberu data z účtenek konkurečního Lyftu. Slice potvrdil, že sbírá data o těchto svou společnostech, neřekl však komu a zda je vůbec někomu prodává.

Snaha o nápravu ze strany startupu

Ze Slice přišla v reakci rychlá omluva, ve které jeho CEO Jojo Hedaya říká, že ačkoliv všechno je otevřeně uvedené v podmínkách použítí, chce být do budoucna ohledně tohoto tématu otevřenější jak na webu, mobilní aplikaci tak ve FAQ sekci. Přiznal ale, že ani on, stejně jako většina uživatelů, podmínky použití neprověřuje:

„Jistěže máme Smluvní podmínky a jednoduše psané Zásady ochrany osobních údajů, se kterými naši uživatelé souhlasí a potvrzují, že jim rozumí, ještě předtím, než se vůbec zaregistrují, ale realita je, že většina z nás včetně mě si nevynaloží čas na jejich důkladné prostudování.“