Na hru o metru chtěl 74 tisíc, dostal skoro desetkrát tolik. Teď můžu nahrávat i v depu Kačerov, říká
Pražská podzemní dráha přilákala statisíce korun od fanoušků českých videoher i hromadné dopravy. Kdo Back in Service podpoří, zahraje si ho dřív.
Dominik Vojta má rád metro. A tak se rozhodl o něm udělat videohru. Aby zafinancoval vývoj ve svém volném čase, šel na platformu Startovač, kde na titul Back in Service chtěl od podobně naladěných zájemců velice střízlivou částku 74 tisíc korun. Teď, pár hodin před koncem kampaně, vybral téměř desetkrát tolik peněz. Díky tomu může zapojit externí pomocníky – anebo nahrávat na místě, které spousta cestujících pražské hromadné dopravy dobře zná. Na Kačerově.
„Je to velké překvapení. Jak jsem nečekal ani těch 74 tisíc, tak to, že si projekt zachová podobný drajv po celou dobu kampaně, už vůbec ne,“ říká pro CzechCrunch vývojář Dominik Vojta o vybrané částce. V době psaní tohoto článku získal na Startovači 664 370 korun, Back in Service tam ale zabodovalo už krátce po spuštění kampaně. Simulátor metra jen po týdnu vybral kolem tří set tisíc korun.
„Už tehdy bylo jasné, že ve výsledku to bude vysoká částka. Ale stále jsem očekával, že se to zastaví a všichni, pro které je tenhle projekt zajímavý, ho už podpořili. Přece jen je to podle mě určené spíš pro menší skupinu fanoušků hromadné dopravy,“ míní devětadvacetiletý autor. Na rozdíl od metra se však počítadlo příspěvků nezastavilo. Cíl byl splněn na 900 procent a nadšenců do hromadné dopravy se našlo na 1 200.
Nalákala je skutečnost, že Back in Service bude simulátor strojvedoucího pražského metra, který nabídne realisticky zpracované řízení, vozy i tunely. Kromě ovládání soupravy ale můžete z kabiny i vystoupit a jednotlivé stanice – nyní hra obsahuje část linky A – prozkoumat po svých. K činnosti strojvedoucího totiž hra přidává i průzkum podzemí hlavního města. Anebo počítačem ovládané pasažéry.
Téměř desetinásobná částka oproti původnímu cíli na Startovači dala vývojáři, jenž jinak vede tým grafiků televizní stanice Prima, nečekané možnosti. „O víkendu jsme byli natáčet s poměrně pokročilou a profesionální technikou nové zvuky v depu metra Kačerov. To by určitě bez většího rozpočtu nebylo možné,“ přibližuje Vojta jeden z dopadů úspěšného crowdfundingu.
Zajištěné finance navíc původně sólo projekt tak trochu proměňují na týmovou záležitost. Testovací verze Back in Service, která je podporovatelům ze Startovače dostupná, se díky spolupráci s tvůrci 3D modelů rozrostla o dvě nové stanice. „A to za měsíc vývoje, sám bych je tvořil přinejmenším třikrát delší dobu,“ míní autor. Díky vyššímu rozpočtu se navíc vylepší i stávající obsah.