Na PC vyšla jedna z nejlepších her pro PlayStation. God of War Ragnarök je skvělý, ale občas je toho až moc
Akce ze severské mytologie je strhující, napínavá, dojemná a masivní... ale občas jsme si říkali, jestli by nebyla lepší jako seriál.
Může být výjimečně povedená hra až příliš plná dobrých soubojů, příběhů, hádanek a dalších prvků? Ne, nesmějte se ani si neťukejte na čelo. Je to myšlenka, co nás při hraní nedávno vydané verze God of War: Ragnarök pro PC několikrát napadla. Fakt. Dělá spoustu věcí bezchybně, dokáže vás dojmout, naštvat, rozesmát i dostat do té zóny, kdy se jako hráč i divák necháte naprosto unést interaktivním zážitkem… ale někdy je toho prostě až moc.
God of War Ragnarök je mega hit. Když v roce 2022 vyšel, měl historicky nejúspěšnější premiéru mezi tituly pro PlayStation. Pět milionů kopií prodal za týden. Rekordním trhákem byl i v českých obchodech JRC a Xzone.
God of War Ragnarök má na serveru Metacritic, který posbíral kolem 150 profi recenzí z celého světa, skóre 94 ze sta. Když ho kolega Václav Bedřich u nás na CzechCrunchi hodnotil, dal mu plný počet bodů.
God of War Ragnarök je skoro ve všech ohledech výjimečně, místy skutečně až dokonale zpracovaná hra, která vás zabaví klidně na padesát hodin. A to hratelností i příběhem.
Tak proč jsme se nemohli při hraní nedávno vydané verze na PC občas zbavit dojmu, že by nás tenhle videoherní epos bavil víc jako seriál?
Ragnarök je jako Disneyland. Neuděláte krok, aby na vás neskočila nějaká známá či neznámá postava, další druh zábavy od maličké atrakce až po gigantickou megajízdu. Anebo dav bytostí, skrz které se musíte prodrat a které byste nejraději zničili. V Disneylandu je zábava všude kolem vás – ale občas vás zahltí.
Nejnovější God of War je taky jako velkorozpočtová avengerovská marvelovka. Myslíme ty z doby před mnoha lety, kdy nás ještě v kinech neironicky uchvacovaly. Blockbuster, z něhož jsou miliony dolarů vidět i na nejposlednějším pixelu. Mainstreamový zážitek vyleštěný do popcornové dokonalosti – ale zároveň sázka na jistotu.
God of War je série, v níž se hlavní (anti)hrdina Kratos přes počátky mezi bohy antického Řecka probojoval v roce 2018 do severské mytologie. Načež o čtyři roky později vyšel Ragnarök, který nyní zamířil i za námi PC hráči. A zcela objektivně je stále fantastický.